Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juni 2024

Svartkärrets båthamn, Klubbholmen, husbil, cider och Mauro Scocco

Av Malin wiper - Söndag 9 juni 08:00


 

När vi träffade min son första juni så hann vi även med att åka till Svartkärret som blivit en tradition i flera år. Där brukar vi fota oss på samma ställe varje år. Nu skall jag leta upp alla bilder från åren som gått och kanske skapa ett bildspel av dom. Här ser ni först min man och jag klara för fotografering 


 

Sen var det dags för min son och mig att bli förverkligade på bild anno 2024. Jag är så glad för min lilla familj och att vi har fått bott så nära varandra i över 7 år

 

                                   


 

Min son och Mr T


Denna gång fotade jag endast en båt i båthamnen och det finns två båthamnar i området


   

Vi hann även åka till Klubbholmen där min son haft en båt eller fler liggande förtjöjda. En veteranbil dök upp framför oss när vi gick in mot småbåtshamnen. Det var en Chevrolet Malibu från 1968


En man i en gummibåt var på väg ut från hamnen 


 

Sen såg jag att han stannat vid den stora fina motorbåten så han var bara på väg ut dit


 

Längre bort ut mot horisonten så kunde man se dessa båtar


  

 

Cafét var inte öppet än så jag tror dom öppnar 1 juli


 

Vi hann även med en sväng till Enköpings hamn och där såg vi denna husbil av märket Mercedes Benz från 1975. Den stack verkligen ut bland alla dom moderna nya husbilarna som stod där på rad. Han som ägde husbilen sa att den byggdes med delar av orginal cabby delar. Jag flyttade till Göteborg 1975 så minnena började sväva runt i min hjärna

 

         

Vintage camper 

 

 

Här ser man den bakifrån med lite andra husbilar framför


Min son hade köpt några såna här burkar med Pom Pom cider och vi fick en burk för att provsmaka. Det ser nästan ut som öl i glaset. Min man tyckte den var rätt god men för mig var den lite för stark och smakrik. Den hade en alkoholhalt av 4,5% så vi testade den när vi kom hem 


 

Detta är en cider jag gillar bäst och det är Herrgårds Cider Päron nfrån Kiviks. Den håller verkligen hög kvalitet med lagomt mycket kolsyra och fin smak

 

        

Mauro Scocco med Till dom ensamma. Den texten säger mycket även om vår tid. Det tog mig själv 41 år innan jag som högkänslig träffade en man jag passade ihop med. Jag har till och från lite social fobi också plus att jag inte är intresserad av att ligga på en badstrand och sola mig, och det har inte min man heller. När vi hade husvagn så stannade vi högst en natt på camping men sen ville vi båda iväg på nya äventyr. Vi besökte många ställen runtom i sverige då. Numera är det ännu svårare att hitta en livspartner har jag förstått.  

 

                                                             

 

               Ha en skön och vilsam söndag. Hjärtlig hälsning från Malin



 

#Svartkärret #Chevrolet #gummibåt #husbil #Cider #Mauro

 
 
Micke

Micke

Söndag 9 juni 12:53

Fantastiska vyer och en perfekt plats för årlig fotografering, toppen Malin.
Jag är väl ingen båtmänniska men som en öbo i grunden så uppskattar jag det verkligen ändå.

Ha en fin söndag nu. :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Söndag 9 juni 13:35

Tack snälla du. Jag är inte heller nån båtmänniska men det är min son. Fast jag gillar att fota båtar

Ha en fin söndag själv Micke

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

Söndag 9 juni 19:19

Så fint du återger allt det ni är med om Malin. Njutbart, verkligen.
Det är inte bara hos mig det finns mycket fint att titta på😊

Exakt, jag svarar på din kommentar hos mig här, jag måste vara lite praktisk för att hinna med nu när jag snart har tenta igen. Du har så rätt, men kan inte köpa allt man vill ha..man måste stilla sig. Så fint uttryckt.

Tack för grattiset nu idag på Ålands Självstyrelsedag!💗

Ha detsamma du med!

Karin-kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

Måndag 10 juni 06:49

Tack snälla du, det var fint sagt. Jag borde ha gått in och kollat på svar men har haft lite för mycket omkring mig. Härligt att du har tenta och det kommer att gå jättebra.

Ja du man får rätta munnen efter matsäcken som det hette förr ;)

Varsågod för grattiset

Ha nu en fin måndag fina du

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 25 juni 08:15

   Jag hade tid hos Optalmica Ögonklinik i går i och med att synen blivit mycket sämre på höger öga där jag fått hål i gula fläcken. Remiss är ju skickad till Örebro där jag skall opereras. Sen fick jag för några dagar sen papper från Örebro att ja...

Av Malin wiper - Måndag 24 juni 07:30

  I går tog vi bussen till Erikslunds shoppingcenter för att hämta ett tangentbord hos Elgiganten vi lagt undan. Mitt har ju gått sönder men har hållit i 6 år fast jag är så hårdhänt. Fast först tog vi en fika hos Biltema och där utanför såg vi...

Av Malin wiper - Söndag 23 juni 09:00

    Vi inte bara var ute och fikade i går utan vi tog oss en öl på Kajplats 9 glassbar. Innan detta så gick vi omking i olika hamnar så jag har tagit många bilderoch filmat     Man kan även sitta utanför baren på dessa höga röda barstolar...

Av Malin wiper - Lördag 22 juni 11:30

    Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie i går, och det var syrran och hennes man som bjöd på detta. Vi fick en slant i och med ett  jubileum. Tusen tack!.      Dom har så många kunder så redan då vi kom så var flera nya bakelser slu...

Av Malin wiper - Fredag 21 juni 08:30

  Då har vi fredag igen och en Midsommarafton som många firar med sina familjer. En del kanske gör som på muggen ovan och tar sig en svängom. Många kommer att grilla och en del håller till på stranden. Ännu en mugg jag fotade hos Myrornas. Klicka ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards