Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

Håkans Hembageri karlspaderbullar, hemgjord saft, vindskulpturer och en camper

Av Malin wiper - 22 juli 2020 08:30


 

Såna här karlspaderbullar köpte jag hos Håkans Hembageri här i Hallstahammar för ett tag sen. Min mage tål inte vanliga bullar men dessa funkar bra. Eftersom jag inte kan äta smörgås än så får jag hålla mig till en halv sån här bulle när jag känner att jag vill ha nåt extra. Tyvärr är det massor av strösocker ovanpå så jag får skrapa bort detta.

                              

                                 

9G Helth foods 

   

Jag frågade hos Håkans om jag kunde få beställa 10 st utan socker och det gick jättebra. Så i går var jag och hämtade dom. Kolla in så fina dom är och dessa kalsbaderbullar smakar så gott så jag bara njuter. Härligt att dom är så flexibla hos Håkans. Skall beställa fler då dessa är slut

 

 

Sen delar jag dom och fryser in. Jag fotade en massa nytt kaffebröd där men ingen bild blev bra genom rutan på disken. Jag gillar verkligen smaken på just kalspaderbröd så jag hoppas dom kommer att finnas kvar

 

      

Dagens vindskulpturer 

 

 

Vi har även köpt oss varsin hemmagjord dryck som dom säljer där . Min man tog rabarber och jag fläder

 

  

Min man har fått vara testpilot på både rabarbersaften och flädersaften. Så här lät utlåtandet om rabarbersaften: ej så söt, fräsch och svagt syrlig. Om flädersaften: ej så söt, syrlig och god smak. Han tyckte alltså att båda safterna var goda men flädersaften gillade han ett snäpp bättre och det är ju en smaksak

 

      

Min son mejlade över ett häftigt klipp på en camper 

 

                                                          


Happy mug 

Nu är det onsdag igen och det är bara 12 grader varmt på morgonen men solen skiner så det blir nog varmare. Vi skall försöka promenera ner till en sluss i dag för det ligger lite båtar förtöjda vid bryggan. Jag försöker vara så positiv som möjligt mitt i detta elände. Så fort jag börjar grubbla så påverkas magen och det orkar jag inte med just nu. Försöker att inte läsa nyheterna direkt på morgonen utan väntar några timmar. Nej!, nu gäller det att sätta fart så inte hela förmiddagen gått till spillo. Hoppas ni får en så fin onsdag som möjligt mina härliga besökare. 

 

 #Håkans #Kalspaderbullar #Vindskulpturer #Rabarber #Camper

 
 
wiolettan

wiolettan

22 juli 2020 11:30

Dom ser verkligen goda ut dessa bullar som du köpte. Härligt att du fick dom utom socker också.
Min yngsta syster brukar göra flädersaft och den är underbart god.
Rabarbersaft har jag nog inte smakat, vad jag kommer ihåg.
Idag var det allt lite svalare och blåser, inte så skönt, men en promenad i morse blev det, så skönt.
Håller med dig om detta med eländet, eller hur man nu ska uttrycka det. Förhoppningsvis finns det ett slut på även detta.
Ha en finfin onsdag och var rädd om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 juli 2020 12:04

Dom är supergoda och inte så söta som vanliga bullar. Jag blev så glad när jag kunde beställa dom utan socker. Vad kul att din syster gör flädersaft och som du säger är det jättegott.

Jag har smakat rabarbersaft förr och det gillar jag men inte magen just nu. Nu har vi helt plötsligt fått tillbaka värmen efter en kyligare morgon

Härligt att du/ni också försöker promenera varje dag. Hoppas verkligen det finns ett slut på denna corona.

Ha en fin onsdag själv och var rädd om dig
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

22 juli 2020 11:38

Oj, vad gott det ser ut med bullar och saft. Nu måste
jag baka för bullarna är slut men saft har jag kokat så
det finns nu men man dricker inte så mycket men bra att ha
när det kommer besök.När den tiden kommer så har väl det tagit slut.
Vilket häftigt klipp din son skickade dig så kul det måste vara ute med den på sjön.
Tittade på inslaget med blommorna på balkongen det var en del
att vattna och hålla ordning på men lyste upp med alla färger.
Måste älska blomprakt men kunde inte låta bli att le.Kul
att vi är olika i tycke och smak.
Ha en bra dag! Kram!

Malin wiper

22 juli 2020 12:07

Det var verkligen gott. Vad härligt att du både bakar och saftar. Vi har varit lata länge men min man säger att han vill försöka baka lite. Jag skall nog själv baka hallongrottor för det är min favoritkaka och magen gillar den

Hoppas verkligen corona tar slut så man kan bjuda hem folk och även gå bort.

Ja du det var en häftig camper. Som du säger så har vi olika smak då det gäller att pynta på balkonger och jag fick mig också ett gott skratt av balkongen vi såg som var proppad med blommor och annat

Tur att vi är så olika

Ha en bra dag själv
Kram från Malin

 
Amisa

Amisa

22 juli 2020 12:27

Det var verkligen en väldigt annorlunda farkost i videon!

Jag gillar att blanda bär när jag kokar saft, tycker att smaken blir mer komplex och intressant så. Jag brukar ta något syrligt som rabarber och blanda det med något med lite mer färg och smak som röda vinbär, körsbär eller hallon.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

22 juli 2020 13:32

Den är verkligen annorlunda. Kul att du gör egen saft och blandar för som du säger så kan det bli intressanta smaker. Det låter jättegott. Det var nog närmare 50 år sedan jag gjorde saft och då var det äppelmust och plommonsaft. Jag och min sons pappa hade stort hus och trädgård fulla med äpplen och annat

Ha en fin dag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards