Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juli 2021

Klippduva, Kor, Traktor, Traktorrally, Hästsko och Anouk

Av Malin wiper - 18 juli 2021 10:15


 

Vi var inte bara till Arboga i lördags utan åkte även in i Köping. Då vill jag alltid promenera runt Köpingsån där jag brukar träffa på Klippduva och även den vita duvan som jag fotat några gånger. Nu fanns bara Klippduvan där den som kelade med den vita på en bild jag hade som header sist. Den stod där vid stenkanten mot ån och ruggade upp sig för att putsa fjädrarna. Jag var ganska nära duvan men den var inte rädd för mig. Jag är väldigt förtjust i duvor och det sen jag såg duvan i trädet utanför vårt sovrumsfönster. Det trädet sågades ner bara ett tag efterråt. Klicka här för att läsa lite mer om Klippduva

 

Klicka här för att läsa om min upplevelse med Ringduvan. Klicka här för att höra Klippduvans läte

 

                                                  

ClipArtBest

 

Klicka här för att se ett gulligt klipp


 

Här kollade Klippduvan in mig med en lite underfundig blick. Stadsduvor är vana vid folk och blir inte så rädda i första taget. Dessutom höll jag mig rätt stilla och lugn för jag bara njöt av att få skåda denna fina duva


 

Här ser den lite rolig ut då den börjer huvudet bakåt och ser förvånad ut. 

 

 

En del av Köpingsån


 

Denna bild tog jag utefter en idyllisk väg där det alltid dyker upp nåt foto objekt

 

Två nyfikna kor dök upp framför vår bil

  

Två andra i närheten som såg coola och lugna ut


 

Blir alltid glad då en gammal traktor dyker upp

 

       

Traktorrally i Lerbäck


 

Lite vackert att vila ögonen på


 

Sen åkte vi förbi ett stenparti vid vägen där det stod en vit kruka med vita blommor. Bäst var ändå hästskon som satt framför krukan för såna ger tur och det behövs

 

                                                          

Fruugo  

       

Anouk med låten Birds från 2013

 

Vi vaknade lite sent i dag men vi var trötta efter bilfärden i går i och med värmen. Vi har i alla fall ätit frukost på balkongen på vårt eget Café Minimal..  . Man måste få skoja till det lite i dessa mörka tider. Hoppas er söndag blir till belåtenhet.


#Klippduva #Kor #Traktor #Traktorrally #Hästsko #Anouk

 
 
Ingen bild

Gunilla

18 juli 2021 14:09

Fina bilder du tagit på duvan. Våran kisse låter som en duva när han pratar med oss.
I dag är det svalare så plockade av vinbären på en del buskar innan det blir tryckande igen.
Bilden av staketet var en härlig bild och även krukan med hästskon.
Vad varmt för kossorna tur dom har en lång svans att mota bort flugorna.Avskyr flugor kommer de in så blir de inte långlivade.
Ha en bra dag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

18 juli 2021 14:31

Kul att du tycker det. Det låter intressant detta med eran katt ;). Här har vi också svalare i dag. Lyckliga ni som har vinbär dom blir sån god vinbärsgelé och även saft mm

Ja du man dyker på många motiv då man åker på dom små vägarna. Det är verkligen tur att korna har sina svansar, inte lätt med alla insekter som stör dom

Jag gillar inte heller flugor och då är så envetna och skall upp i ansiktet på en.

Ha en fin dag själv Gunilla
kram

 
Ingen bild

Paola Svensson

20 juli 2021 17:41

Jätte fina bilder på duvan, den poserar så vackert. Gillar bilderna på korna också - de ser nyfikna ut. Ha en fin kväll!
Mvh Paola.

Malin wiper

20 juli 2021 18:43

Kul att du gillar fotona på duvan. Jag tror det är samma duva som jag träffat på där många gånger.

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards