Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 mars 2022

Bread & Sweet By Jennie, Hedda, Frazey Ford och Norah Jones

Av Malin wiper - 4 mars 2022 08:15

 

I onsdags innan vi åkte till Specsavers så tog vi en fika hos Bread & Sweets by Jennie. Dom är ju nominerad till Årets Nystartare och kan vinna Guldstänk. Jag håller tummarna hårt för dom för det är dom värda


 

Min man valde en av deras supergoda croissant och jag en prinsessbakelse som är magiskt god. Det som blir när man gör saker från grunden med bra råvaror är att det inte blir lika sött och sliskigt som marsipanbakelser annars kan bli. Jag fick inte tillbaka mitt sötsug utan jag bara njöt av den goda marsipanen och innandömet.


         

Här ser ni glada och fina Hedda (häftigt namn) som tyvärr skall sluta på Bread & Sweets för hon har fått ett nytt jobb som har med blommor att göra. Hon gillar både att baka och att pyssla med blommor. Jag/vi kommer att sakna henne. Dom har fantastiskt proffsig personal på cafét och alla är vänliga, så även Jennie som driver stället med proffsighet och smaksäkerhet

 

        

Denna gulliga tjej kom ut från bageriet med en plåt där det låg nybakade blåbärspajer. Jag glömde fråga om hennes förnamn så det får jag göra en annan gång


 

Inne på bageriet höll dom på med brytbröd när vi var där. Dessa skall levereras till The Steam Hotel. Vi har varit in på hotellet en gång så jag kunde fota lite och sen satt vi i baren med varsin god cappuccino

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg och kolla vårt besök


 

Denna gång hade dom även en vegansk dessert som såg ljuvlig ut. 


                                                         

Badshop.se  

 

En frestande prinsesstårta med texten: Fössta tossdan i mass

 

                                       

Uncommon Gods

 

Alltså!. Här började tandvattnet rinna och har dom såna nån mer gång så skall jag i alla fall testa. Jag får känslan av en hatt från 50-talet. Den heter Kaffe/Hasselnöt och innehåller: Ljus choklad, espressokräm, hasselnötskrisp, browniebotten doppad i hasselnötschoklad


       

Frazey Ford med One More Cup of Coffee. Bob Dylan cover


 

En annan gång valde jag deras annorlunda formade morotskaka som är en höjdare med sin topping


 

Då valde min man deras supergoda semla


 

Detta är nya chokladtryfflar som dom gjort i form av en semla. Har aldrig sett nåt liknande så dom har fantasi och kreativitet där. Vi kunde inte motstå att testa så vi hade verkligen en frosseridag. Det var mycket nougatsmak, nötter och det kändes även som det var lite kanel i tryffeln. Man fick en liten touch av pepparkakor men helt lagomt avvägt


   

Nästa godsaker i disken var Citron & Marängpaj. Dom innehåller krispigt mördegsskal, citronkräm toppad med italiensk maräng, mums!


 

Nu har dom även äppelmust årets skörd i sin kyl med äppelsmak. Dom kommer från Kiviks Musteri och min man tyckte den var supergod


 

Dom hade även apelsinjuice i tetra också dom från Kiviks Musteri


 

Jag köpte med mig mina favoritkakor som jag skall frysa in för jag kan ta en kaka men inte mer än nån gång/vecka. Det är en syltkaka och en kolakaka och jag har redan provsmakat och dom är magiskt goda


        

Norah Jones med Black Hole Sun. Det är en cover by Chris Cornell

 

I går eftermiddag så hade gasbubblan i ögat krymt ännu mer och så helt plötsligt så dök det upp fler små bubblor. Efter en stund så försvann allt och sen dess kan jag se som vanligt utan störande moment i ögat. Det kändes så konstigt för jag hade vant mig vid bubblan men samtidigt så känns det skönt. Det skall bli spännande när jag skall tillbaka till ögonmottagningen  om en månad för uppföljning. 

 

  

Ha en härlig fredag i solskenet mina kära besökare. Sköt om er


#Bread #Guldstänk #croissant #Hedda #brytbröd #vegansk #Frazey #semla #Marängpaj #Kiviks #kolakaka #Norah 

 
 
Ingen bild

Gunilla

4 mars 2022 11:24

Vilka magiska bakverk.Den veganska desserten skulle göra sig bra i min mage. Har nu hållit på i två veckor att baka men kanske efter inspiration av dig kan det bli kolakakor i dag för det är goda.
Vilket hotell så vackert, att sitta där förstår jag kändes bra.
Strålande sol i dag men lite kyligt än men det blir väl bättre framåt dagen. Så fin du är på bilden en riktig sötnos.
Ha nu en fin fredag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

4 mars 2022 11:54

Det är som du säger magiska bakverk. Den veganska skall jag testa nån gång framöver. Kolakakor är verkligen goda. Jag tror jag skall försöka våga mig på att baka såna också. Fast deras är speciella.

Det är verkligen ett vackert hotell och många kändisar bor på det hotellet. Då har ni lika fint väder som hos oss. Kul att du gillade bilden på mig. Ljuva ungdom som aldrig kommer åter men man anpassar sig ;)

Ha en jättefin fredag själv Gunilla
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards