Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Fest hos Lena & Leif!

Av Malin wiper - 30 juli 2017 12:30


 

I går var jag, min man och sonen bjudna på mat hos sonens vänner Lena & Leif. Kolla in vilken snygg förrätt som dessutom smakade underbart gott. Det var ett mörkt bröd med massor av nyttigheter men väldigt lättuggat och smakrikt. Ovanpå hade Lena gjort en laxröra som hon gjort själv och den var urgod. Vi har fått receptet så vi skall göra detta själva också


  

Maten bestod av rullader gjorda på lövbiff och inuti rulladerna hade hon soltorkade tomater och ädelost. Det var så ljuvligt gott att vi bara satt och njöt. Såsen till rulladerna var också en höjdare. Synd att jag glömde fota rulladerna på tallriken men vi hade så trevligt och hade fullt upp med att äta och prata så jag glömmer mig ibland


  

Lena hade dessutom gjort en färgstark och smakrik sallad till anrättningen och mycket god potatis. Synd att jag inte fick med salladsbesticken helt för dom var så snygga och i trä. Blev sugen på att skaffa såna.           



  

Här sitter vi och myser och har det bra. Jag själv blev också fotad men bilden går inte att få till för jag satt för nära kameran och det blev så mörkt så det gick inte att ljusa upp tillräckligt.                            


  

Deras häftiga och livliga katt Stoffe var en rolig bekantskap och han fick vi klappa om direkt. Han var mer vild än tam..  och var överallt och hoppade upp på höga skåp så det var ett äventyr. Det var väldigt svårt att fota honom men till slut satt han still några sekunder..    

 


 

Sen var det dags för kaffe och min son hade naturligtvis en "Star Wars-mugg" att dricka i..  


  

Vi fick dessa snygga muggar och jag gillar svart/vitt i olika mönster, dom hade bra handtag. Vi hade sagt till före att vi inte ville ha efterrätt och mastigt kaffebröd. Därför bjöds det på goda havrekakor och det var helt perfekt.


  

Dom har en kakburk i form av ett kylskåp, så häftigt                         


  

Leif har lite modellbilar på en hylla i sitt arbetsrum. Det är en Cheva från 1957 


  

Leif har också bekymmer med sin ländrygg så han har skaffat ett sånt här hjälpmedel som ger stöd och ryggen får vila lite. Man spänner det om midjan och det heter "Rehband". Får se om jag behöver ett sånt längre fram men nu är jag bättre än på länge.  

                                                      

 

 #Lena #Bröd #Rullader #Sallad #Stoffe #Star #Muggar #Kakburk #Modellbilar #Ländrygg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards