Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2023

Röda Korset Västerås, Johnossi och Aros Frimärken

Av Malin wiper - 29 augusti 2023 09:30


 

Jag har samlat ihop lite bilder från Röda Korset i centrala Västerås. Vi går ofta in där och kollar och passar då på att ta en fika för både kaffebröd och kaffe är jättegott. Dessutom får man två kaffe och två kaffebröd för 55 kr.

 

Ovan en prydnadssak med en man och kvinna och en tallrik med bestick framför. Han ser lite ledsen ut och hon ser ut som att hon tröstar honom


 

Lite färgstarka muggar. Det kommer in folk hela tiden och handlar och även lämnar saker där och det är alla åldrar för det finns nåt för alla och varje gång man kommer dit så har det kommit in nåt nytt. Dom möblerar också om hela tiden så dom är så kreativa och även trevliga mot sina kunder. 


 

En jättestor kaffe eller tekopp som man även kan sätta en blomma i, eller vad man nu vill ha den till


 

Lampor av alla de slag får dom in hela tiden. Denna är i rött glas

 

                             

En hög röd pepparkvarn som jag gissar har mönster av kurbits som är en dekorativ målarkonst från Dalarna. På prislappen stod det 25 kr och den var lite lagomt sliten. Inget för oss som vill ha lite mer stilrent


 

Nu går det att fynda kläder där för dom har halva priset. Kolla vilka snygga kläder dom klätt denna provdocka med. Dom har mycket att välja på både när det gäller dam och herrkläder

 

       

Johnossi med Anxious Angel. Jag gillar hans lite hesa spruckna röst och jag har haft den i bloggen förut men nu dök den upp igen på Youtube


 

Här en finklänning i blått och vitt och den såg helt ny ut


 

En puderrosa långklänning. 

 

                     

Mio

 

Vill man ha en lejongul blus så finns det också, denna med inbakat mönster


 

Lite retrokänsla får jag av denna top. 


 

I skylten såg vi denna barbapapa som lyste upp i sin röda färg


 

Gulliga nallebjörnar i keramik


   

Vi promenerade förbi ett hus där jag såg detta ställe som heter Aros Frimärken och dom håller till en trappa ner. Där kan man få sina gamla frimärken värderade gratis. Dom både köper och säljer frimärken, mynt och vykort. Tyvärr har jag aldrig sparat på frimärken eller gamla vykort, eller skall man säga tack och lov, för jag har tillräckligt med min tändarsamling och autografsamling. Jag är egentligen ingen samlartyp så jag har inte överdrivit mitt samlande. Samlade på porslinsskrin ett tag men när det blev för många så la jag av. Klicka här för att se ett klipp med svenska frimärken

 

                               

Frimärks-Netto

        

Gamla vykort från Göteborg och en del är från den tiden jag bodde där så jag kan känna igen mig. Jag bodde där andra halvan av 1970-talet och andra delen av 1980-talet

 

                                               

Jag såg Kristallen galan på svt play i går men ledsnade till slut för den var inget vidare. Klicka här för att läsa vad som skrivs om galan på Aftonbladet. Jag tycker exakt likadant för inget satt riktigt och det var för många kategorier ang reality. Programledarna hade uruselt manus och Whalgrens vann det mesta. Det var helt enkelt ytligt och oseriöst enligt mig. 


 

När jag såg dessa löv på en trottoar så fick jag höstkänslor. I går hann vi promenera 5 km innan det började regna igen och så har det hållit på. Ha nu en riktigt skön tisdag


 

#Röda #prydnadssak #lampa #kurbits #herrkläder #Johnossi #finklänning #barbapappa #frimärken 

 
 
Micke

Micke

29 augusti 2023 16:44

Jag brukar besöka sådana där affärer, typ Röda korset, mest i jakt på tv-serier och sådant men man får ju se en del annat där också, kul att gå runt och kika.

Samlade lite frimärken som liten, tjänade en liten hacka på dem när jag skulle köpa bil för första gången, det täckte precis kostnaden.

Såg inte kristallen här, verkar vara lite rörigt nu för tiden men det kanske är sladdarna mellan mina hjärnhalvor som ramlat ur. ;)

Ha det fint nu. :)

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

29 augusti 2023 17:13

Jag har också köpt en del tv-serier på second hand genom åren. Sen är det som du säger kul att bara gå runt och kolla in.

Vad kul att du samlat på frimärken och toppen att få ihop till en bil

Du missade inget när det gäller Kristall galan, det var ingen höjdare så jag såg inte klart den

Ha det fint själv Micke

 
Ingen bild

Gunilla

30 augusti 2023 11:17

Det finns verkligen något för de flesta smakriktningarna. Den söta blå klänningen var så fin, och nallarna är rara. Bra att det finns även för en liten plånbok.

Frimärken har vi en hel del här hemma det är tur dom tar inte stor plats.Min bror sålde och fick ihop en slant. Men då skall man sitta på Tradera och det har jag ingen lust med. Det får bli arvegods om någon vill ha.

Kristallen orkade inte jag med heller inget kul där inte.



En riktigt fin dag önskar jag! Solen skiner så jag skall ut och greja.
Varma kramar!

Malin wiper

30 augusti 2023 11:38

Dom har verkligen ett brett utbud. Den blå klänningen är redan såld så nu sitter det nya klänningar och även nytt på den manliga provdockan

Frimärken kräver verkligen inte stor plats ;) Kul att din bror fick en slant för sina. Som du säger så är det lite jobbigt när man skall sälja.

Då känner du lika som mig vad gäller Kristall Galan

Vad härligt att ni har lika fint väder hos er som vi har. Härligt att kunna vara ute i en trädgård och pyssla och även mysa.

Ha själv en riktigt fin dag

Varma kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards