Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2019

Vårkänslor i Hallstahammar och Jesse Cook

Av Malin wiper - 28 mars 2019 07:30



 animated-flower-image-0163


    

I går var vi  ute på en rätt lång promenad här i Hallstahammar för att få igång våra kroppar. Det var sånt skönt väder så vi fick vårkänslor och bara njöt av solen och att det var vindstilla. Vi har åkt bil alldeles för mycket så det är nog bra att vi är bilfria ett tag. Vi får röra på oss mer än om vi har promenerat förut också men nu blir det längre sträckor



  

Vi gick runt centrumkärnan och kollade 

 

 

Det syns att uteplatser vi gick förbi börjar leva upp lite. Här ser man söta små igelkottar framför lykta och krukor

 

                    animated-hedgehog-image-0056                          animated-hedgehog-image-0056                         animated-hedgehog-image-0056


 

Här känner man sig verkligen välkommen


 

En lite annorlunda lykta i gulbetsad trä lyste upp på en av uteplatserna vi gick förbi

 

 

Häftig kattdekoration som jag gissar lyses upp på kvällarna med ljus inuti. Krukan var även den en snygging


 

Det skulle sitta bra nu med en husbil och den behöver inte vara ny och denna storlek är perfekt. Min man och jag har haft två husvagnar varav en Adria helt ny. Först en KABE som var begagnad men ingen husbil. Vi har haft många vanliga bilar under dessa 28 år vi varit gifta.

 

 

Vi gick även förbi rondellen med dom fantastiska färgstarka cyklarna som lyser upp hela rondellen


 

Sen såg jag en man som verkade bekant..  Han satt och myste på en bänk på en höjd ovanför trottoaren. Jag blinkade lite och log och då kom han ner och gjorde mig sällskap..    


 

Inte visste jag att Red Bull växte på buskar..  


  

Nu var jag lite närgången när jag zoomade in dessa två killar. Dom verkade ha samma märke på mopederna men olika färger

 

         animated-moped-image-0003          animated-moped-image-0003          animated-moped-image-0003          animated-moped-image-0003


 

Ett fågelbord i form av en litet hus hängde där så snyggt utanför ett fönster då vi gick förbi

 

                                          animated-bird-image-0622

 

 

En liten parkoas som sakta börjar vakna till liv. I går fick vi papperet som vi skall ha med oss till skroten för att dom skall kunna skrota vår bil. Då blir det till att ta en lång promenad igen. Jag skall dessutom till frissan 12.00 så det är fullt upp i dag. Med denna bild önskar jag er en dag som blir som ni tänkt er. Kram från Malin 

     

     

Jesse Cook med Dance of Spring. Han är en kanadensik gitarrist, kompositör och producent. Jesse betraktas som en av de mest inflytelserika figureran i nuevo flamenco musik som innehåller element av falameco rumba, jazz och många former av världsmusik. 

 

                           


                                        Flamenco guitar from 

 

#Promenad #Uteplatser #Lykta #Husbil #Man #Red #Fågelbord #Parkoas #Jesse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards