Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 februari 2018

Rekordkyla slingrig väg och Fingers Breakdance 5

Av Malin wiper - 5 februari 2018 10:15

  

Åsby Hem & Trädgård


Nu har vi nog fått rekordkyla här med 13 grader minus. Det ser verkligen kallt ut och träden är så stilla som skulpturer. Nu är det ändå en torr kyla och den känns mindre kall än om det hade blåst och regnat. Solen skiner och himlen är blå så det ser ut som en bra början på veckan. Min man har ringt och fått bekräftelse så vi får reservdelen som fattades till bilen så fort som möjligt. Vi åker ändå ut en liten sväng i dag för vi har lite ärenden. Mr T har fått övningar som han skall göra 2 gånger/dag tills han han får tid på ultraljudsröntgen. Träningen har gett lite effekt redan så han känner sig lite piggare   

 

   

Förra året den här tiden såg det ut så här hos oss i förra lägenheten. Förberedelser inför flytten hit till Hallstahammar. Tänk att snart ett år har gått och man står upprätt fortfarande..                                          

 

Livets väg är lång och slingrig och det händer mer än man trott när man står och funderar många år senare. Det var 1,5 år sedan min mamma gick bort och jag saknar henne så det gör ont. Hon var så spirituell och härlig som person och hon fick folk att må bra för hon bekräftade dom/oss med fina ord och det kom direkt från hjärtat. 

 

   

Nu hoppas jag hjulen kommer att snurra på lagomt fort för er läsare. Just nu har jag inget mer att komma med utan önskar er en fin och lyckad ny vecka.

 

  

Kul klipp Fingers Breakdance 5             

 

 

#Rekordkyla #Flytten #Slingrig #Hjulen #Fingers 


 
 
Ingen bild

Lena

5 februari 2018 10:26

Här har vi -4 och snö.
Ska strax ut med hundarna,får bli en kort sväng då höfterna bråkar med mig.

Tror att din mamma är med dig, saknar min pappa trots att det gått 12 år nu i vår. Men han kommer och hälsar på ibland och hittar på bus😘😜

Ha en riktigt fin dag, kram❤

Malin wiper

5 februari 2018 16:46

Ja men då har ni lite varmare än vi har. Ingen höjdare med ont i höfterna. Det och axlar är nog dom värsta ställena att få bekymmer med

Jag känner verkligen att mamma är runt mig och jag har en inramad bild med henne där hennes bruna ögon bara lyser mot mig. Jag brukar prata med henne och smeka henne på kinden för det känns lite trösterikt. Saknar pappa också men han har också varit borta i ca 12 år. Då har du också gåvan att känna på dig saker och vara medial

Tack för dina ord

Ha en härlig kväll goa du
kramar
Malin

 
Ingen bild

Paula

5 februari 2018 11:23

Här var -10 grader när vi vaknade idag. Vi har snö och sol, och nu är det ”bara” -5 grader.
Jag försöker att komma fram till min vårdcentral idag, men där är ovanligt långa köer och dom uppmanar en att återkomma senare. Känns som att det var lättare förr att få en tid, man kunde till och med få en tid i luckan på vårdcentralen, det går inte längre.
Ha en skön dag.
Kram ❤️

Malin wiper

5 februari 2018 16:48

Då har ni bara några grader varmare än hos oss. Ja du temperaturen går ner över dan. Det var mycket lättare förr att få tid överallt. Nu känns det som om Sverige är stängt. På måndagar är det nog ännu värre. Allt har blivit mer komplicerat också tänk när man kunde ringa och få svar direkt

Ha en skön kväll goa du
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards