Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 mars 2017

Byråer till kontor, fågeltavla, filmklapppa och blackbird

Av Malin wiper - 9 mars 2017 08:45


  

Nu har min man satt ihop en av dom förvaringsmöbler han skall ha saker i som tillhör hans datorplats. Det kommer att vara en till likadan bredvid som avgränsar hans plats så man inte ser rakt in. Dessa är egentligen byråer och heter "Trysil", men jag tycker dom ser lite ut som kontorsskåp. Han skall nog skaffa ett mindre vitt bord så allt går ihop. Han har en stationär dator men även en laptop.

 

  

Hallspegeln har vi satt upp på en vägg inne i vardagsrummet men inte långt från hallen till höger. Det går inte att spegla sig i hallen för det blir för nära eftersom den är rätt smal hela vägen. Detta är en spegel jag köpte på IKEA för ett antal år sedan och den ser ut som en kurvig kvinna.

 

   

Jag var inte nöjd med 3D tavlorna i köket för det blev lite för färggrannt när vi har röda stolar och en massa röda färger på annat så det behövdes dämpas ner lite. Vi satt istället upp filmklappan som min man tillverkade åt mig för några år sedan. Jag skall gå till bokhandeln här och köpa kritor så vi kan skriva lite på den ex när vi får gäster. Eller andra anteckningar. Bytte även ut nostalgikalendern och satt svägerskans tavla på vänster sida om köksfönstret. Hon skall snart ha utställning för hon är både konstnär av såna här fågeltavlor och hon är duktig på keramik, lapptäcksteknik mm. Under den tavlan skall vi sätta samma LP ram med hennes vykort som vi fått skickat till oss genom åren. Dom föreställer olika fåglar hon satt ihop med samma pappersteknik. Då blir det mer balans

 

                                 cartoon film directors - GIFMANIA

 

   

Så här ser den fantastiska tavlan ut på nära håll. Vilken egen stil hon har, urläckert                

 

Blackbird med Paul McCartney

 

   

Då satt vi nostalgikalendern på en vägg i sovrummet mellan badrum och balkongdörr. Den gjorde sig fint där                        

 

       

Min ormtavla hittade jag en plats i hallen till . Har köpt den på en hantverksutställning för länge sen.

 

                     


Katarina La Penne 

 

Nu har vi äntligen fått ordning på detta med Vårdcentralerna och journalerna. Vi beställde samtalstid med Hallstahammars Vårdcentral och nu beställer dom in alla våra journaler under dom 17 år vi bott i Vaggeryd. Så det kommer inte att kosta oss nåt. I dag får vi hemkört vår nya soffa och även sänggaveln mellan 12-13 så det skall bli spännande.  I går var det Internationella Kvinnodagen men jag kom på det för sent så jag skrev inget men jag önskar att det kommer en tid då en sån dag inte behövs och vi har samma rättigheter som männen över hela jorden. Fast det ser mörkt ut. Ha nu en skön torsdag och sköt om er          


   


#Byråer #Hallspegeln  #Filmklappa #Fågeltavla #Nostalgikalendern #Ormtavla #Vårdcentralen 


 
 
Annelie

Annelie

9 mars 2017 09:31

Spännande med de nya möblerna..
Ja du,, detta med att sätta upp på väggarna,, jag tror man måste prova sig fram lite då och då.
Men, gött att ni hittar ert.

Ha det allra bäst.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 mars 2017 10:44

Hoppas verkligen att soffan passar in och funkar till våra gula fotöljer. Jag är livrädd ;) Den är lite vågad. Det är inte mycket som kommer att bli likt som den förra lägenheten.

Ha det allra bäst själv vännen
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

9 mars 2017 13:32

Åh så fin fågeltavla, den gillar jag!

Det är mycket att pyssla med innan man fått i ordning ett nytt hem. Gissar att det känns riktigt roligt att få hem nya möbler.

Må så gott och kram!

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

9 mars 2017 18:45

Den är verkligen fin och hon gör så många olika. Det tar lite tid att få ordning men nu börjar vi få lite hemkänsla över det hela

Det känns kul att få lite nya möbler

Må så gott själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards