Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 februari 2023

katt, Dodge, kattklipp, kundvagn, traktor och Madeira

Av Malin wiper - 9 februari 2023 09:45

 

I går på promenaden såg jag en av många katter jag fotat genom dessa 6 år i Hallstahammar. Den tittar lite kritiskt på mig och den känner nog igen mig och min kamera. Klicka här för att se en annan katt jag fotat ett antal gånger. Om jag hade kunnat ha husdjur så hade jag valt katt 

 

      

En katt jag filmade 2022 och jag blev så paff när jag såg att detta enkla klipp fått 66.887 visningar. Let's make It simple tänkte jag då. Det klippet har till och med gått om tomteklippet i visningar 


 

Klicka här för att se en katt jag fotade 2022. Klicka här för att se en katt på en altan


 

I förrgår gick vi förbi ett ställe där det var 5-våningshus och dom tillhör också Hallstahem. Vi har långt mellan våra hus men här var det ännu längre så det var ett stort grönområde och längst fram en fin lekpark


 

Jag zoomade in en kaja som befann sig rätt långt  bort från mig. 


 

Detta är nån som kallar sig MAF och hen har klottrat lite överallt i samhället. Det har ju spridit sig till bostadshus nu också. I och med att vi har så få poliser och vakter numera så åker dom aldrig fast. Detta kostar och det är vi som sköter oss som får betala genom skatten


   

Kundvagn som blivit en "hundvagn" istället. Ni vet  säkert vad jag menar. Den hade lite olika skräp i vagnen också. Nu börjar det bli många som står lite överallt igen. En del verkar skita i allt och inte tänka på några konsekvenser alls. Tyvärr så är det många fåglar och andra djur som dör av att vissa slänger plast överallt. Sist var det en val som fått i sig så mycket av plast, skräp och fisknäst så den dog. Klicka här för att läsa om valen

 

                                

Clipart Library

 

Jag såg en Dodge Van på en parkering


 

Så här ser den ut från sidan. 

 

 

På vår andra promenad i går så såg jag denna gamla traktor som jag har fotat förut också men det var flera år sedan. Jag gillar ju gamla traktorer. 

 

  

Vi gick även förbi denna gamla byggnad som fått stå kvar. Vi behöver historiens vingslag mellan det nya


 

I går gick vi förbi Ankis Fyndbod Loppis och lämnade in ytterligare en sak vi ville bli av med. Vi frågar alltid min son först om han vill ha nåt. Vi har lite saker som han vill ha och dom får han hämta när han kommer till nya lägenheten och hälsar på oss. Vi måste ha en inflyttningsfest för det har jag nog aldrig haft förut. Då blir det musik, film, god mat och dricka. Vilket hålligång   . 


 

Efter promenaden så handlade vi lite på våra matbutiker. Vi tar numera med oss tygkassar som vi har en uppsjö av. 


 

Det sista jag såg var detta hjärta som låg på gångbanan. Annars brukar det vara Wionlettan en av mina bloggvänner som dyker på hjärtan i naturen av alla de slag

 

                                                     

Klicka här för att komma in på en annan bloggväns blogg där man får sig massor till livs från Madeira där hon bor med sin man. Hade inte haft nåt emot att flytta dit för det är så vackert, kuperat, färgstarkt och händelserikt. Klicka här för att se ytterligare en bloggvän som ofta är på resande fot

 

       

4 dagar i Madeira, Portugal Island 

 

 

Drinksgeek

Jag besökte en jazz & bluesklubb regelbundet i början av 1980-talet och dom hade Madeira vin som var så gott så jag tog alltid ett glas där. Nu har jag inte druckig sånt på många år men man kanske skall testa och köpa en flaska för att sätta på barvagnen och ta ett glas när vi har gäster. Jag har blivit en öldrickare istället och älskar öl och det har jag aldrig gjort förut. Dom har ju så mycket nu att välja på så det finns nåt för alla smaker 

 

   Nu höjer jag glaset och skålar för en bra dag. Njut av att vi snart har helg igen

 

#katter #klippet #kaja #klotter #kundvagn #Dodge #traktor #hjärta #Madeira 

 
 
Ingen bild

Gunilla

9 februari 2023 11:10

En liten kissekatt kan verkligen ta hjärtat i besittning.
Vi som inte skulle ha flera katter då vi är äldre men vad gör man när ingen vill ha kisse som frös utanför dörren så nu bor han här och är en så snäll kisse. Äldre kisse är det så några fina år skall vi väl kunna hinna ge honom.Men saknaden försvinner aldrig för de missar som som lämnat oss.

Mycket smått och gott som vanligt bjuder du på.
Madieraviner är goda, så till inflyttningsfesten passar bra och slå klackarna i taket,härligt.
Ha det gott i dag!
Kramar!

Malin wiper

9 februari 2023 12:37

Det var väldigt fint uttryckt när det gäller katter. Vad härligt berättat om katten som kom till er. Katter kan leva rätt länge och allrahelst då dom har det bra och får mycket kärlek som hos er.

Jag har lite bloggtorka i och med att vi inte kommer nånstans nu. Kul att du också tycker att madeira vin är gott

Kul skrivet på slutet ;). Jag känner så för en liten inflyttningsfest men vi blir inte många ;) Precis då vi lärt känna nytt folk här så kom covid och ställde till det. Nu skall vi bli lite mer sociala

Ha en fin torsdag själv Gunilla

Kramar!

 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

11 februari 2023 07:56

Så fin katten är!
Så kul att du delar med dig av Madeira i ditt inlägg.
Madeiravinerna är goda, ett litet glas sätter sprätt på andarna. Grannen inunder oss har gjort eget madeiravin enligt sin släkttradition och det är det allra godast madeiravin jag någonsin har druckit. Men å andra sidan så dricker jag inte mycket alls annat än vatten så mitt betyg är inte riktigt relevant alla gånger.
Ha en fin helg Malin!
Karinkram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 februari 2023 08:40

Den var jättefin. Jag ville det för jag har haft ett intresse för Madeira förut också men sen du flyttade dit så har intresset ökat. Du visar upp så mycket fint med snygga bilder. Madeira sätter verkligen sprätt på andarna som du uttrycker så bra ;). Vad kul att grannen gör eget madeiravin och att det är så extra gott. Ditt betyg kan ändå vara helt rätt.

Ha en jättefin helg Karin
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards