Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 april 2019

Hallsta Café & Restaurang, fiskmås som häckar och Seagulls

Av Malin wiper - 30 april 2019 07:30

  

Det var lite livat i trappuppgången i går för allt är inte klart och mittemot oss höll dom på med nåt större arbete så vi kände inte för att äta hemma utan promenerade ner till centrum. Nu har det verkligen börjat grönska men det är inte så varmt längre som för några dagar sen. Det är bara solen som värmer just nu. Vi har ca 5 minuters väg till centrum

 

  

Vi åt på Hallsta Café & Restaurang som har suveränt god mat. Jag valde pasta med kyckling och currysås. Den innehöll också bacon, ost mm. Kolla in kanterna på tallriken där dom strilat över en supergod olja. Det var så otroligt gott så det knottrade sig på armarna

 

 

Min man tog en sallad med pasta, skaldjur, tomat mm som dressing en hemgjord aioli. Mr T sa att det var en fruktig smak som var kryddad med sweet chili och han sa att det var magiskt gott. Dom är otroliga på att laga mat där och är suveräna på att krydda bra och även att lägga upp maten så man får njuta med ögonen också 

 

Det var så mycket mat så vi orkade inte äta upp allt men vi fick ta med oss resten hem i plastlådor som Siba fixade. Hon och hennes man driver stället med den äran och båda är bra på matlagning.

 

                                                 


 

Här ser ni Siba som är fantastiskt duktig och trevlig. 


  

Tror ni att vi nöjde med maten?, nej! vi ville sitta ute på deras fina uteplats med en kopp kaffe och nåt gott till. Dom har olika platser och möbler så det är bara att välja vart man vill sitta 

 

                                      

                                                                                           Touch

 

Vi tog varsin nybakad cocostosca som är supergoda och inte så söta. Min man tog grädde men jag avstod

 

 

Här sitter jag och njuter av solen och fikat. Det är så underbart att vara hemma igen och i går hade det lugnat ner sig i ländryggen.  Hoppas vi nu kan besöka Hallstaparken i kväll för då har dom musikunderhållning. Klicka här för att kolla in evenemanget. 


 

När vi sen promenerade hem så såg vi en fiskmås som häckar på ett plåttak ovanför en garagelänga nära vårt boningshus. Den åkterkommer tydligen varje år dit. Jag lyckades zooma in en bild på den

 

                                                      

                                                                           ebay   

      

I Was Made For Loving You Baby by Steve 'n' Seagulls. Dom är ett finskt band som spelar bluegrass- versioner av välkända hårtrock och metalmusik. 

 

  

Så här ser det ut på vår gård just nu. Dom gör större renovering i lägenheten mittemot oss och river även upp flera golv. Det går en jättedammsugare från denna bil som suger upp resterna från det sönderhackade golvet

 

I dag har vi lite på agendan så vi får se om jag hinner komma ut nåt mer i dag.  Vi vaknade redan 06.00 och jag testade nya duschen och det är så skönt att den var så bra och inget vatten spred sig över hela badrummet som det gjorde när man stod och duschade i ett badkar. Ha nu en fin tisdag kära ni och sköt om er

 

 

Avslutar syrran och svågerns senaste bild på deras katt Stilton. Här står han och spejar ut bakom blomman från deras fönster i nya lägenheten. Han är så söt så man smälter som smör i solsken (gammalt uttryck) 

 

 

#Hallsta #Sallad #Cocostosca #Njuter #Fiskmås #Steve #Jättedammsugare

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

30 april 2019 10:27

Stilton den stilige har blivit stor. Så fin han är.
Så gott ni åt också, jag fick genast lust att göra något liknande åt oss men det blir lite annorlunda i alla fall men med kyckling som bas.
Så skönt att din rygg känns bättre nu och att livet återvänder till det mera normala för er nu när ni kan bo där ni ska bo.
En Glad Valborg önskar jag er!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

30 april 2019 13:43

Ja du han har verkligen vuxit och som du säger är han så fin. Ryggen var bättre i går men i dag är jag lika dålig igen så jag har tagit tabletter och lägger mig på is. Vi åkte ut med bussen och det skulle vi inte ha gjort för ryggen är så skör efter dessa 6 veckor. Vi hade tänkt gå på Hallstaparken igen men det fick vi ställa in tyvärr

Önskar dig och din man en Härlig Valborg också
kram
Malin

 
Veiken

Veiken

30 april 2019 15:16

Så skönt att vara hemma igen även om ni får leva med lite byggjobb nära er. Hallsta Café och Restaurang måste vi lägga på minnet! Jag önskar er en fin Valborg och 1 maj!
Kram

http://veiken.se

Malin wiper

30 april 2019 15:35

Det är verkligen skönt att vara hemma men ländryggen krånglar till och från. Hantverkarna är så trevliga och alltid glada. Nu har dom kopplat in våran tvättmaskin också. Dom kan verkligen laga mat och baka där. Känns som lyxluncher

Ha en fin Valborg själv och första maj
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards