Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 juli 2021

Tusenfoting, Ohlsons Tyger, Amanda Ventura och Bradley Walker

Av Malin wiper - 25 juli 2021 14:45

 

En bild jag tog på en tusenfoting 2018. Det ser nästan ut som nåt hårspänne med glitter i mitten. Jag har lite bloggtorka. Några år tillbaka var man lyckligt omedveten om vad som komma skulle år 2020. Vi hade nästan 26 grader varmt 12.00 i dag och det är så vindstilla. 

 

   

Denna bild tog jag 2018 på en snidad fågel som satt som en skulptur på ett hustak

 

     

Amanda Ventura med The Way. Så musikalisk hon är. Tyvärr hittade jag ingen sida där man kan läsa om denna munspelande tjej

 

                   

Best Music

   

Nu är det bara till att fortsätta ta vara på sommaren än om jag känner på mig att den blir lång i år. Jag har aldrig rört på mig så lite som dom sista veckorna och det känns i kroppen. Har mest suttit eller gått omkring lite. Hösten är min årstid och även vinter då man får lagomt med snö

           

Min man fotade mig i september 2018 då jag stod bakom tygdraperier på Ohlsons Tyger på Erikslund i Västerås. Nu såg jag att butiken skall försvinna så man kan bara köpa tyg över nätet. Dom har just nu stor utförsäljning. Jag som fotat där så mycket dom åren vi bott där. Dom hade dessutom så mycket fint och till så bra priser. Det finns inte många renodlade tygbutiker kvar nu. 

 

Klicka här för att se när jag var dit 2 december 2019 

 

 

Det här roliga måttbandet i form av en snigel köpte jag där 2018. Ha nu en fortsatt fin söndag mina härliga besökare

 

     

Jag sökte efter en låt som var lika långsam som en snigel. Då hittade jag denna som jag hört för många år sedan. I'm so lonesome I coud cry. Den har sjungits in av många artisten men denna version har jag inte hört förut. Dom är jätebra musiker och sångare. Sångaren heter Bradley Walker. Bradley Walker är en amerikansk sångare och låtskrivare inom bluegrass och countrymusik 

 

                   

Clipart Library               


#Tusenfoting #Snidad #Tygdraperier #Måttband #Bradley

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards