Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 juni 2017

Fitness Center dag 1

Av Malin wiper - 19 juni 2017 16:45



 


Äntligen kom jag iväg till Fitness Center för att börja träna igen efter 4 månader. Jag var där strax före 10.00 och gymmet ligger en trappa ner och alla träningsapparater är på samma plan och det känns toppen. Dessutom är allt nytt och fräscht.


 


Gymmet är bemannat från kl 10.00-18.00 och är ser ni Ivona som var där när jag kom


 


Hon fick först visa mig hur man sätter igång roddmaskinen för fast jag använt mig av en sån på Gym Plus förut så är dom ändå lite annorlunda. Dessutom är dessa helt nya och väldigt behagliga att använda. Ivona fick ta en bild på mig och den blev snyggast i svart/vitt. Satt in mig i ett montage. Jag blev otroligt förvånad när jag fortfarande hade kondition kvar och blev inte alls så anfådd och rodde i 15 minuter. Jag känner ju hur mycket jag behöver att gå på gym för det påverkar mig så positivt och jag har alltid såna lyckokänslor när tagit mig igenom ett pass           


 


Till vänster ett träningsredskap som dom även använder sig av på Biggest Loser. Det berättade Ivona för mig. Den andra är för att gå upp för trappor. Den skall jag testa nån gång. Måste säga att jag blivit bättre på det sen vi flyttade till andra våningen.



 


Efter ett tag kom även Klara dit och båda tjejerna är jättetrevliga och duktiga. Jag känner att jag kommer att trivas där och jag har bett att få ett schema för min träning så jag tänker kosta på mig en rådgivning och det skall jag få av Casper som ringer upp mig 

 

            


  


Jag tränade också på boll för det gjorde alltid A-G och jag. Hon visade mig flera övningar som hon kunde sen förut. A-G tränar för fullt och är i jättebra form. Vi pratar på telefon emellanåt och det är kul.


 


Jag började med balansövningar på förra stället och här har dom en annan sorts balansbräda som ser ut som en halv boll. Den funkade bra också. Jag tränade på ytterligare en maskin som jag glömde fota


           

Klickbilder. Nr 1 är det fina omklädningsrummet som är helt upprenoverat. 


                     


 


Detta kan ses på deras receptionsdisk. Jag kände mig som ett lyckopiller när jag gick därifrån med lätt steg. Att träna ger både energi och glädje. Dessutom håller man sin kropp i form så man inte stelnar till utan får ett bättre liv. Efter det fikade min man och jag på balkongen för nu har vi köpt ett plåtbord på IKEA som passar utmärkt därute. Skriver om detta senare

 



Den här låten beskriver bäst hur jag känner mig nu. I'm So Excited  med The Pointers Sisters. Dom är en amerikansk musikgrupp från Oaklandi kalifornien bestående av systrarna Anita, Bonnie, Ruth och June. Tyvärr dog June 2006. Gruppen hade sin storhetstid som discogrupp i början av 1980-talet, men fanns redan på 1970-talet som ett funk-inspirerat band. Dom spänner inom genren pop, disco, jazz, elektronisk musik, bebop, blues, soul, funk, country och rock. 

 

 

                                                                       


 

 

 


#Fitness #Ivona #Roddmaskinen #Biggest #Klara #Boll #Balansövningar #Receptionsdisk #Lyckopiller #Pointers



 
 
Annelie

Annelie

20 juni 2017 06:31

Vad duktigt att du kommit igång igen,,, detta med att du har så bra kondis efter 4 månaders uppehåll,, tror jag säkerligen på att ni går i trappor nu varje dag, visst hjälper det till.

Ååå.. jag skulle ha velat provat på en sådan rullande trappstege, ja även en rullande trapp. Men, men.. :o((

Kramar om... Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

20 juni 2017 09:53

Som du säger så är det jättebra att gå i trappor och vi har ju varit ute mer än på länge sen vi flyttade hit. Vi går rätt långa streckor då vi åker ut och bilen får stå under tiden

Ja du det är nog inte lätt att gå i såna trappor. Jag skall testa

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards