Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2019

hallsta loppis Centrumhuset och The Detroit Cobras

Av Malin wiper - 6 januari 2019 08:00

 

I går på vår promenad genom centrum så gick vi in på Hallsta Loppis dit vi inte varit på ett tag.


 

Det finns hur mycket som helst där av allt möjligt så det tar lite tid att ta sig igenom alla gångar. Han som driver stället är jättetrevlig, vänlig och hjälpsam


  

Jättefina såsskålar fanns det två stycken av. Kom inte ihåg om det stod Gustavsberg eller Höganäs under skålarna

 

Det finns massor av olika klockor och här en rolig med blyertspennor runtom där suddgummit pekar utåt


   

Sen såg jag en häftig skokartong som såg retro ut med roliga tecknade djur

 

                                              animated-fox-image-0090


 

Det visade sig vara babyskor i kartongen. 

 

                   animated-baby-image-0026                         animated-baby-image-0026


 

Det fanns ytterligare en skokartong och det är sko från AB Pax Skoindrustri och den heter Pajas. Jag känner igen märket

 

                                         


DHgate.com

 

Det var även babyskor i denna kartong


 

När jag såg denna tropikhjälm så blev jag nostalgisk.  En sån hade min pappa på sig när det var maskerad på en av hans arbetsplatser. Det finns en bild på honom där han står med sina arbetskamrater och alla är utklädda.


 

Det finns massor av såna här retro plåtskyltar och mycket mer på Loppisen. 


 

Sen hade han fått hem såna här läckra paraplyer som är dubbla i tyget så dom är mer hållbara än vanliga. Dessutom hade insidan jättefina mönster. Här ett som har påfågelmönster


Det fälls  upp på ett speciellt vis så här filmade jag detta då ägaren visade hur det gick till. Ett sånt paraply kostar 250 kr . Nu önskar jag er en fin söndag


     

Detroit Cobras It's Raining. Gillar sångerskans röst. Dom är ett garagerockband från Detroit, USA som bildades 1996 av gitarristen Steve Shaw. Förutom honom bestod gruppen då av Rachel Nagy (sång), Mary Ramirez (gitarr), Jeff Meier (bas) och Vic Hill (trummor). 1997 släppte dom sin första singel, Village of Love

 

                  animated-snake-image-0077                                      animated-snake-image-0077


Fortsättning följer i nästa inlägg.................................... 

 

 

#Loppis #Gustavsbergs #Skylt #Klocka #Skokartong #Tropikhjälm #Plåtskyltar #Paraplyer #Detroit 

 
 
Ama de casa

Ama de casa

6 januari 2019 10:59

Wow vilka häftiga pryttlar det fanns där! Blev extra förtjust i paraplyet - så smart att ha det fina på insidan, det är ju den man ser mest av när man använder paraplyet :-D

Ha en fin trettondag!

http://amacasa.wordpress.com

Malin wiper

6 januari 2019 12:48

Det finns hur mycket som helst där så det tar tid att se allt. Paraplyet gillar jag också och som du säger är det ju insidan man ser

Ha en fin trettondag själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards