Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juli 2018

Av Malin wiper - 22 juli 2018 13:00

 

I går efter att vi vinkat av min son och hans kompis så föreslog jag att vi skulle åka nånstans och ta en kall öl. Det blev Saluhallen Slakteriet. Där hade dom ordnat så bra utomhus så man kunde sitta vid olika bord och beställa in vad man önskade. Vi tog varsin lättöl och männen delade på en grilltallrik. Själv var jag inte hungrig för vi går på mindre kaloriintag sen 4 dagar tillbaka och äter inget efter 18.00  Godis, kaffebröd och glas avstår vi ett tag framöver sen får vi se hur det går. 


 

Vi hade inte en aning om att dom hade en sportbilsmöte så man fick se en del snyggingar stående mot slakteriets tegelväggar. Läste sen att det var Cobra-Klubben som hade en tillställning med mytomspunna bilar. Det kändes lite James Bond och The Saint när man gick omkring där.

 

                              animated-snake-image-0108                                    animated-snake-image-0108


      

Ledmotivet till Bondfilmen Spectre från 2015. 


 

Det blir ju lite extra läckert när bilarna står på en sån fin gammal innergård 


     

Det var bara att beställa, slå sig ner och njuta. Vi satt vid det långa bordet med blårutig duk. 

 

                                        


Nyckelknippehänge flasköppnare sportbil från Presenter.se


 

Detta är en NFS COBRA från 2013


 


      

  

En tjusig grön ÖRBYCOBRA från 2008

 

                    animated-snake-image-0077                                     animated-snake-image-0077

 

En lila snygging. Sen fanns det både några veteranbilar och 3 Harley Davidson som jag fotade men dom ryms inte i detta inlägg. Vi hade det jättemysigt där på bakgården med lite läskande öl som lätt rann ner i strupen. I dag tar vi det bara lugnt och städar färdigt hemma. Ha en fortsatt fin dag.. 



#Saluhallen #Cobra-Klubben #Spectre 

Av Malin wiper - 22 juli 2018 08:05

 

Här kommer lite fler bilder från Öster Mälarstrand dit vi var i går med sonen hans kompis och min svåger. Det märkliga var att i hamnen hamnen var full av segelbåtar fortfarande. Vi trodde att dom flesta segelbåtarna skulle vara ute och segla i sommarvärmen och nu är det även lite vind

 

         animated-ship-image-0143                            animated-ship-image-0143

 

 

Sonen fixar med ryggsäcken där han har några av sina kameror. Vi gick omkring överallt så det blev en rejäl promenad och det behövde vi

 

 

Det har tillkommit en ny slags bänkar som är utspridda lite överallt. Dom finns även en hel hög utefter vattnet så många kan sitta där och skåda ut över sjön

 

   

Här promenerade vi på ett nytt område där man går över en träbro och kommer ut på såna här bryggor som sträcker sig runt en oas där man kan sätta sig på olika sittplatser och det finns även grillplats och all byggnad är i trä. Det heter Vågholmen och har papperskorgar vid bänkarna så man får hoppas inte allt slängs runtomkring och i vattnet. 

 

                    animated-duck-image-0069                            animated-duck-image-0069

 

 

På mitten fanns ett utegym i trä

 

 

Här ser man lite av träbron och sen kan man även sitta som här på långa bänkar. Mr T kollar sin brors nya skor och Leif sitter bredvid. 

 

 

Hela tiden kommer det båtar förbi och här en puttrande motorbåt

 

 

En motorbåt susade in till en kajplats

 

                       animated-ship-image-0044                animated-ship-image-0044

 

 

Kul namn på denna segelbåt "Lazy Duck".

 

                                                 animated-duck-image-0157

 

Jag har så mycket bilder så jag skall sätta in ett extra inlägg senare med resten. Sen åkte min son och hans kompis hem och vi andra tre fortsatte våra nöjen ett tag till men det skriver jag om så fort jag hinner och fått bilderna klara. Det blev en väldig spontanutflykt i går och så lyckad. I dag på morgonen hade vi tänkt åka till Borgåsunds Hamncafé och ta en fika men nu är vi så trötta så vi åker dit i morgon istället. Önskar er alla en jättefin dag

 

 

Vi spejade ut över denna silos och en salig blandning. Tyvärr skall denna läckra silos rivas och det känns helt vansinnigt. En sån kan man använda till annat ex vandrarhem, lokaler till barn- och ungdomar eller dyligt. Nu misstänker jag att det blir nåt högt huskomplex för folk med pengar. Det byggs sönder i Västerås just nu. När vi var till Västerås på 1990-talet så var det så idylliskt och viss kan man ändra och bygga nytt men inte så tätt och likriktat som nu

 

     

Fläkten vi fick låna av min mans bror var en riktig höjdare. Den låter inte så mycket som den vi hade och den är av högre kvalitet och kan ställas in i flera lägen. Den blåste igenom hela lägenheten så vi har inte lika varmt nu. Tack svågern!  

 

                                          

 

Jag har så många bilder så jag skall sätta in ett extra inlägg senare med resten. Sen åkte min son och hans kompis hem och vi andra tre fortsatte våra nöjen ett tag till men det skriver jag om så fort jag hinner och fått bilderna klara. Det blev en väldig spontanutflykt i går och så lyckad. I dag på morgonen hade vi tänkt åka till Borgåsunds Hamncafé och ta en fika men nu är vi så trötta så vi åker dit i morgon istället. Jag har inte fått tiden att räcka för att gå in på era bloggar men i dag skall jag försöka hinna med.  Önskar er alla en jättefin dag

 

     

Rod McKuen med Listen To The Warm. Han är en gammal favorit med sin härliga lite raspiga och poetiska röst. Lyssnade mycket på honom förr. Han dog tyvärr 2015 i en ålder av 81 år. Rod föddes i Oakland, kalifornien och var en amerikansk poet, sångare och kompositör. Under sin livstid kom han att sälja mer än 100 miljoner musikalbum och 60 miljoner böcker. 

 


 

#Mälarstrand #Sonen #Bänkar #Vågholmen #Utegym #Motorbåt #Duck #Silos #Fläkten #Rod


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards