Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 mars 2018

Loppis Hörnet Baldersvägen Hallstahammar och Garfunkel

Av Malin wiper - 13 mars 2018 08:00


                    

 

Min man hittade ytterligare en Loppis här i Hallstahammar och den heter "Loppis Hörnet" och ligger på Baldersvägen. Klart vi måste in och kolla i lokalen som ligger i nedre botten på ett hyreshus. Dom har bara öppet på helgerna 

 

                               

 

  

Det var rätt stort därinne med flera rum där det fanns en bred blandning av saker. Här ser ni ett par läckra gamla tvingar i trämaterial. Numera känns dom som en intredningsdetalj som man kan sätta upp på en vägg. Det var ett väldigt trevligt bemötande man fick därinne också så stämningen var fin


  

Vi stod och funderade över detta plåtskåp som kan passa bra i vår lilla toalett men min man sa att vi måste ha nåt som är lite större eller nån hylla. Sen skall dom ju göra stambyte och då vet man inte hur det kommer att se ut. I lilla toaletten finns det ett jätteskåp som hängde där då vi flyttade in. Det skall vi ta bort i och med stambytet för det är så överdimensionerat så jag har slagit huvudet i det flera gånger  


 

Så här ser det ut inuti och det fanns en prislapp där det stod 60 kr men kan det stämma?. Det är ju ett riktigt fynd i så fall   


 

I en av rummen finns massor av leksaker, kläder och annat till barn

 

                      animated-toy-image-0002                                      animated-toy-image-0002    


 

Här ett rum fullt med massor av olika glas, matporslin, spinnrock, stolar, lampor mm 

 

En tyg-minons i rätt stor storlek. 

 

        

Min väninna A-G är otroligt bra på att både virka och sticka. Denna bild tog jag 2015 på en minions hon virkat, så häftig. 


  

Vi köpte denna glasprydnad som kallades för "brevpress" förr i tiden för dom är lite tunga. Den var svår att fota men den ser ut som ett öga fast avlångt. Jag satt den bland min tändarsamling i köket och där passade den jättebra. Den kostade 40 kr


 

Jag köpte även detta höga glas i kantig modell som föll mig i smaken. Det är för att ha värmeljus i och jag har sett såna ute på nåt ställe och jag betalade endast 15 kr. 


 

Min man föll för denna ägghållare i porslin. Bra när man kokat ägg som man skall ha på smörgås senare. Bara att ställa in i kylskåpet när dom kallnat och det är mycket finare än att använda äggkartongens underdel. För ägghållaren fick han betala 20 kr

 

                                    

Äggkoppar i form av sumobrottare..  från Trendler


  

Sen såg jag backen med LP vinyl och singlar och längst fram en LP med Simon & Garfunkel. Då får det bli "Direkt från skivbacken" denna gång


    

Simon & Garfunkel med April Come She Will. Det är en låt jag inte hört med dom förut och den föll mig verkligen på läppen. Dom var en amerikansk folk-rock-duo som bildades i New York 1964 och bestod av sångarna Paul Simon och Art Garfunkel båda födda 1941. Dom kom att bli en av de populäraste grupperna som spelades in på 1960-talet. Paul Simon var den som skrev låtarna. Båda sjöng och producerade skivorna tillsammans med producenten Roy Halee.

 

          

 

Då har vi kommit fram till tisdag och i går eftermiddag fick vi en jobbig dimma ute. Jag kände mig nästan lite klaustrofobisk. Nästan som i  filmen "The Fog" från 2005. Det går även en serie på Netflix som handlar om dimma. I dag vaknade vi till klart väder och en promenad ligger först på dagens schema. Efter det skall jag sätta mig vid symaskinen en stund och det var länge sen jag var besatt av syarbeten. Nu väntar vi bara på att min man skall få kallelse till operation av axeln och det kommer att ske i Köping. 

 

                     

 

 

#Loppis #Hörnet #Tvingar #Plåtskåp #Leksaker #Pilot #Likörglas #Minions #A-G #Brevpress #Simon

 

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

13 mars 2018 13:03

Hej!Av en konstig anledning kom jag in i min egen blogg.Så roligt med loppis o bra att det finns så att andra kan få nytta av grejerna som man är less på.
Tusen kramar.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

13 mars 2018 15:48

Så märkligt! Det är verkligen bra att det finns både loppis och second hand.

Tusen kramar tillbaka
Malin

 
Ingen bild

Maria

13 mars 2018 22:21

Hej
Åh va roligt att se bider och läsa.. =) Tack snälla för alla fina ord och roligt att ni verkade gilla loppisen =)
Ni är hjärtligt välkomna tillbaka <3
Mvh Maria Loppis Hörnet

Malin wiper

14 mars 2018 07:39

Vi tyckte verkligen om er loppis och fick tag på bra saker. Tack för din gulliga kommentar och att du tittade in

Vi kommer tillbaka till helgen för vi har lite att lämna in också

Ha en toppendag
Med vänlig hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards