Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 april 2021

Hallstahammars Livs, The best egg cakes och en Vindskulptur

Av Malin wiper - 14 april 2021 17:15


 

När vi gick förbi Hallstahammars Livs sist så såg jag dessa stora vattenmeloner i en kundvagn utanför. Dom brukar ha gigantiska meloner. Eftersom det var tomt därinne då så gick vi in för att handla lite som fattades hemma. Dom har jättefint och fräscht därinne och en väldigt bra blandning av allt.

 

Klicka här för att se när vi var dit sist


 

Här plockar Suzan fram lite fina stora tomater och fyller på. Hon är jättefin och trevlig.   


 

Här ser ni hennes trevliga man som plockar i lite fler varor i frysdiskarna


  

På detta ställe finns det både yoghurt, nötter, mjölk, drycker av många slag, specialostar och mycket mer. Det är så kul att testa nåt nytt och det har vi gjort ett antal gånger.


 

Här i ett annat rum så finns både frukt och grönsaker av många slag

 

                                

 

Ett helt lass med fina valnötter för 59:90/kg

 

                                


                                                  Nötknäckare från Strawberry

 

Dom har både röda och gula äpplen och dom röda kostar 19:90/kg


 

Dom stora och fina tomaterna på nära håll. Dom kostar 24:90/kg. Förra gången vi var dit så köpte vi några och min man gjorde tomatsoppa av dom och det blev jättegott. Han satt i fiskbullar, fetaost och kryddade upp den.


 

Dom hade jättefina bananer så jag köpte några stycken för det är den frukt jag tål båst. Dom kostar 11:90/kg

 

      

Jag hittade ett recept på Youtube där banan och ägg är huvudingredienserna. The best egg cakes heter receptet. Undrar om det kan vara gott. Nu har jag flera recept som jag skall testa.


Här ser man allt vi köpte och det gick på bara 120 kr. Deras ägg är supergoda så dom köper vi alltid där. Längst bak på bilden ligger 2 små squash och dom är mina favoriter. Vi brukar även köpa fryspåsar och aluminiumfolie. Man får mycket för pengarna där.

 

     

Jag avslutar med en magisk vindskultptur som heter OCTO 3 och är skapad av Anthony Howe

                         Nu önskar jag er en njutningsfull kväll  animated-eat-and-drink-image-0277

 

#Vattenmeloner #Suzan #Frysdiskarna #Valnötter #Äpplen #Tomaterna #Bananer #Recept #Anthony

 
 
Ingen bild

Lens

14 april 2021 18:18

Hej på er❤️
Kom att tänka på om din man sått chilifröna han fick av mig? För det var väl din man som fick dem så jag inte blandar ihop det😜
Jag har sått olika sorters tomater, zquash, aubergine, paprika, chili och sen blir det gurka också.

Hoppas att allt t är bra med er❤️

Kramar Lena

Malin wiper

14 april 2021 19:37

Han hade tänkt sätta dom i mars men detta med att han fick tungcaner det förstörde allt så det blev inte av. Han kommer att försöka sätta dom nu i och med att vi planterar blommor till balkongen. Fast han vet inte om han själv kommer att kunna äta chili i maten i och med att han fick reda på i dag att han skall gå igenom strålbehandling.

Då visar jag upp detta i min blogg.

Vad mycket du odlar själv, bra gjort och det blir ju så mycket godare än om man köper. Svärmors tunga skottet som jag fick för ett antal år sedan har förökat sig flera omgånga så vi har rätt många i våra fönster och har även fått ge bort en del ;). Dom renar även luften och det är bra i och med att jag är allergisk

Ha en fin kväll
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

14 april 2021 19:36

Vilken fin och mysig butik och bra priser skulle gärna ha ett lass valnötter. Äggkakan med banan ser väldigt god ut skulle gärna prova.
Åt alldeles nyss en macka med skivad banan det är gott fast det låter konstigt.
Ha en bra kväll själva eller morgondag!
Kram!

Malin wiper

14 april 2021 19:41

Det är verkligen en fin och fräsch butik med många bra varor. Jag skall nog också testa detta med äggkakan.

Vad roligt att du också äter skivad banan på bröd trodde jag var ensam om detta ;). Det är både gott och nyttigt. Jag äter även skivad banan på kex och ibland har jag en tomatskiva på toppen, keso eller avokado. Jag har ätit banan på bröd i många år och en del tycker det tycker som du säger att det låter konstigt men det är ju jättegott.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Lena/Nena

15 april 2021 15:52

Vilken mysig liten butik
Äter mycket banan, det är gott 😋

Ha det så bra ni båda ❤

Malin wiper

15 april 2021 16:51

Det är verkligen en fin och mysig butik. Jag gillar också banan och äter det varje dag. Det är som du säger jättegott

Kul att du tittade in Nena

Hoppas allt är väl med dig och jag följer dig på Instagram.

Ha det bra själv ni båda
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards