Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2017

Pläd "Ormhassel" från IKEA och en soffa

Av Malin wiper - 29 mars 2017 08:15


  

Vi tyckte att vår nya soffa var lite i mörkaste laget så vi köpte två såna här stickade plädar på IKEA som har lite gult i sig och binder ihop soffan med dom gula fotöljerna. Sen när vi fick riktat våra spottar i taket mot allt i vardagsrummet så blev allt mycket ljusare så nu är vi supernöjda med soffan. Om vi sen tycker att mönstret är för dominerande på ryggkuddarna så är det ju bara att sy nya kuddfodral. Namnet på denna pläd är "Ormhassel". Soffan är så bekväm och skön så till och med jag som inte har kunnat sitta i soffor på länge kan det nu.                              

 

   

Så här ser soffan ut nu med plädarna på sidorna och ljuset från taket.  

 

   

Nu tycker vi att den passar jättebra till dom gula fotöljerna 

 

  

Vi har inte fått upp blommor i vardagsrumsfönstret än eftersom fönsterbrädan sitter för löst. Vi har kontaktat fastighetsskötaren som kommer och kollar detta. Gardinkappa har vi fått upp och sen skall vi fixa resten med tavlor och annat. Det blir nog en liten mysfotölj i hörnet vid rumsfönstret till höger och då sätter vi den 3 armade lampan där som både läslampa och riktad mot olika håll

 

   

Blommorna från Lena & Leif håller sig fina och slår snart ut. Vi delade upp den stora buketten i två. Så fort tulpanerna slokade i mitt barndomshem så la mamma ner några sockerbitar i vattnet och som på ett trollslag reste sig tulpanerna igen. Det har jag tagit till mig själv som vuxen och det har alltid funkat. Tack fina mamma, jag saknar dig otroligt mycket..  

 

Natalie Cole med Miss You like crasy.

 

                       


Evalaztok 

 

Bilverkstan meddelade oss att Landa sonden måste bytas på bilen och även växellådan. En begagnad växellåda går på ca 2000 kr, en ny är betydligt dyrare. Han har beställt landa sonder så vi får lämna in bilen igen nästa vecka. Han tyckte att vi skulle behålla bilen för motorn är suveränt bra men det känns som detta är sista gången vi reparerar denna bil. Landa sonden kostar ca 1500 kr. Han sa att vi kunde köra bilen än så länge för det har inte gått så långt med förslitningen än. Vi söker nu på nätet efter en begagnad växellåda som passar till vår bil men då måste vi ha garanti. Det fanns en men den passade inte in riktigt. Detta kom väldigt olägligt så vi känner oss ledsna eftersom vi lagt ner extra pengar på bilen i två år sånt som vi skulle ha som buffert. Ha nu en skön onsdag kära läsare och sköt om er  

 

 

 


#Pläd #Soffan #Natalie #Enköping

 

 
 
Annelie

Annelie

29 mars 2017 10:05

Jag tycker det är snyggt när det är olika soffa och fåtöljer.
Det vart snyggt även när ni fångade upp färgen i plädarna.

Men stackars er,,, detta med bilen :o((
Som du säger... kunde väl inte komma olämpligare för er,, för en flytt är ju INTE gratis precis.
Men, gött att killen på verkstaden tycker det är värt att kosta på bilen detta i alla fall, så han inte bara dissade er bil.
Kunde inte han hjälpa er och leta efter en ny växellåda..??

Ha det bäst nu vännen, jag tycker riktigt synd om er nu.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 mars 2017 10:10

Det blev mycket bättre och även när ljuset kommer på soffan. Den var ju ett fynd för halva priset

Ja du det tar aldrig slut detta med bilen så vi börjar lessna nu. Han tyckte att bilen var så bra för övrigt och har en bil gått 15.000 mil så händer såna här saker

Han tittar också efter ny växellåda säger min man

Tack för din omtanke kära vän. Om det kostar för mycket så kan vi lika bra köpa en billig begagnad bil för dom pengarna

Ha det bäst själv
Stor varm kram

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

4 april 2017 10:55

Jädra bilar till att krångla! Min Anders bil har ju stått still sen han fick hjärnblödningen för 1,5 år sen. Nu får han köra igen men bilen är ju bara skrutt nu. Först måste han få den till besiktningen och sen till verkstaden och han är nervös för att det kommer bli jättedyrt...
Vad hemtrevligt ni har fått det! Jättemysigt :-)
Kramar från mig till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 april 2017 14:04

Ja du efter ett antal mil så börjar dom flesta bilarna krångla. Vad tråkigt att Anders bil helt lagt av. Man blir ju så beroende av bilar. Be om kostnadsförslag, det har vi blivit tvungna att göra. Vad kul att du tycker det ser hemtrevligt ut. Vi trivs jättebra

Kramar till er båda också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards