Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 november 2023

Albin & Ted Ström, Julminne, Ekströms konst och Simon Näslund & Caspar Camitz

Av Malin wiper - 11 november 2023 09:00

  

 

Nu har det gått 9 dagar av isolering och jag längtar ut. I och med att jag är feberfri så kan jag ju gå ut på en minipromenad runt området. Min mans bror köpte även ut covidtester åt oss så jag skall inom kort kolla upp om eländet lämnat kroppen. I går hade vi en hantverkare här och då stängde jag in mig i tv rummet. Min man satt i sovrummet vid datorn med munskydd. Även hantverkaren hade munskydd. Nu är dom färdiga med grovarbetet så om några veckor så kommer dom hit och sätter in en ny fläktkåpa. 

 

       

Klicka här för att se hur det såg ut hos oss julafton 2020 då covid härjade som mest. Våra första 3 år i Västmanland så hade vi riktiga julaftnar med min son och min mans bror. Vi höll till hemma hos oss. Ovan lite klickbilder från julen 2019. Klicka på bilderna så blir dom större. Jag satt en sak på varje tallrik som dom sen fick ta med sig hem.

 

                                                               

Vi firade jul hos min son 2016 och då var även min mans bror med. Vi bodde ju då i Vaggeryd i Småland så det blev några dagars övernattning hos sonen. Då hade vi en resa på 36 mil och nu endast 3 mil, så härligt

 

           

Albin Ström & Ted Ström med Hon kom över mon. Min bloggvän Nacka hade låten på sin blogg en dag och jag blev så nostalgisk eftersom jag kände igen låten från förr

 

Ted Ström har skrivit låten Vintersaga. Den som Monica Törnell och Jerry Williams har tolkat så bra

 

 

Jag har lite fler foton att sätta in som jag fotade innan jag blev dålig. En tavla från skyltfönstret hos Ekströms Konst. Där är det alltid roligt att gå förbi och kolla in olika konst och skulpturer mm.

 

  

Jag längtar även till att kolla ut över båthamnar igen, som vi har rätt många av här. Denna bild tog jag när vi var ute i flera hamnar och kollade runt då min son var hos oss sist 

 

  

En liten båthamn vi besökte med min son sist 

 

 

Min son fotade i Klubbholmen då vi träffades för några veckor sen. Hoppas nu att vi får vara friska i jul då vi skall tillbringa julafton hos min son. Vi har ju sen länge bokat hyrbil. 

 

       

Simon Näslund & Caspar Camitz med High Up Above från Idol i går. Jag kollade på idol i går av nyfikenhet för idolerna skulle sjunga duett med kända artister. Det var två nummer som jag gillade och detta var det ena för det var lite soul och killarna har ju fantastiska röster och dom gjorde numret till ett riktigt shownummer så man blev absolut inte uttråkad utan vaknade till. Det exploderar av enérgi, dans, sång och gitarrsolo. Både publik och idoljury stod upp och applåderade väldigt länge.

 

Nu har jag inte mer att komma med så jag önskar er en sprudlande och soulig dag     

 

                                      

             

 

#isolering #Ted #tavla #båthamnar #son #Elvis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards