Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juli 2021

Balkongfika på Café Minimal, Jacob's Piano och Björn Skifs & Frida

Av Malin wiper - 24 juli 2021 15:30


 

I förmiddags fikade vi på balkongfiket Café Minimal igen.  (Toka på sommarnöje) som min mamma sa när nåt var dråpligt eller galet . Till vänster nedanför sovrumsfönstret skall vi skaffa en avlång smal blomhylla där vi kan sätta lite blomkrukor. Vi skall kolla på second hand när vi får tillfälle. Det dyker nog upp nåt passande så småningom. Sen skall vi skaffa en bredare matta på balkonggolvet och då kan vi ta in mattan som ligger där nu till köket som ombyte när vi tvättar den andra. Det kommer nog att bli ett riktigt mysigt café till slut för vi skall även ha solcellsbelysning. När man inte fikar ute lika ofta så får man göra det bästa av det man har. Jag skulle även vilja ha en riktig caféskylt som är lite tåligare. Det fixar vi nästa år. Jag ville inte visa mig på bild för jag gick omkring i morgonrocken hela förmiddagen.

 

 

Den här gången beställde vi in varsin smörgås med leverpastej och jättegod avokado ovanpå. Sen lite partypinnar nedstuckna i brödet så det såg lite festligt ut. Det var jag som hade kökstjänst denna gång och fixade smörgåsarna. Man tager vad man haver i caféköket..  Nu börjar det gå till överdrift men vad gör det om 100 år. 

 

Vi drack kaffet i våra snygga lätta emaljmuggar från Smart Fritid. 

 

         

Balcony Birds av Jacob's Piano 

Klicka här för att se hur man coronasäkert kan skåla med varandra..  

 

 

Så här såg min smörgås ut på nära håll. Jag delade den så det ser ut som stora snittar. Vi måste köpa hem lite mer pålägg, tomater och annat i dag för det börjar bli lite tunnsått i Caféköket

 

                    

Festbutikken 

 

I går var det första gången som min man kunde äta vanlig smörgås. Han delar upp smörgåsen i lagoma bitar och doppar i kaffet. Det funkar toppen och han är så glad att smaksinnet börjar komma tillbaka så sakteliga

 

                        

DHgate 

 

Min man lånade min kamera för att fota detta moln. Det ser nästan ut som en manet eller en explosion. Det är fantastiskt fina moln här i Västmanland och på kvällarna är det så vackert. Ibland så är det mörka små moln som ser ut som att det flutit ut bläck. En del är så vackra så man blir lyrisk och jag skall försöka fota lite om det går. I år är det otroliga mängder med tornseglare och dom är snabba när dom fångar insekter så vi har inte mycket här nu. Dom susar jättenära förbi balkongerna.

 

Ha en fortsatt njutningsfull lördag

 

                           

Clipart Library  

        

Björn Skifs & Frida med låten Med Varann från 1975. Soft och skön avslutning på detta inlägg.

 

                             

Clipart Library


#Minimal #Smörgås #Jacob's #Emaljmuggar #Doppar #Moln 

 
 
Ingen bild

Paola

25 juli 2021 12:49

Så mysigt ni har det på Café Minimal. ☕️👍💕Och så fint du piffat till mackorna. Vad skönt din man nu kan äta mackor & att allt går framåt. Häftigt moln ☁️ han sett & fotat. Önskar er en fin söndag 🌞

Malin wiper

25 juli 2021 14:35

Vi har det toppen på vårt lilla café ;). Det är alltid kul att piffa till saker så man får nåt för ögat också ;)

Det går verkligen framåt för min man. Vi har så fantastisk moln här så man bara står njuter och ibland är dom som akvareller.

Tack för din härliga kommentar

ha en fin söndag själv
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards