Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

The Hollies!

Av Malin wiper - 7 juni 2011 07:47

 


Klicka här för att komma in på The Hollies hemsida. Här låten "Bus stop"


The Hollies är en brittisk popgrupp bildad 1962 i Manchester. Gruppen ingick i den första vågen av The British invasion, och var även en av de mest framgångsrika inom den. De brukar oftast ses som seriösare än tonårsband från tiden som till exempel Herman's Hermits. De var också kända för sin starka stämsång och sina harmonier. Namnet "The Hollies" tog gruppen av namnet för järnek (holly) som fanns hemma hos Graham Nash som juldekoration 1962 och efter Buddy Holly eftersom de spelade Buddy Holly-låtar (Källa: http://www.musiciansradio.com/ show 82


 



Klicka här för att kolla på fler roliga busshållplatser. Klicka här för att se ännu fler roliga bus stops







happy summer

Det verkar bli lika varmt i dag men just nu är det vindstilla. Min man åkte nyss iväg på kurs igen till Eksjö. Jag tror att det är sjätte gången han är där. Han har stått för bil så många gånger så nu är det en annan kille som ställer upp med sin bil. Det är skönt för mig att ha bilen så jag kan handla eller åka ut om jag känner för det. Kommer ju ingenstans när jag inte kan cykla för nacken blir påverkad. Nu önskar jag er alla en härlig sommardag....  


 
 
Petra

Petra

7 juni 2011 08:09

Hoppas du får en underbar dag!!Kram!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

7 juni 2011 08:15

Tack snälla du ;) Jag hoppas verkligen du får detsamma vännen
kramar

 
Pisan

Pisan

7 juni 2011 08:57

Önskar dig en fin dag. Idag är det mulet här, hur är det hos er? Det blir nog inte så varmt idag, skönt. KRAMAR! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 juni 2011 08:59

Hallå där! Här är det varmt och svettigt men till eftermiddagen skall det bli en rejäl urladdning med åska och regn. Vi har haft så blåsigt så träd har ramlat över ån på ett ställe så inga båtar kommer fram

Härligt att ni inte har så varmt
ha en fin dag vännen
kram

 
Cattis

Cattis

7 juni 2011 09:32

Här är det också underbart väder. Varmt och vindstilla.
Hade gärna haft lite mulet idag för nu är det fullt upp inför min dotters student imorgon.

Kram och ha det så bra det bara går i värmen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

7 juni 2011 10:08

Förstår att du har fullt upp när dottern tar studenten. Vi var till min son när han tog sin student men det var 21 år sedan ;) tiden går fort. Det är alldeles för varmt och man orkar ingenting

Ha en fin dag
kramar

 
Stevie

Stevie

7 juni 2011 11:19

Inga av mina Favoriter (varken Buddah eller Hollies)
:)

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

7 juni 2011 11:23

Smaken är som baken ;) och tur är väl det för annars vore det tråkigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards