Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2020

Myrornas second han Västerås, dragspel och Vangelis

Av Malin wiper - 3 oktober 2020 08:15

 

När vi åkte ut med hyrbilen i går så hade jag ingen tanke på att gå in på nån second hand men när vi närmade oss Västerås så var klockan inte så mycke och jag sa till min man: kanske vi kan gå in på Myrornas en kort sväng för det var så länge sen vi var dit i och med vår höga ålder och med corona.

 

Vi har inte varit till Myrornas sen 27 januari i år. Klicka här för att se vad jag skrev då

 

           animated-ant-image-0039                                                        animated-ant-image-0039                                            

 

Vi tog risken och gick in och det var inte så mycket folk just då och dom höll avstånden bra. Vi var bara där en liten stund och jag gick ett varv runt och tog några foton som jag brukade göra till min blogg. Jag skäms för jag frågade inte om jag fick fota för det har jag gjort förut och tänkte inte på att det kan vara nytt folk som arbetar där nu och dom vet ju inte att det är seriöst och  jag fotar till min blogg. Dom är väldigt duktiga på att dekorera runt väggarna med att sätta ihop kläder så det blir både roligt, snyggt och annorlunda           

 

 

Kul konbination i turkos

 

 

Dom har en jättefin och färgstark retrohörna och den fortsätter sen på långsidan

 

 

En gammal personvåg till vänster och lite annat som dom samlat ihop så fint

 

 

Ytterligare lite retroprylar mm

 

 

Dom har en jättefin barnavdelning där det fanns jättefina och välbevarade saker som denna korgstol och gungstolen i form av en häst

 

 

Här lite träbilar och ett dockskåp

 

 

Sen dök det upp ett dragspel av märket Fidelio. Det blev inte så snygga bilder för jag hade så bråttomt

 

       

Bella Ciao kampsång på Dragspel och gitarr och proffsigt

 

 

En snygg jordglob mellan två klädesplagg. Klicka här för att se den jordglob som vi köpte hos Myrornas 18 januari i år. Den var helt ny och vi är jättenöjd med den. Klicka här för att se när vi var till Myrornas 5 januari i år. Klicka här för att se när vi var till Myrornas i oktober 2019. Klicka här för att se vilka häftiga glasunderlägg vi köpte hos Myrornas i augusti 2019.

 

                   animated-world-globe-image-0015                animated-world-globe-image-0015                animated-world-globe-image-0015 

 

 

Ett läckert och maffigt halsband låg som en prydnad över några bordsdukar

 

  

Sist en barnpall i leopardmönster 

 

   

Jag köpte dessa saker. Två DVD filmer, en adressbok och klistermärken. Plus en röd rund toalettmatta för endast 15 kr och den såg helt ny ut. Den kom inte med på fotot men den ligger redan på golvet i toaletten.

 

            animated-cleaning-image-0053                animated-cleaning-image-0053                animated-cleaning-image-0053  

Lördag och inga utsvävningar utan det känns som en vanlig vardag men sånt är livet just nu. Man ser nu vad mycket man tagit för givet. Vi skall fortsätta städa härhemma och rensa lite mer för nu har vi inget förråd i källaren längre. Dom skall tydligen avvecklas så vi har bara kallförrådet på balkongen. Där skall vi också resa ut sånt som bara ligger och skräpar för jag vill ha så lite prylar och saker som möjligt. Läste om att man redan vid 50-årsåldern bör dödsstäda så vi ligger långt efter..  Det är många bonusår man fått och det är bara att tacka och ta emot 

 

         

Vangelis en hymn med panflöjt. Med denna vackra låt önskar jag er en så bra lördag som möjligt i dessa tider.    

 

 

#Myrornas #Barnavdelning #Dragspel #Bella #Jordglob #Halsband #Barnpall #Filmer #Vangelis

 
 
Amisa

Amisa

3 oktober 2020 10:56

Det är trevligt med alla retrogrejor man hittar i en begagnad affär, mycket mer unikt och intressant än det man kan köpa i vanliga klädaffärer. Barnpallen var ju väldigt kul!

Jag har ett minne till Bella Ciao, jag hörde folk sjunga den på uteservering i Milano nån gång i början på åttiotalet. Det var i samband med en fotbollsmatch och det var jättemånga som sjöng tillsammans, det var väldigt stämningsfullt.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

3 oktober 2020 11:16

Håller med dig och jag själv har handlat second hand i många herrans år. Har hittat många fynd genom åren.

Vad kul att du har minnen till Bella Ciao. Härligt att du varit till Milano. Förstår att det var stämningsfullt

Ha en fin lördag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

3 oktober 2020 13:48

Vad jag känner igen stilen, och bilen med flaket hade sonen, blir alldeles nostalgisk.Mycket fint där och åtkomligt för många som
inte har så stor plånbok.Barnpallen var häftig.
Hemtrevligt med jordgloben som lyser upp.
Ha nu en fin lördag!
Kram!











Så mycket fina saker och den lilla träbilen med flak, en sådan hade sonen.
Blir nostalgisk av att se alla grejer.Bra att det finns så även dom med små plånböcker kan handla.En granntant hade en sådan fin kappa som jag berömde,den hade hon köpt på Röda Korset för 100kr.



Malin wiper

3 oktober 2020 14:29

Min son hade också en sån korgstol ;) tänk vad mycket ändå som är bevarat. Jag älskar second hand men nu är man ju så försiktig så man får dåligt samvete så fort man gör nåt över det vanliga i dessa tider.

På öltunnan som jag hade innan jag träffade min man hade jag från början en jordglob men den slets ut för det var bara nåt slags papper runt. Den vi har nu är helt i plåt.

Ja du barnpallen såg rolig ut. Vad kul att din son hade en sån träbil. Det var ett fynd din granne gjorde.

Tack för din kommentar och jag tycker du är så trevlig och fin person. Det lyser igenom i dina kommentarer.

Ha en härlig lördag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

3 oktober 2020 16:16

Det blev lite tokigt med texten skyndade mig för att det inte skulle försvinna och trodde det gjort det, men skrev om då blev
det som det blev.
Tack för din fina kommentar om mig. Är en positiv och gladlynt person som inte vill göra någon illa.
Kram igen!

Malin wiper

3 oktober 2020 18:56

Det verkar som kommentarerna kommer in ändå fast man inte hinner klicka OK!. Kommentarerna kommer inte in heller förrens jag godkänner och svarar på dom.

Så uppfattar jag dig också för man kan läsa mellan raderna. Jag uppskattar såna personer till tusen.

Hoppas du får en fin kväll. Själv kollar jag på en serie på laptopen.

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards