Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

Läderlappen och tekakor från Mrs E

Av Malin wiper - 23 januari 2017 08:15

  

I dag skall A-G och jag till Gym Plus igen så det är inte latmasken som gäller. Tänk om man hade kunnat sjunka ner i en sån läderlappsfotölj som på bilden, fast jag hade nog aldrig kommit upp ur den igen utan lyftkran..   Såg den på Erikshjälpens nostalgihörna i Jönköping för ett tag sen. Nu har vi blivit av med dom möbler och saker som vi inte skall ta med oss till nya lägenheten. Dom flesta står kvar tills vi har packat ner det som finns i möblerna såsom byråer mm. Detta kommer att bli den lättaste flytten och sen köper vi lite nytt eftersom, först en ny säng och sen vardagsrumsbord. Det lilla soffbordet skall vi ha kvar för det är tidlöst och det passar till dom andra möblerna.

 

 

 1960's Batman theme      

 

  

I går fick vi hembakta tekakor av vår Mrs E som inte bor långt ifrån oss.   Jag kan ju inte äta bröd just nu under viktminskningen men vi har fryst in några som jag skall äta senare. 

 

  

Min man däremot avnjöt en tekaka i går och han tyckte dom var supergoda. Som pålägg hade han en tunn fin skinkskiva, tomat och avokadoskivor.       

 

I går tog min man ner allt som fanns på vinden så nu står det i vardagsrummet där rumsbordet hade sin plats. Jag har rensat ännu mer och slängt gamla papper och nästan alla dagböcker. Jag har till och med tagit ut bilder från ett album för det tar sån plats i packningen. Dom allra äldsta albumen skall få vara som dom är för dom är lite mindre i formatet. Man kan ju lämna in och få bilderna i en liten bok istället med text och lite utsirat. Vi har även fått jättefina flyttkartonger från "C" och det var jättebra för jag tror vi klarar oss med dom och resten av plastlådorna

 

Nu hoppas jag ni får en härlig start på nya veckan. Kram från Malin

 

                         

 

 

 #Läderlappsfotölj #Tekakor #Rensat

 

 
 
Annelie

Annelie

23 januari 2017 13:04

ÅÅååå,, va gött med hembakade tekakor,, det och rågkakor finns nog inget godare att äta.
Tänker å på mamma´s som hon har havregrynsgröt i... de blir så otroligt goda så det är inte sant.

Ja, då har du något gött att se fram emot frampå.

Jisses, så duktiga ni är på att rensa nu.
Blir inte så mycket möbler att dra på heller då.
Räknar ni med att det ska få plats på en körning med flyttbilen..??

Ha en jättefin måndag min vän.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 januari 2017 13:24

Ja du det är nåt speciellt. Det lät intressant med havregrynsgröt i, förstår att det blir gott och så nyttigt. Det lär dröja länge innan jag kan äta bröd för trots att jag dragit ner så mycket på kohydrater så går jag väldigt sakta ner i vikt.

Det känns underbart att göra sig av med möbler som vi haft länge och få börja om lite. Nu skall vi ha luftigt och lätta möbler. Nästan allt kommer nog med i flyttbilen och blir det några kartonger för mycket så tar vi dom i vår vanliga bil

Ha en jättefin måndag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards