Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2017

Läkarmissionen second hand Västerås

Av Malin wiper - 2 mars 2017 08:15

  

I går åkte vi ut igen för att göra några ärenden och då var flera second hand öppna så vi fick tag på lite av varje på dom vi besökte. Först ut Läkarmissionens second hand i Västerås. Deras öppettider är: måndag och onsdag 13-18, lördag 10-15                

 

  

Vi tog en fika först på deras fina caféhörna där allt bröd var hembakt. Min man slog till med en "Sverigekaka" som han tyckte var supergod. Jag nöjde mig med en kolakaka och den smakade också jättebra. 

 

     

Så sant, så sant..     


     

Vi hade en otrolig tur som hittade en kökslampa i plåt som såg lindrigt använd ut. Dessutom gick den att dra upp och ner i höjd. Vi trodde inte det var sant när vi såg att den bara kostade 80 kr. Vi har varit lite överallt på vanliga lampbutiker och där kostar dom från 600-1000 och uppåt. Jag får inte fram på bilden hur fin den är och färgen är inte så orangeröd som på bilden.                                    


      

Eftersom vi har röda stolar så passade lampan ypperligt till allt övrigt. Nu har jag även fått tag på blomkrukor i hela köksfönstret så vi skall iväg nån dag och köpa blommor till dom alla. Lampan ser så liten ut på bilden men den är rätt stor. Jag skall lägga på en passande smal löpare på bordet så fort jag fått tid att styka.      

 

 

Nu har jag hittat blomkrukor till hela fönsterbrädan men jag har inte fått fram alla prydnadssaker än så jag kommer nog att ändra om lite vad gäller sånt. I dag skall jag köpa blommor till krukorna

 

   

Så här ser den andra sidan ut 

 

   

Vi tog även en tur till Stadsmissionen i Västerås men där fanns inte det vi var ute efter just nu. Deras öppettider är: onsdag-fredag 10-18, lördagar 10-15

 

   

På Jysk hittade jag korgar att sätta in i förvaringen på mitt nya laptopbord. Tyvärr rymdes ingen korg längst upp så jag får köpa en mindre dit. Nu har jag min externa hårddisk liggande där i en väska. Vi var in till IKEA och där köpte vi en byrå i samma serie som datorbordet. Båda är laserade och man ser lite av ådringen igenom och det tycker jag är snyggt. Serien heter Brusali

 

                                                                        

 

Vi skall även köpa en snygg stol att sätta i sovrummet så vi kan lägga överkast, kuddar och filt när vi bäddar upp. Vi köpte också en spegel till toaletten för den som satt där var ingen höjdare. Det känns som att börja om när vi byter ut så många möbler och annat, men kul är det och vi hade ändå inte fått plats med allt i flyttbilen. Vi besökte även en jättefin second hand i Kolbäck men den skriver jag om i ett annat inlägg. Nu har det blivit lite mycket om vår flytt men så småningom kommer lite annat också. Vi har ju teater här i samhället som vi kommer att besöka och mycket annat

 

  Redan torsdag, det är ju inte klokt. I går började dagen med stora flingor med snö utanför fönstret och slutade med regnrusk. I dag skall vi i alla fall vara inne några timmar så vi kan sätta ihop byrån och få upp en spotlights i hallen och även en i köket. Ha nu en skön torsdag kära läsare och sköt om er..  

 

 

 

Queen  Bohemian Rapsody Reinterpreted - English National Ballet   

                               


                                                      Kikkerland   

 

 

      

#Läkarmissionen #Kolakaka #Kökslampa #Stadsmissionen #Jysk #Queen  #Ballet


 
 
Annelie

Annelie

2 mars 2017 08:48

Wow, ja ibland ska man ha tur.
Tur också att ni inte hade hunnit att köpa lampor.
Era två röda som ni hade förut, över bordet i vardagsrummet,,, de är väl också snygga i köket..??

Mums för kolakaka, är den riktigt bra gjord så är den ju suveränt god.
Kaffebrödet såg riktigt gött ut.

Ha nu en jättefin torsdag.. // Varma Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 mars 2017 09:09

Ja du och den är mycket snyggare i verkligheten. Dom två röda i rummet lyste inte upp lika bra och dom är för klumpiga för köket. Denna passade bättre till det övriga och färgen kommer fram. Dom vi hade i vardagsrummet har vi gett bort plus spoten i vardagsrummet för vi vill ha nåt annat nu

Jag går tydligen inte upp i vikt av en kaka nån gång då och då men fortsätter jag äta sen resten av dan som förut då är det en annan sak.

Choklad har jag inte ätit på 3 månader och smörgåsar har jag bara ätit 2 gånger men känner inget sug men jag tror det beror på att hormonerna ligger helt rätt nu.

Ha en jättefin torsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards