Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 maj 2019

Promenad, björktrast, fika och Herbie Hancock

Av Malin wiper - 18 maj 2019 14:15


 

Vi bestämde oss för att promenera ner till samhället och göra lite ärenden där istället för att åka in till Västerås. Här ser ni vårt hus där dom dom befinner sig vid vårt köksfönster för att skruva fast plåtar så man kan vända på dom nya fönstren. Visste inte att dom arbetade på en lördag men allt har ju blivit lite fördröjt på grund av omständigheter men det verkar som dom nu har fått klart i vår uppgång gällande stambytet. Nån värme på elementen har vi inte fått än men nu är det inte lika kallt i lägenheten


 

När jag ser detta så dök en melodislinga upp i huvudet: Vi är på gång, vi är laddade vi är tända osv. (Thomas Ledin)


 

En björktrast dök upp en bit ut på gräsmattan och jag fick en rätt tydlig bild


 

När vi sen kom ner till centrum så tog vi först en fika på Hallsta Café & Restaurang. Fast denna gång så delade vi på en ostsmörgås för annars är dom dubbla med en pinne i mitten och det kändes för mycket i dag. Vi satt ute på deras fina uteplats och njöt ett bra tag

 

Klicka här för att se hur smörgåsarna ser ut i sin helhet

 

                                     


                                                                                      Guzzini

 

Bredvid Cafét ligger Hallsta Livs och där hade dom satt ut en vagn full med gigantiskt stora vattenmeloner. Min man gillar vattenmeloner men utan bil får vi inte hem nån sån i denna storleksordning..  

 

    

Vad passar väl inte bättre nu än med en låt som heter Watermelon Man med Herbie Hancock. Den låten hörde jag för första gången i slutet av 1960-talet då min sons pappa spelade upp den på en vinyl LP skiva. Mr A spelade även den på saxofon för mig. På den tiden var han medlem i ett band som hette High Brass. Sen blev det mer mot storbandshållet. Han spelade även tvärflöjt och var sjöng med Sundsvalls Kammarkör under ledning av Kjell Lönnå

 

 

Jag har scannat in en bild från bandet High Brass (från fotoalbum) och längst upp till vänster ser man min sons pappa. Jag undrar vart dessa musiker finns i dag. Vi saknar dig för alltid Arne

 

Herbie Hancock föddes i Chicago, Illinois och är en amerikansk jazzmusiker, pianist och kompositör. Han var bland annat medlem i Miles Davis Quintet. Herbie har mottagit 10 Grammy och en Oscars för soundtracket till filmen Round Midnight. Han började redan som barn att spela piano Och var under sina ungdomsår influerad av Oscar peterson och Bill Evans. Klicka här för att se när Herbie tar emot pris för musiken


 

Efter det så promenerade vi upp mot ICA Matkassen och träffade denna man som känner dom som har Hallsta Café och Restaurang. Vi hälsar alltid på varandra och har även börjat samtala och han är supertrevlig. Vi såg att han köpt sig en elcykel trehjuling som var rätt tuff. Han själv är alltid välklädd och ibland både med rock och en tuff hatt. Vissa gånger ser han ut som han kommer direkt ur en film 

 

 

Efter det gick vi in på vårt fina systembolag där man alltid får bra hjälp att välja viner och annat. Vi köpte bara bara detta för att fylla på så vi har lite när vi får besök. Vi brukar även ha alkoholfritt både vad gäller öl och annat. Jag skall spara till ett drinkvagn som jag sett på nätet för vårt brickbord har vi gjort oss av med. Det var så opraktiskt. En drinkvagn kan man även ha till avlastningsbord. Vi har lite vin sen förut också men vi hamstrar lite. Flaskan till höger är öl som min man skall testa i eftermiddag för jag har köpt en liten smörgåsbakelse till oss båda. Jag tar den lilla flaskan till höger med vitt vin till min smörgåsbakelse.  

 

                                         


                                                                                 Casa Ceytin

 

När vi sen gick tillbaka för att gå hem så kunde jag inte låta bli att gå in till Stilmarks för jag behöver lite nya kläder. Jag fick tag på två blusar och sen fotade jag därinne men det skriver jag om i ett annat inlägg. 

 

               hangers - GIFMANIA                                       hangers - GIFMANIA 

 

Vi hade en fin stund i centrum men nu är vi hemma igen och har ätit en caesarsallad och sitter nu vid våra datorer en stund innan vi fixar lite hemma. Vi har lagomt varmt med lite svag vind. Njut nu av lördagen 

 

 

#Promenera #Björktrast #Hallsta #Herbie #Brass  #Elcykel #Systembolag #Stilmarks

 
 
walgreenslistens

walgreenslistens

18 maj 2019 14:57

nice post thanks for sharing with us

http://https://civilcomments.com/www-walgreenslistens-com

Malin wiper

18 maj 2019 15:22

Thank you so much

Have a nice saturday

Greeting from
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards