Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2020

Hagateatern i Köping, rolig skylt, Big Inn, kappa och Black

Av Malin wiper - 11 oktober 2020 10:30

 

Vi hyrde elbilen i går och nu hade dom satt ner priset lite så det kostade 375 kr för 5 timmar istället för 395 kr så det blev bara 100 kr i höjning och det kan man stå ut med. Move About har inte höjt sina priser på länge och nu skall dom göra vissa förändringar och förbättringar och utöka antalet platser, expandera. Bilen är så bekväm att åka i så det är som en dröm och jag behöver aldrig ta med mig en ispåse för ryggen i och med att sätena är så bekväma. 

 

Tyärr regnade det hela tiden men det var ändå skönt att komma ut. Först åkte vi till Västerås men sen styrde vi mot Köping

 

       

Gordon Lightfoot med Rainy Day People. Gordon Lightfoot är en kanadensisk sångare och låtskrivare. Hans musik har spelats in av bland annat Bob Dylan, Johnny Cash. Elvis och Jerry Lee Lewis


 

Jag hittade en rolig skylt att fota i Köping då vi åkte omkring i ett område vi inte varit i förut. Vägen heter "Pungbovägen"..  

 

 

Ett löv låg så fint och blött på en motorhuv

 

 

 

Sen dök ett stort hus upp där det på väggen stod "Hagateatern". Det är en ideell amatörförening som är öppen för alla som vill vara med och skapa teater. Läs mer under min länk ovan.Vi skall åka tillbaka till detta område nån dag då det inte regnar. Klicka här för att komma in på deras facebook


  

Ovanför ingången i det röda huset på sidan står det "Perssons salong"


 

Här ser man ingången till Alenius café och det är också en teaterscen vad jag kan se

 

 

Sen åt vi pannkaka på Café Big Inn och dom hade extrapriser på en hel del den dan. Pannkakan kostade bara 39 kr/person och var jättegod. När vi kom var det lite folk så vi riskerade inget och vi gick aldrig in i själva köpcentrumet utan vi bara åt där


 

Sen for vi vidare inne i Köping men jag fotade inte så mycket i och med regnet

 

 

Innan vi åkte till Köping så gick vi in på Stadsmissionens second hand i Västerås. Vi var där precis då dom öppnade så det hade knappt kommit nåt folk. Jag gick direkt till övervångingen för jag var ute efter en ljus jacka. Hittade istället en beige täckkappa som satt perfekt och kostade bara 130 kr. Den såg helt oanvänd ut och märket är Cappuccini By Desam. Blev väldigt förvånad när storleken var 44 och ändå lite stor så om jag går ner mer så kan jag sy in den även i ärmarna. Har sett att det är modernt med ljusa beiga toner nu i kappor och annat. Jag försöker köpa så billigt som möjligt i och med att jag prioriterar utflykter med elbilen så långt det går. 

 

 

Jag har helt nya stretschbyxor som kommer att passa till kappan. Dom köpte jag på en rea hos Lindex för 200 kr. Märket är Holly & Whyte. Märkligt mönster men dom är jättesnygg på. Dom har legat ett tag oanvända.

 

 

Efter turen så blev vi så trötta så denna nalle får representera detta. I dag kommer vi inte att gå ut utan pyssla med saker hemma. Min man fortsätter städa på sin datorplats i lådor som är smockfulla med både bra saker men sånt som bara legat där utan att användas. Äntligen blev jag klar med detta inlägg så jag får önska er en vilsam och skön söndag

 

        

Black med Wonderful Life. Han dog 2016 endast 53 år gammal i en bilolycka. Han var gift och hade 3 barn. Klicka här för att se vad hans fru skriver Klicka här för att höra honom sjunga samma låt 2012 och det live. Jag har en vän som mist sin man alldeles för tidigt och det känns så sorgligt. njuter nu av varje sekund min man och jag har kvar i livet.

 

#Move #Gordon #Pungbovägen #Hagateatern #Pannkaka #Täckkappa #Holly #Nalle #Black

 
 
Ingen bild

Gunilla

11 oktober 2020 14:19

Det är bäst att passa på innan vintern och snön kommit det är inte lika kul att vara ute på vägarna då.
Snygg kappa och byxorna till blir jättesnyggt.Har själv endast mjuka byxor på vintern så kallade tights.
Så finstämd musik du bjuder på.Visst tänker man på den dan då den ena eller andra går bort.Träffade min man som 17-åring men man får leva i nuet.
Ha en fin söndag och må så gott!
kram!

Malin wiper

12 oktober 2020 08:51

Det har du rätt i och i dag är det bara 4 grader varmt. Kul att du gillar täckkappan. Jag är inte så snygg i tights för jag har så formade ben och låren är rätt tjocka.

Oj! Vad tidigt du träffade din man. Härligt att träffa rätt direkt.

Ha en skön början på veckan¨
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

11 oktober 2020 17:53

Haha, pungbov, där fick du till det Malin!
Och så fyndade du! Verkligen fin och priset är ju toppenbra! Du får visa bild på dig när du använder kappan/jackan.
En riktig skyltsöndag blev det här hos dig idag också på sätt och vis.
Ha det bra på alla sätt!
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 oktober 2020 08:53

Ja du det var kul att få se en skylt som stack ut ;)

Kan inte fatta att dom satt ett sånt lågt pris men det är ju second hand. Ha det bra på alla sätt själv Karin

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

12 oktober 2020 01:01

Dom byxorna passar dig nog jättebra! De verkar vara en person som gillar färger och mönster?

Jag gillar låten "Wonderful Life", tror det är vemodet som tilltalar mig.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

12 oktober 2020 08:58

Dom ser inte lika mönstrade ut på utan det flyter ihop mer. Har aldrig köpt byxor som ser ut så ;) förut. Jag har inte så mycket av färgstarka kläder utan är nog lite mer dämpad än om jag köper nåt med lite mer färg och mönster emellanåt

Ha en skön början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards