Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Beklädnadsaffären i Skillingaryd och lite andra galgar.

Av Malin wiper - 21 augusti 2016 08:30


  

Jag har börjat uppskatta dom gamla galgarna med butiksnamn och har hittat en del på second hand. Klicka här för att se vad jag skrev i ett inlägg sist ang gamla galgar

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrivit om Beklädnadsaffären i Skillingaryd. Klicka här för att läsa lite historia om Beklädnadsaffären. Klicka här för att läsa lite mer


  

 Galgen i full storlek. På sidorna står det: Damekipering, Herrekipering 


En galge från Björks Skrädderi i Vetlanda. Kolla telefonnummret, endast tre siffror. Jag har letat på google om jag kan hitta nåt om detta skrädderi, men det fanns inget. Jag skall ta kontakt med Vetlanda Hembygdsförening

   


               

     
Det passar bra med kläder i ett inlägg om galgar. Här ser man tre pikétröjor som min man köpt på Dressman. Man fick tre stycken för 199 kr. Ordinarie pris är 199 kr/st så det var ett fynd. Han gillar såna här tröjor och dom går så bra under koftor och tjockare tröjor när det blir kallare ute


  

Eric Skoglund AB Ö. Storgatan 12 i Jönköping. Det finns en butik i Stockholm som heter Eric Skoglund men hittar ingen från Jönköping så jag skall kolla med Jönköpings hembygdsförening. Jag känner igen namnet Skoglund vad gäller kläder från min uppväxt och man visste att det var kvalitetskläder för män


                  hangers - GIFMANIA                         hangers - GIFMANIA


  

  

När vi var på Dressman så blev jag så full i skratt då jag såg dessa kalsonger..  med flamingo  eftersom jag nyligen haft inne ett inlägg som handlar om flamingos. Klicka här för att komma in på inlägget

 

   


Jag filmade med kameran för ett tag sen då regnet öste ner. Stod på balkongen och hörde smattrandet i asfalten under balkongen.

 

   

Ha nu en skön söndag vart ni än befinner er eller gör. 

 

                                       

 


#Galgar #Beklädnadsaffären #Björks #Dressman #Skoglund #Kalsonger #Regnet 

 
 
Inger Rozen

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozen

21 augusti 2016 13:12

Hej!Jag sitter med surfplattan och råkade komma in på din mobil.Hoppas detta funkar.Min dator har lagt av och nu uppgraderas surfplattan,i små steg.Jag har nytt tangentbord och det är behändigt.Men du vet det där om gamla hundar.Det var en tung veckammed alltihopa.Jag försöker med surfplattan.Det finns ju både art rage och photoshop att köpa.Just för till fället kommer jag inte in på hotmail.Bara gammalt skit kommer upp.Tusen kramar,och hopp om att detta funkar att skicka iväg.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

22 augusti 2016 06:32

Det fungerade så jag fick din kommentar. Tråkigt när det krånglar med datorer, man blir galen. Jag själv har ingen surfplatta så jag sitter med en laptop.

Hoppas det snart ordnar sig

Ha en skön början på veckan
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

21 augusti 2016 19:55

Härliga färger på tröjorna din man köpte sig, och vilket fynd.

Roligt att allt gammalt har en trevlig / spännande historia bakom sig.

Skön söndagskväll önskar jag er båda.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 augusti 2016 06:33

Dom var ännu bättre på och det är så konstigt att vågräta ränder blir man smalare i, man kan ju tro tvärtom.

Ha en fin början på veckan
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards