Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 januari 2019

City Gross, en klantskalle och Bläckfisken

Av Malin wiper - 30 januari 2019 10:45


  

I dag blir det en kort dag för jag vaknade 10.00 men hade detta inlägg nästan färdigt så jag slapp sitta och fixa bilder. Solen skiner och det är minus 8 grader kallt. Det går verkligen upp och ner vad gäller kylan. Jag har inte hunnit gå in på era bloggar efter mitt äventyr i söndags så i dag blir det lite bloggvandring. Jag håller mig på hemmaplan i dag så vi båda tar en promenad runt samhället. 


 

I söndags innan vi åkte iväg med bilen till Enköping så var jag lite uppstressad och hade fått upp farten. Gick in till mitt lilla datorbord som jag brukar ha vid sängen och la några saker där och då råkade jag slå ut med ena armen och en bomkruka åkte ner och gick sönder. Jag fick även med mig fönsterlampan som blev hängande vid elementet.  . Lampfoten klarade sig men glödlampan gick sönder.              


 

Min Man kom springande med vår nya sop och sopskyffel i trä och plåt som vi köpte för ett tag sen på Claes Ohlsons. Klicka här för att se hur det ser hur Sopset Nature ser ut på deras sida

 

        

Jag såg Guldbaggegalan i går men det var inte många av dom filmerna jag sett men ändå hört talas om. Det var ju med några musiknummer på galan men det hade behövts nåt mer extra för att förhöja stämningen. Vilka krav jag har..     

 

    

Ennio Morricone har även skrivit denna musik till TV-serien Bläckfisken

 

  

Vad passande att jag såg en bläckfisk-leksak på City Gross när vi var dit i går.

 

  

När vi sen handlat klart på City Gross så gick vi ut till deras Café och fikade. Vi delade på en sån här jättegod räksmörgås. För en sån här smörgås med två koppar kaffe får man betala 71 kr och den är så stor så jag får inte i mig en hel själv. Det är ett lass av handskalade räkor 

 

       

Med denna fina vintriga animering från Vickes Blandning önskar jag er en skön onsdag. Kram på er

 

#Blomkruka #Guldbaggegalan #Ennio #Bläckfisken #City

 
 
Vicke

Vicke

30 januari 2019 10:56

Fin vinterbild med snön i träden, och otur med din kruka o lampa, men ni fick ju en fin överraskning efter olyckan

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

30 januari 2019 15:18

Tack! lampan höll och jag har fler tomma krukor som passar så det blev ingen katastrof ;). Fast det hände precis innan vi skulle åka iväg

Ja du det var en härlig överaskning min son bjöd på

Ha en fin dag Vicke
kram
Malin

 
Bittan

Bittan

30 januari 2019 11:29

Hej! Vilken fin dag Ni hade i Stockholm och vilken överraskning för En fin son Ni har som gör detta för Er.
Jag förstår att du varit trött efteråt.
Här är jag nu äntligen bättre från min förkylning så igår arbetade jag på secondhand.
Ja nu är det vinter ute och vi har ca 20cm snö och var 10- i morse nu 7-
Idag skall vi på eftermiddagen åka till ett barnbarn och hjälpa honom ta ner den sista julgardiner
Ha en bra fortsättning på onsdagen.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.

Malin wiper

30 januari 2019 15:20

Vi hade verkligen en toppendag och min sons överraskning var nåt man aldrig glömmer. Jag har inte hunnit vara ute och bloggvandra än men jag kommer in till dig lite senare i dag

Så skönt att din förkylning börjar ebba av. Kul att arbeta på Second hand jag gillar verkligen dom butikerna

Vi har som er kallt och snörikt. Vad roligt att du skall åka till barnbarnet. Ha det så bra

Kram från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

30 januari 2019 13:27

Hej!Vissa dar är bara såna.Man tappar o har sig.Sommar på gång o jag fick katalogen från Gudrun Sjöden.Mycket fint o härliga färger.Slår till i mars.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

30 januari 2019 15:21

Jag har ju en nackskada och sen har jag för bråttomt så jag tänker mig inte för. Den katalogen har jag aldrig hört talas om

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards