Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2020

Hallsta Skrädderi & Skoservice och Coldplay

Av Malin wiper - 4 augusti 2020 15:00


 

I går efter att vi tagit en promenad så gick vi igenom Centrumhuset och stannade till vid Hallsta Skrädderi & Skoservice. Mannen som driver stället är även utbildad skräddare så man kan få kläder lagade och blixtlås isatta mm. Han visade sig vara en jättetrevlig framåt man som vi pratade med ett tag. Han har drivit stället i 2 år och vi har hört att han är väldigt omtyckt och väldigt skicklig på det han gör

 

Klicka här för att komma in på deras facebook


 

Jag kollade in solglasögon som dom hade väldigt bra priser på. Jag tog en bild på han som driver stället men den blev så dålig genom plastskyddet så jag tar en ny nästa gång vi går dit. Det var ingen annan än vi där just då så vi har inte utsatt oss för nåt. Det är en gång genom Centrumhuset så man kommer ut från torget till en parkeringsplats


 

Helt plötsligt såg jag dessa som är såna man sätter ovanpå sina egna. Dom jag har är så utslitna och har börjat bli repiga för dom köpte jag 2015. Såna här solglasögon brukar kosta mellan 400-700 men dom ovan kostar endast 100 kr och ändå är dom polariserande. Det fanns några stycken till ett par som var mindre och med svarta skalmar men dom täckte inte mina glasögon. 


 

Jag satt på mig dom på en gång och dom har ett fantastiskt ljus av lite gult så allt blev så vackert ute och jag såg så mycket bättre. Tills jag måste ha nya vanliga glasögon så använder jag dessa


 

Han gör även skyltar  som man får beställa och sen graverar han in det man vill skall stå på dom. Jag skall så småningom köpa en snygg skylt att ha på toalettdörren i hallen. Det finns även sytrådar, sulor till skor, saxar och annat sybehör. Det finns så mycket där så jag får fota mer senare 


 

Sen har han jätteroliga nyckelringar av alla de slag 


          animated-jumping-smiley-image-0010           animated-jumping-smiley-image-0010           animated-jumping-smiley-image-0010  


 

Här en häftig med Betty Boop

 

 

Vi köpte 3 st såna här magnetklockor för 50 kr/st. Man kan sätta en sån på kylskåpet och dom har en paper clip (pappershållare) nedtill. Dom finns i grönt, blått, lila, rosa och silver. 

 

       

Clocks med Coldplay passar in här 

 

 

Min man ville ha den blåa och han satt den på sin magnettavla ovanför sin datorplats. Då kan han bara titta upp och se vad klockan är.


 

Klockor finns det massor av också som här en halskedja med klocka i form av en uggla och många andra snygga modeller

 

Det blev två inlägg i dag för jag hade ett som nästan var klart. Vi hyrde elbilen 5 timmar i dag för jag var så rastlös och ville komma ut Är lite bättre i nacken nu så det hjälper att sitta kortare stunder vid datorn och även använda dom verktyg jag har för att lindra. Promenader hjälper även till jättemycket. Nu är vi hemma igen och tar det lugnt och bara myser. Hoppas ni har det bra och sköter om er.

 

       

 

#Skrädderi #Solglasögon #Skyltar #Nyckelringar #Magnetklockor #Coldplay #Uggla

 
 
Kim

Kim

4 augusti 2020 20:14

Såna solglasögon man sätter ovanpå sina egna är så himla praktiska när man inte vill lägga pengar på att slipa solglasögonen.

http://kngel.se

Malin wiper

4 augusti 2020 22:42

Det är det verkligen men helst vill jag ha slipade solglasögon och det skall jag skaffa så fort synen blir sämre och jag måste byta glasögon

Ha det bra
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards