Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 maj 2018

Balkongväxter och The Rumor Said Fire

Av Malin wiper - 4 maj 2018 07:45


 

I går satt jag dessa tre blommor i krukor som skall till balkongen i en avsedd hållare. Vi köpte dom på Lagerhause förra året. Vi kan inte göra så mycket med vår balkong eftersom den är smal och avlång plus att vi har två balkongdörrar ut. Det går nog att sitta 4 personer där om man har två bord på efter varandra. Då ser det nog ut som nåt litet minicafé fast jag vill inte ha större numera då vi båda har skadade kroppar och inte orkar sköta om allt som då krävs.

 

 

så här såg det ut sommaren 2017. Klicka här för att se balkonger och coola krukor. Klicka här för att få ett gott skratt..  vilken bra idé

 

  

Sadelkrukan har fått två olika sorters gula växter. Förra året var det cericefärgade blommor. Måste säga att det var snyggare då med rosa och lila nyanser men det kan ju bli snyggt lägre fram då blommorna växt lite mer

 

                            


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en annan modell av sadelkruka. Önskar att jag hade köpt några såna med lite färg istället och inte haft så bråttomt förra året. Klicka här för att höra skönt avslappnande musik med vackra bilder 

 

    

The Rumor Said Fire med The Balcony. Det är ett danskt band som grundades 2008 av sångaren, låtskrivaren och gitarristen Jesper Lidang. 

 

                                                          

Solstol från Rum 21

 

Vi vaknade 07.30 till strålande solsken men vi är så trötta efter en sömnfattig natt så vi tar det lugnt och tar dan som den kommer. Vi skulle ha åkt till min son i helgen men vi vet inte om vi orkar så vi bestämmer i sista minuten. Hoppas ni som tittar in har en fin helg att se fram emot så här i maj månads början. Sköt om er och tack för att ni kom in på min blogg. 

 

 

#Krukor #Sommaren #Sadelkrukan #Rumor

 
 
Ingen bild

Paula

4 maj 2018 09:01

Så fina blommor du visar här. Man blir glad av blommor! I år har jag svårt för att komma i gång med uteväxter och annat växtpyssel. Orkar inte hålla på och har tappar lusten för det. Vi har iaf varit och köpt 4 säckar planteringsjord, så snart måste jag så lite i en pallkrage. Så skönt att din man mår lite bättre. Önskar er båda en fin fredag och en skön helg. 💖🌸☀️kram.

Malin wiper

4 maj 2018 09:31

Vi har bara ett visst antal blommor på balkongen för vi orkar inte heller och nu när jag får göra allt så funkar det inte att hålla på extra. Det blir ju jättefint med växter i blomkragar. Det känns toppen att han är bättre och även kan ligga några timmar för att sova.

Tack för din kommentar vännen

Ha en fin helg själv med din familj

Kram från Malin

 
Amor

Amor

4 maj 2018 16:21

Hej
tack.
Ni har börjat våren så fint, så längtar man mer att vänta på.
hälsning till Era. (och din man.)
lycka till
Amor

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 maj 2018 07:34

Ja du det verkar vara vår i hela landet.

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards