Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 mars 2017

CITROEN 8 FAMILIAR 1974!

Av Malin wiper - 15 mars 2017 15:00


  

Sist vi var till Västerås så såg vi denna Citroen 8 Familiar från 1974. Vilka fina linjer, man hajjar alltid till är man ser en sån gammal goding. Klicka här för att se ett häftigt gammalt klipp på denna bilmodell. Det gick inte att bädda in till bloggen

            

  

Baktill är det reklam för Carlssons på Kajen. Nån har tydligen slagit sönder en lykta baktill


  

Citroen är härliga bilar att åka i för fjädringen är suverän. Min man hade en Citroen GSA herrgårdsvagn när vi träffades och jag samåkte med honom och några andra flera gånger innan vi blev ihop. Det var turer till fackföreningskurser både i Värmland och Stockholm. Vi var båda fackligt engagerade så det var där vi träffades 1990.

 

 

Citroen Ami var en fyrdörrars med framhjulsdrift super (B-segment) som tillverkades och marknadsfördes av Citroen 1961-1978. Det är den mest sålda bilmodellen i Frankrike

 



Det var så trångt mellan huset och bilen så jag fick ingen riktig bild framifrån men från sida så man kan se framljusen. Klicka här för att se en Citroen 2CV som jag fotat i ett inlägg

 

Här ett klipp med en Citroen DS som var en vanlig bil då jag växte upp. Då kallade vi den för "Paddan". Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 2016 ang Citroen DS. Klicka här för att se ett inlägg från Molidens Nostalgimack 2014


  

När vi var dit så låg isen sig stark och det såg rätt vackert ut. Alla årstider har sin tjusning. Klicka här för att se fler bilder från den dagen i Västerås

 

                                                       


Kapten Bergström...  skepp o hoj..  

 

 

  

Hus som byggts vid hamnen som jag fotat många gånger men här på lite närmare håll. Det ser ju rätt häftigt ut men jag skulle inte kunna bo där. Det blir för rörigt för min utbrända hjärna..  

 



I dag kunde vi inte fly ut och dämpa vår trötthet utan vi måste ta tag i lägenheten så den blir klar. Vi kommer att få besök några gånger inom en snar framtid men vi var tvungna att skjuta det en vecka framåt. I två nätter har jag sovit så dåligt och inte kunnat koppla av och inte ens avslappningsövningarna hjälpte inte ett dugg. Det var riktigt obehagligt och jag gissar på att det är stress och oro. Det kommer att ta ett tag innan vi vänjer oss med en ny miljö och det blir svårare med åren. Fast det känns att det kommer att plana ut och bli hur bra som helst. I vår närhet finns ju min son och min mans bror, en kusin mfl. Jag skall kolla upp lite gym här så jag kan börja gå igen i april. Längtar efter att träna för man blir beroende efter över 1,5 år sedan på Gym Plus i Vaggeryd. I går hittade vi en frisering så min man är nu nyklippt och fin. Skriver om detta i ett annat inlägg.

 



#Citroen #Karlsson #Isen #Trötthet

 
 
Annelie

Annelie

16 mars 2017 05:26

Håller med dig om att man hajar till när man ser en äldre bil och man ser de på ett helt annat vis nu tycker jag.
Paddan är hur skön som helst att åka i, dels så hade en av mina morbröder en sådan när jag växte upp och sen en f.d arbetskamrat en gång i tiden, det hände vi samåkte någon gång.

Fina hus där vi hamnen, men det är som du skriver,, väldigt rörigt.
Säkerligen svindyrt också, fattar inte varför det ska vara så dyrt att bo vid vatten. Märker ju vi,, rått, fuktigt och jävligt. Vi ser ju havet från vår balkong, så vi bor ju också relativt nära vattnet.

Va gött att din make har hittat en frisör i alla fall, var det enbart en herrfrisör, eller kan du också klippa dig där..??

Mmm.. förstår dig att det suger i "tränar-tarmen",, men att du inte har varken orken eller tiden till det just nu.
Du får ju full träning på hemmaplan numera, fast det är ju inte rätt träning.

Ta hand om dig.. // Stora Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2017 08:44

Håller med dig för när jag var liten flicka på 1950-talet så var dessa bilar en vanlig syn och man tänkte inte på att det var nåt extra. Vad kul att några ur din släkt haft paddan. Den är ju så snygg också.

Dessa hus vid hamnen har bara höginkomsttagare råd med om man inte har låna sig till ruinens brandt. Vi bor jättefint fast det är hyreslägenhet. Det är känt som ett lugnt och välskött område. Det är så tyst i huset så man kan nästan höra en knappnål falla. Kanske lite för tyst ;)

Häftigt att ni ser havet från balkongen. Jag kan också klippa mig där för dom har en kvinnlig frisör också. Hon skall vara jättebra också

Precis som du säger så får jag träning utan gym just nu ;) men man saknar det ändå för det blev en livsstil och man mådde bättre både psykiskt och fysiskt

Ta hand om dig du också. Tack för dina kommentarer vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards