Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Nationaldagen i Stockaryd! Del 1

Av Malin wiper - 7 juni 2012 07:50


 

Vi kom i alla fall iväg till Stockaryd i går för att vara med på nationaldagsfirandet. Det är inte ofta vi varit med på nåt sånt men sen vi lärde känna Marianne och Annelie på Stationscafét så är det kul att åka dit på dom evenemang som bjuds och det är så mycket runtomkring som lockar. När vi kom dit hade det inte kommit så mycket folk än men det blev ändring på det längre fram när firandet började. Alla verkar ha gått man ur huse och alla åldrar var representerade. Stationen och dess  järnvägspark är sevärdheten och i samhället och man njuter av att gå omkring där

            


 


 


I parken hade nån parkerat sin cykel och det såg så festligt ut med den stora flaggan som stod ut från pakethållaren


   

 


Tåg vill man ju gärna se när man är i Stockaryd också. Det går rätt många tåg förbi av alla de sorter

 


Dom har börjat servera lunch på Stockaryds Stationscafé och det har blivit väldigt populärt och dom har många gäster. Den serveras mellan 12.00-14.00 och kostar endast 55 kr. Dom är så duktiga på både matlagning och bakning. Vi skall åka dit själva och äta nån dag

 

 


Flera gånger så susade motorcykelgäng förbi och det var så mäktigt och häftigt. Tyvärr missade jag en hel parad med gamla raggarbilar som dom såg ut när jag var i 14-15-årsåldern. Än om jag är snabb så hann jag inte fota bilarna.

 

   

 


Här håller dom på att förbereda inför det som skulle ske på scenen 16.00

 


               

 

Här ser ni Erik Andersson som höll tal inne på Stationscafét 15.00 i går. Han är Trafikutvecklare på Länstrafiken. Han höll tal om utveckling och vad dom åstadkommit under dom sista åren. Det var smockfullt på cafét när han pratade. Vi träffade honom efterråt och han var en energisk glad och trevlig person

 


                      

 

   


Trafikverket bjöd på kaffe och kakor....  

 


 


När vi sen kom ut så träffade vi på ett trevligt par med tre fina hundar av en ras jag aldrig sett förut. Rasen är Bedington Terrier. Vi fick klappa på dom rätt länge och det verkar vara en jättefin hund och ägarna sa att dom följde med dom överallt och är en kärleksfull, behaglig och snäll hund att äga. Dom hade tre olika nyanser i pälsen. En var lite chokladbrun, en mot det grå hållet och den sista lite vitare.  Hunarna heter Julia, Isa och Smulan. Dom är 6, 8, och 9 år gamla. Bedingtonterrier är en hundras från Bedington, Northumerland i nordöstra England. Klicka här för att läsa mer om hundrasen


                            


 


Min man fick ta upp en av hundarna i famnen. Synd att kortet blev så mörkt. Det gick inte att ljusa upp helt i fotoprogrammet. Tänk vad glad man blir av djur, man glömmer sig själv och känner bara glädje.


Klicka här för att komma in på sidan där detta förkläde finns med tryck på i form av en Bedingtonterrier 

 

   

        

Klicka på bilderna så blir dom större

 


Jag har mer att visa så fortsättning följer i nästa inlägg..............................

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards