Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Stockaryds Stationscafé! Nationaldagen del 2

Av Malin wiper - 7 juni 2012 14:45


Innan vi gick till järnvägsparken för att vara med på firandet så njöt vi av Mariannes goda bakelse som hon komponerat speciellt för denna dag och den var supergod.

 


Här har det börjat samlas lite folk framför scenen och det bjöds på både tal, sång och spel av ungdomar på saxofon och flöjt.


          


 


Här sitter ljudteknikern som fixade bra ljud men lite för låg volym. Själv vill jag ha lite tryck så man rycks med och inte tappar intresset.


 

 


Dett bjöds på massor av spel i parken och här testar min man nåt slags dart där man slänger käglor istället för pilar. Det fanns lite av varje att testa på


  


Klicka här för att komma in på en sida med magnetic dartspel

 


Det var fullt med folk även bakom dammen och många barnfamiljer så det blev lite levande och livat som det skall vara en sån gång


 

 


Här har nån placerat ut solstolar

 


Flaggan hissades först innan dom kom igång med musiken


                 

3 D flags plus           

 


Här ser ni dom duktiga ungdomarna som spelade instrumental musik.


  



Min man var glupsk som vanligt vid grillen....  Annelie som driver stationscafét stod vid griller och såg tuff ut.  Hon och Marianne hade fullt upp hela dan och vi tackar dom så mycket för att dom gjorde dan minnesvärd.

 

Här ett litet filmklipp jag tog när alla sjöng nationalsången och min man som stod närmast mig överröstade alla....  

 


   
Min man och jag har nyss sett senaste filmen om "Hamilton" som vi hyrde i går kväll. Nu skall vi se ytterligare en spionfilm och jag hoppas den blir bättre. Skriver om filmerna i ett inlägg. Vi är så trötta och slöa i dag så vi orkar knappt ta oss ur soffan, fast min man har arbetat sina 4 timmar. Jag har inte hunnit bloggvandra än för inläggen tog så lång tid. Ha en fin eftermiddag


    

 
 
Annelie

Annelie

7 juni 2012 21:18


Mysigt med allt firande som är runtomkring i vårt land på Nationaldagen.
Här hade de en massa jippon från och med förra lördagen tills igår,, någonting varje dag.. men tyvärr så har jag ju varit (och är fortfarande) hemma och är sjukskriven, så jag har inte varit utanför dörren.
För, jag tillhör de som är hemma om jag har sjukat mig själv,,, var ju skillnad när jag var hemma för froshen sholder och kalkaxel,, då fick jag ju lov att gå ut(var ju en ganska så lång sjuksirvning då).
Nu är jag hemma p.g.a en jobbig fibrovärk i hela övre ryggpartiet / nacken.
Blir hemma i morgon också, sen så är jag ju ledig i 14 dagar.
För att återgå till vår stads firande av Nationaldagen,, en parad med olika föreningar, bilutställning, massa andra utställningar och sen så hade de The Boppers här som spelade gratis i Stadsparken.

Okej,, så du gillade inte Hamilton något vidare..?? ;o))

Sköt om er.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 juni 2012 08:16

Förstår att det hände mycket där på nationaldagen för det är ju en större stad. Trkigt att du har så ont. Denna fibromyalgi är ingen rolig historia och många är drabbade. Jag har nog själv för mycket som jag har stämmer också in. För det mesta är det såna personer som är lite uppe i varv, överambitiösa och stressade som får detta.

Kul att Boppers var där. Jag gillar inte Persbrandt och han var rätt pinsam i filmen tycker jag. Jag skriver senare

Ha en fin dag goa du och sköt om dig
varm kram

 
Cattis

Cattis

7 juni 2012 23:03

Det ser ut som om ni hade fint väder igår på nationaldagen.
Här var det lite si och så med det.
Vi firade inte utan hade fullt upp med att fixa i trädgården.
En ledig dag sådär mitt i veckan är ju inte helt fel.

Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

8 juni 2012 08:12

Vi hade rätt bra väder utan regn. Jag brukar aldrig fira nån nationaldag men det var så mycket annat runtomkring och vi har ju vänner där

kramar vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards