Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 juli 2022

Glassstrutar blommar ut, Skogsduva, Twist hairstyle och filmklipp

Av Malin wiper - 12 juli 2022 09:15

 

Vi hyrde elbilen i går för vi var så uttråkade. Vi fikar så lite ute nu och det gör att vi kan hyra bilen oftare eller göra nåt annat roligt framöver. Vill så gärna gå på bio och lite annat kul så småningom som vi gjorde dom första tre åren vi bodde här. Vi hade velat bjuda hem lite folk också men den tryckande värmen gör att vi inte orkar än utan det får bli lite längre fram

 

 

Vi åkte först till Västerås och sen till Köping. Vi gick omkring i Köping och då upptäckte vii en park denna läckra installation. Blomsterarrangemang i glassstrutar. Vilken rolig idé att komma på nåt sånt. Jag gillar såna blickfång som är lite annorlunda och sticker ut. Vi hade med oss fika i vår kyl- ryggsäck men det fanns bara två slitna bänkar och det var ett minus. Vi satt oss där ändå ovanför strutarna och intog vårt fika. 

 

 

Blomsterstrutarna i en annan vinkel

 

 

Så här ser dom ut på nära håll

 

 

Här var det en grön stolpe på sidan om struten på gräsmattan men den lyckades jag få bort i photoshop.

 

 

 En blomsterglass hade man velat ha hemma och bara sätt ner i en ställning som dekoration

 

 

Det var bara att sätta sig ner på den slitna bänken och ta vår medhavda fika. Vi hade ju i alla fall fin utsikt över blomsterstrutarna 

    

Sen hamnade vi vid Köpingsån där det blommade över den kolla bron längre ut. Det var väldigt svårt att fota i går på grund av solens vassa strålar 

 

      

Här filmade jag när jag gick över gångbron till en fontän på andra sidan


   

Man stöter alltid på nån skogsduva vid Köpingsån. Denna gång såg jag bara en duva och inte nån av dom vita duvorna som också brukar vara där. Vi har inte varit till Köping under coronaåren så det var roligt att åka dit igen och det är ju bara två mil dit


 

Den här retroskylten har jag fotat förut men det var länge sen. Jag blev så glad då jag såg att den fanns kvar. Salong Malmqvist heter stället. Nästa gång vi åker dit skall jag kolla lite mer noga för jag hittar ingen hemsida eller fb på salongen. Det borde finnas fler gamla skyltar kvar för dom är så snygga. Jag tänker på Siv Malmkvist då jag ser skylten 

 

                                                    

Clipart Library 

       

Twist Hairstyle (1962). Jag har själv dansat twist på lite popklubbar i Sundsvall som jag var medlem i. Det var i mitten på 1960-talet. Jag kunde ju dom flesta danserna i och med att jag gick och lärde mig dansa på Runes Dansskola som låg i danslokalen Wivex. 


 

Den här skylten stack ut lite också med sin text Frissan LENAre Hud. Där hade dom tänkt till lite också

 

  

Snyggt utanför ett radhus. Med denna bild avslutar jag detta inlägg. I dag på morgonen så har min man hjälpt mig att tona håret. Han är suverän på detta för han är så noga. Vädret är toppenfint i dag med 18 grader och strålande sol. Vi kommer nog inte ut på nån promenad förrens efter lunchen i dag. Hoppas ni har det bra mina besökare. Sköt om er och ha en toppenfin dag

 

#elbilen #Köping #blomsterarrangemang #bänken #Köpingsån #filmade #skogsduva #Malmqvist #LENare 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

12 juli 2022 12:01

Så härligt annorlunda med strutarna! En fin idé att göra parken somrig på
Nästa steg kanske blir några bord och nya bänkar också vad tiden lider?
Ni fick i alla fall någonting att sitta på :)
Sköt om dig du med och ha en fin dag!
<3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 juli 2022 12:28

Ja du det var verkligen en bra idé som stack ut lite. Det behövs. Hoppas verkligen att dom sätter ut några bänkar så man kan sitta där och mysa med fika

Som du säger så fick vi ändå nåt vackert att titta på ;) man kan bli glassugen ;)

Ha en härlig tisdag
Kram!

 
Ingen bild

Gunilla

13 juli 2022 16:18

Så mycket fint du visar,lite av varje och strutarna med blommorna
var verkligen snyggt och kul.
Maken har varit dålig, så inte mycket sömn då han behövt hjälp, men lite bättre.Är det inte det ena så är det något annat.Oroa sig är något man inte kommer undan. Önskar jag vore en som inte brydde mig så mycket.
Då är det fint att se dina fina bilder på kissar och fåglar och inte minst alla veteranbilar.
Ha det så gott!
Kram!

Malin wiper

13 juli 2022 16:26

Strutarna var verkligen annorlunda och att dom fått till blommorna så fint i dom. Så tråkigt att din man är sjuk. Då förstår jag att det är fullt upp. Ja du det är alltid nåt som händer och så har det varit lite för oss också. När en blir frisk så råkar den andra ut för nåt.

Förstår att du oroar dig för det kan man som du säger inte komma undan. Precis så känner jag också när du nämner detta med oro men vi är känslomänniskor och har empati. Vad kul att du gillar inläggen, det glädjer mig

Hoppas din man snart mår bättre. Tänker på er.

Ha en så bra onsdag som möjligt
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards