Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2021

Midja Candlestick Led ljusstake, Konståkning, Pumpa och Frank Sinatra

Av Malin wiper - 9 november 2021 17:45

 

Sist vi var ute med elbilen så var vi in som hastigast på Myrornas Second Hand i Västerås. Där såg vi denna ljusstake som var ursnygg i sin grafiska stil. Dom ville bara ha 145 kr för den och märket är Midja Candlestick Led. Den är så kraftfull och snygg så vi trodde vi gjorde ett riktigt fynd men den kostar som ny bara 299 kr men den är slutsåld på en massa ställen. Den finns i färgerna orange, röd, vit, svart och grönt. 

 

                                                          

 

Det är en femarmad ljusstake så man kan ha den året om så den är inte en traditionell adventsljusstake. Vi vet inte än om vi vill ha den mer än på jularna

 

 

Så här ser den ut utanför förpackningen och jag tror att den inte är använd för den ser helt ny ut och det gör även förpackningen. Jag får visa upp den senare då den är på plats och tänd

 

 

Sen såg jag en julljusstake med potitiv utstrålning och väldigt kraftfull. 

 

 

Jag såg även ett par röda konståkningsskridskor hos Myrornas. 

 

      

"Nothing Else Matters" - Oona Brown & Gage Brown skate to Metallica

 

                                                      

Clipart Library 

 

Sen dök denna beige keps i muppetform upp och det gjorde att jag stannade till. Jag hade en precis likadan keps i mitten av 1970-talet. Då hade jag min naturliga hårfärg som var nästan svart med lite rött i. Håret var jättelångt och jag hade en vinröd kappa och höga vinröda stövlar. Alla tyckte jag var så snygg i kepsen så jag hade kvar den i många år. Hoppas att jag kan hitta nån bild när jag nu rensar i lådor och bland negativ. Har hittat en del negativ och vi har en apparat som min man skall fixa till så vi kan se vad det är för bilder på negativen

 

 

Nu börjar julsakerna komma fram på butikerna

 

 

Sist vi var på ICA Maxi i Västerås så såg jag dessa Butternutpumpa som var fantasifullt målade

 

 

Ytterligare tre stycken butternutpumpor. Det är otroligt läckert och snyggt målat

 

 

Här en vanlig rund pumpa som också målats av nån/några med konstnärsanlag och fantasi 

 

  

Vi vaknade till snötäckt mark i dag. Här ser man ut från vårt vardagsrum. Sen kom regnet och det var ingen höjdare. Både blåste och regnade så det blev ingen lång promenad i dag. 

 

       

Frank Sinatra med Let It Snow. Härlig  och snygg animering till klippet. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en skön tisdagskväll


#Myrornas #Ljusstake #Konståkningsskridskor #Oona #Keps #Butternutpumpa #Snötäckt #Frank

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

10 november 2021 11:53

Hej Malin! Det var en snygg ljusstake ni fick tag i. Snart är det dags att adventspynta. Tiden går snabbt även om det är mycket mörker nu. Här är det tio plusgrader idag. Känns ovanligt varmt för november, men jag gillar att det inte är halt så jag kan promenera med lätta skor. Har bloggat lite igen om du har lust att kika in.

Önskar dig en skön dag! Kram från Anna-Karin

http://https://annakarinmattsson.wordpress.com

Malin wiper

10 november 2021 12:52

Vad kul att du tycker det. Ja du det går fort nu och jag ser i några fönster att dom redan börjat pynta

Vi har lika varmt här som hos dig. Håller med dig om att det är skönt att slippa halka omkring och riskera att ramla

Jag har verkligen lust att titta in till dig.

Ha en skön dag själv
Kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

10 november 2021 12:23

Frank Sinatra är go att lyssna till.
Jul, lite för tidigt ännu, men de har börjat att sälja och pynta i affärerna. Advent, är ju snart här så ljusstakarna ska då finnas och fungera, hoppas vi.
Du fick se många fina saker där. Ljusstaken var häftig, stilren.
Den med glada tjejen tycker jag om.
Ha det fint och var rädd om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 november 2021 12:59

Ja du han är tidlös och har en fantastisk röst. Jag har sett på mina promenader att en del till och med börjat sätta adventsljusstakar i fönstren och julljus på balkongräcken

Den var verkligen fin ljusstaken och vi hade en sån tråkig sen förut så det behövdes ett lyft. Jag gillade också den med glada tjejen och ångrade att jag inte köpte den också

Ha det fint själv och var rädd om dig
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 november 2021 19:34

Vilka fina ljusstakar den orange så annorlunda och riktigt fin.
Jag lever upp när tomtarna och julprydnaderna kommer fram det är något som talar till mig och känns så gott inombords.
Det stora städandet är nu avklarat så nu är det fram med adventsljusen och damma i fönsterna igen.
Frank Sinatra har alltid funnits med.
God kväll eller godmorgon och ha det så gott!
Kram!

Malin wiper

11 november 2021 08:00

Vad kul att du tycker det. Jag ångrar att jag inte köpte den röda också för den var som ny och lite rolig

Härligt skrivet av dig gällande tomtarna. Dina ord gjorde att jag längtar tills man kan sätta fram alla julsaker och belysningen påverkar positivt när det är så grått som nu

Vad härligt att du är klar med städningen sånt känns skönt. Vi håller på att rensa och städa i kallförrådet så nu har vi fått flera kassar fulla som skall till second hand.

Frank Sinatra är så tidlös och han har en sån fin röst.

God morgon säger jag då ;)

Ha nu en toppenfin torsdag så här före en kommande helg
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards