Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 februari 2018

Busstationen i Västerås sonen och Växeln hallå

Av Malin wiper - 12 februari 2018 09:45

 

Hej på er! i helgen har min son varit till oss och han sov över till söndag. Vi har haft jättetrevligt och kul. Vi kan inte åka så långt med bilen förrens den varit på verkstan så vi hämtade min son på Västerås busstation där även tågstationen finns

 

                                           


Bus seat

   


Jag har nog inte fotat så lite som denna helg för det kändes naturligt att bara vara och umgås vi tre utan störande moment. Ibland är det nog bra att vila lite från kameran också.


 

Här ser ni min man och min son som hann träffas först medans jag fixade kameran. Framför busstationen finns denna inbyggnad som är jättelång och där kan man sätta sig ner och vänta på sin buss. Sen tog min man en bild med mig och min son men den blev så mörk så jag kunde inte ens ljusa upp den i fotoprogrammet tyvärr

 

                           animated-balloon-image-0021                animated-balloon-image-0021                animated-balloon-image-0021                animated-balloon-image-0021


 

Först åkte vi till Biltema och IKEA för min son skulle köpa lite grejer där. När vi sen nästan var hemma såg vi denna insnöade bil, såg lite lustigt ut


 

Jag hade dukat och förberett för lunch och sen satt vi där och myste och pratade en lång stund. 


 


Vi hade ett spel som vi fått vid nåt tillfälle en jul som heter "Idiot Kunskap" det spelade vi och frågorna är både svåra och knäppa så vi skrattade som galningar emellanåt. Min man som har läst mycket och har bra kunskaper i både historia och geografi mm vann naturligtvis med 11 rätt men sonen och jag kom inte långt efter med våra 7 rätt. Ibland får man bara gissa och det kan bli rätt ändå.

 

                     animated-eye-image-0255         animated-eye-image-0255   animated-eye-image-0255         animated-eye-image-0255      animated-eye-image-0255   animated-eye-image-0255       

 

   

Min son är ju nallesamlare och jag fick nallen till höger för nåt år sedan och den kallar jag för "Brunlöf" efter en färghandel som fanns i Sundsvall då jag växte upp. Nu fick jag nallen till vänster av honom så snart är väl jag nallesamlare också..  Man kan ju samla på vadsomhelst numera. Jag döpte den nallen till Lukas efter sångaren Janne "Lukas" Persson.  Nu sitter nallarna så fint på vår höga byrå i sovrummet. Tack fina sonen

 

   

Här kommer nu Janne "Lucas " Persson med Växeln hallå som var med i Melodifestivalen 1980. Apropå Melodifestivalen så tycker jag den är så usel i år så den känns som en parodi. Inget nytt utan bara gammal skåpmat, förr dök det upp nån höjdare då och då och man blev lite överraskad. Många av dom som är med i år kan ju inte sjunga och har inga personliga röster. Min son och jag kollade lite men blev så uttråkade så vi såg film istället

 

           

      Janne Lucas 1980                                         Janne Lucas 2016

 

Han föddes 1947 i Göteborg och är en svensk pianist och sångare. Janne hade många listframgångar under 1970-1980-talet. Han kom tvåa med Växeln hallå i Melodifestivalen 1980. Tyvärr är klippet med honom från melodifestivalen så dåligt så jag fick ta det ovan.

 

Klicka här för att läsa om Janne Lucas Persson i en artikel från 2016

 

                                                              

 

 

Det snöar till och från här så snön lär ligga kvar ett tag till trots att det nu är nollgradigt. Min man skall på "Artrosskola" i dag för första gången. Det blir föreläsning 1,5 timme och han skall gå ca 4 gånger. Skönt att det är igång nu så nåt händer. Jag promenerar med honom till stället och sen går jag vidare själv på en längre promenad. Nu önskar jag er en fin början på nya veckan

 

 

                                         

 


 

 

#Busstation #Tåg #Son #Insnöade #Dukat #Kunskap #Lucas 

 

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

12 februari 2018 12:12

Hej!Tack för hälsning.Ja man kan samla på de mesta.Era stolar i köket är ju trendiga värre.
Ja det boensom jag sist söker på är lägenhet för 65 +.Nu har jag 7 plattsen.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

12 februari 2018 13:11

Vad bra att du ligger så långt fram i kön. Ja du jag gillar verkligen våra köksstolar för dom är bekväma också. Känns lite 1950-1960-retro fast nya.

Nu håller jag tummarna för dig

Ha en toppendag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards