Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2019

Farmarbiff, arbetsfordon, återställande och The Pointer Sisters

Av Malin wiper - 28 april 2019 08:30


   

I fredags efter att vi gjort så mycket som möjligt i evakueringslägenheten så promenerade vi ut för att äta. Vi hade städat köket och gjort snyggt så det var ingen idé att börja med mat. Här går vi förbi  huset nedanför höghusen där det nu skall bli lägenheter. Förut fanns det restaurang och en del andra firmor

 

                                      


  '

Arbetsfordonet på nära håll


 

Vi åt på Hallsta Café & Restaurang och valde då farmarbiff som vi ätit en gång förut och är supergott. Klicka här för att läsa om vad jag skrev då.

 

 

Min man äter alltid av salladsbuffén före men jag orkar inte maten då. Han tycker deras sallad är supergod och även brödet som är krutong


  

Jag såg en kaja i ett knotigt träd utanför restaurangen 


     animated-dividing-line-image-0214 

 

Inlägget ovan skrev jag i fredags och sen dess har det ju hänt lite mer 

 

Min man städade det sista i går lördag i evakueringslägenheten och jag satt med kyla på ryggen efter att ha plockat fram saker i röran i vardagsrummet. Det är fortfarande kaos där och det är mest min mans datorplats som skall återställas men han måste rensa bort rätt mycket för att inte han skall få samma röra på sitt kontor som förut.

 

 

Så här ser det ut på ena sidan med min mans kontorsmöbler men får vi bara fram bordet så kan man sen puszzla ihop allt

 

                                                         


 

Nu är det mycket som inte passar in i toaletten så den kommer att se rätt stilren ut med bara det nödvändigaste för den är rätt liten. Att ha två toalettstolar är helt fantastiskt har vi upptäckt redan nu. I går var jag inte utanför dörren

 

   

I går fick jag bort en massa påsar mm från soffan. Det blir lite likartade inlägg tills vidare för jag har inte nåt annat att skriva om just nu. Efter att jag  började fixa lite mer i går så knäckte det till i ländryggen och jag blev tvungen att ta värktabletter och kyla för att få ner det värsta. Skulle ha pratat med min väninna Barbro men fick ställa in samtalet för det gjorde så ont. Efter det har jag vilat och i dag är det lite bättre men jag törs inte anstränga mig utan det får ta den tid det tar att återställa allt

 

      

The Pointer Sisters  med Jump. Jag hade velat ha in ett klipp från fredagens Let´s Dance för Kristin Kaspersen fortsätter att briljera med sin dans. Tyvärr finns det inga klipp alls på dom medverkandes danser så man får kolla på tv4 play.

 


                         Skaka loss och njut av dagen


  

 

#Arbetsfordon #Hallsta #Ryggvärken #Toalettstolar #Pointer 

 
 
Ingen bild

Syrran

28 april 2019 09:16

Godmorgon!
Det är superviktigt att du är försiktig med ryggen! Jag fick mitt diskbrock efter ett ryggskott, när ryggskottet höll på att bli bättre smällde det bara till och jag drabbades av diskbrocket. Tror till stor del det berodde på att jag inte var försiktig utan försökte göra saker trots ryggskottet. Vill inte du ska drabbas av samma elände, det är nog jobbigt med det du redan har!

Försök nu ha en skön och vilsam söndag och sköt om er båda två!
kram

Malin wiper

28 april 2019 09:24

Håller med dig och därför tar jag det lugnt för nu är det värsta gjort hemma. Jag vill verkligen inte ha ett diskbråck för det har Mr T haft flera gånger.

Jag är bättre i dag och skall ta en promenad för då rätar det till sig och går tillbaka. Har mindre besvär med nacke och knä nu tack och lov.

Tack för din omtanke syrran. Tråkigt att du haft diskbråck för det är allvarligare än att ha besvär med ländryggen. Mitt gick aldrig ner i benen. Jag går till kiropraktorn om det inte löser sig självt helt.

Ha en fin och vilsam söndag ni också
kramar från oss

 
Veiken

Veiken

28 april 2019 09:30

Ni har verkligen en del att göra innan ni har kommit i ordning igen. Det tar tid, men man måste göra det i sin egen takt!
Jag se att det byggs lägenheter även hos er. Bara dom inte blir alldeles för dyra. Ungdomarna har ju inte råd att flytta hemifrån på grund av dom höga hyrorna.
Krya på ryggen och ha det fint! Kram

http://veiken.se

Malin wiper

28 april 2019 09:46

Precis så är det. Vi har inte mycket kvar att göra i kök och sovrum så vi prioriterade dessa rum. Kruxet är ju att nybyggen blir dyra. Det är trist att inte ungdomar kan flytta hemifrån då det är dags. Hoppas det blir en ändring på detta.

Tack för din omtanke

Ha en jättefin och skön söndag
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

28 april 2019 09:54

Åååå, stackare jag blir stressad bara jag SER ert flyttbestyr.
Ta nu hand om dig vännen, så inte ryggen blir ännu värre.

Ha en jättefin vårsöndag... // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

28 april 2019 10:58

Ni har ju nyss flyttat så du vet ju hur det är. Detta är som att flytta in igen men nu har det hänt lite mer men jag kan bara göra lätta saker på grund av ryggen. Tur att min man är bättre i ryggen nu. Sen är det så skönt med bättre säng för dom som fanns där var hårda och gnekade så fort man rörde sig. Det är så tyst nu ;)

Tack för omtanken och ha en fin söndag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards