Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2017

Jill Johnsom & Doug Seegers, present från Lena

Av Malin wiper - 8 mars 2017 08:00

 

Det kom ett paket till mig i går och det visade sig vara från min bloggläsare Lena som läst min blogg sen 2009. Vi får posten mycket tidigare här redan strax före 14.00 Ett jättefint paket med hjärtan och utsmyckningar. Hon är väl för gullig..  Med i paketet var ett jättefint skrivet brev med bilder                              


 

Det visade sig att det var en CD med Jill Johnson och Doug Seegers. Jag blev jätteglad för jag gillar dom båda. Lena har träffat Doug Seegers och fått hans autograf och vid det tillfället köpte hon även en signerad CD till mig..  . CD:n heter In Tandem

 

                      


                          Linneguiden

 

  

Så här ser den ut inuti        

 

En av låtarna på skivan är Boulder to Birmingham. Det finns massor av låtar på skivan som jag inte hört med dom men hittar ingen på Youtube tyvärr. Dom kanske sjunger en del låtar var och en för sig men jag letade dom med bådas namn


     

Inte nog med det utan hon hade även skickat med en nyckelring med både spårvagn, poseidon och kommunmärket. Jag blev så otroligt rörd för förutom Vaggeryd så var Göteborg en av mina bästa tider där jag bodde i sammanlagt 10 år. Så den stan är verkligen nostalgi för mig. Nycklringen med dessa minnesvärda saker på gjorde mig så glad                                                                         


 

Nu sitter min lägenhetsnyckel i nyckelringen och det känns toppen. Lena och jag har mejlat varandra ett antal år nu och det känns som jag lärt känna henne jättebra genom mejlen och hon har blivit en vän som jag hoppas få träffa nån gång. Jag skall i alla fall ringa henne så småningom. Vi har varandras telefonnummer men jag har inte tordas ringa än..  . Ha nu en skön dag och njut av att vintern är tillbaka..      

 

             

 



#Lena #Jill #Boulder #Nyckelring

 
 
Ingen bild

Petra

8 mars 2017 09:09

Så gulligt av henne att skicka paket. Kram och hoppas ni trivs och har det bra. 😊

Malin wiper

8 mars 2017 10:39

Det var en jättegulligt. Vi känner att vi kommer att trivas men just nu är det jobbigt att få bort alla kartonger i vardagsrummet. Hur vi än bär bort så känns det som det är lika mycket kvar ;) Fast nu har vi fått upp lite mer på väggarna så det minskar i alla fall

Ha en skön dag
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

8 mars 2017 11:00

Mysigt gjort att få ett paket bara "så där"... *L*
Jag gillar Jill Johnson mycket,, tycker hon har en suveränt mysig röst.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2017 11:28

Jag hade väldigt svårt för att ta emot nåt men att ge var lättare och jag räknar aldrig med att få nåt. Har fått träna på att kunna ta emot. Det var jättegulligt men det är ju du också som jag fått så mycket av. Snart får vi upp prydnadshuset i sovrumsfönstret. Vi skall hör och häpna inte ha några gardiner där. Det är en utskjutning längst upp som gör att det inte passar in och det skulle se konstigt ut. Nu är det härligt att få in allt ljus och din lykta gör att det ändå inte ser tomt ut

kramar

 
Pisan

Pisan

8 mars 2017 13:25

Åh vad kul med paket! :-) Ibland dimper det ner ett paket här också och man blir ju sååå glad :-) Men det är även kul att själv skicka paket och överraska ju. Har inte mått så bra sista tiden så jag har inte orkat kommentera på bloggar men jag har följt din och er flytt. En flytt är ju jobbig att gå igenom, tar ju sååå på krafterna. Bra att ni har en bra säng nu så ni får bra återhämtning på nätterna.
Skickar varma kramar till er båda över cybern ♥ ♥ ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2017 14:26

Ja du så är det ;) Jag har inte heller orkat kommentera på din blogg och andras så jag förstår precis och vi som har krämpor vet ju vad det vill säga. Vi är inte alltid i form. Att flytta tar verkligen på krafterna och jag kan inte göra allt på en gång som förut utan måste vila emellanåt och sitta med ispåse. Nu börjar det bli lite bättre men bra blir jag nog aldrig i ryggen.

Jag skickar varma kramar tillbaka till dig kära vän. Synd att det kom så mycket emellan så vi inte har kunnat träffats. Men det är ju inte för sent än. Skulle vilja åka till Göteborg för att träffa både dig och två till jag känner där. Du och din familj är alltid välkomna till oss.

Hoppas du snart får känna dig lite bättre.

Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards