Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 juni 2016

Silverbröllop i baren på Nynäsgården

Av Malin wiper - 18 juni 2016 12:40



     

Olive Branch


  


Eftersom det var så vackert och mysigt på Nynäsgården så bestämde vi oss för att fira vår dag där på kvällen. Dom serverade smårätter efter klockan 18.00 Vi hade varit ute och sett oss omkring på dagen så vi var rätt mättade på sevärdheter och ville bara sitta i lugn och ro och njuta. Dom har fantastiskt duktiga kockar på stället så jag tog en lasagne som smakade mycket gott. Allt i lasagnen var av bästa kvalitet så den bara smälte i munnen.  Till detta en god sallad med lika god dressing. Min man tog deras suveräna korv stroganoff som var lite över det vanliga.

 

     


     


Mr T drack en Stenstrand öl till maten och sen en Tjockhult öl när vi satt framför baren i dom fina fotöljerna och njöt. Jag drack ett vitt vin till maten som heter Canyon Road, Pinot Grigio. Vinet är från 2014 och kommer från California  


 
 


Här sitter jag och njuter av min lasagne
  


 


När vi sen njutit färdigt av maten så ville vi inte avsluta utan satt oss i baren och där stod två skickliga och trevliga bartenders som även skötte receptionen. Till höger Tony och till vänster Kristoffer, dom gjorde vår kväll så vi hade det hur kul som helst.


 


Här sitter vi och är Kung och Drottning i baren...  

 



Ett av soundtracken till filmen "Coctail" från 1988, sjungs av The Beach Boys


 


Jag bad Tony blanda till en drink till oss som inte var så söt och vi fick denna som han kallade för "Tonys Mandeldröm" Den var verkligen som en dröm med blandning av mandellikör, Ginger Alé och krossad is. Den måste vi göra hemma nån gång då vi har fest.

 

                                 


 


  Det sista vi drack på kvällen var en  päronkonjak som heter "Xante" supergod även denna.  Vi tog det väldigt lugnt och njöt länge och pratade med killarna i baren. Tänk vad världen är liten ändå för sen dök det upp ett gäng med män och kvinnor som hade norrlandsdialekt och den lät som från min födelsestad Sundsvall. Vi hälsade på varandra och sen frågade jag om dom kände vissa personer och det gjorde dom så vi samtalade en stund. Vi hade även gått på samma skola så det var verkligen kul. Dom var på en "överraskningsresa". Det strömmade in folk hela tiden så det var full fart.


 


Efter att vi njutit av mat och sen dricka i baren så gick vi ut på en lång promenad i dom vackra omgivningarna. Under denna semestervecka så hade vi inte så många planer så vi bara improviserade och det visade sig bli jättelyckat. 



David Allan Coe med Unchained Melodi. Det är min mans och min låt och det beror på att han spelade låtar med David Allan Coe för mig då jag var hem till honom på mat första gången. Då dök denna låt upp och vi kände att den var vår låt än om den är riktigt smörig..  . Han sjunger den så bra. Jag hoppas få många år framöver med min man som betyder allt för mig, och jag för honom

               


    


Sen var det då dags att inte bli störda...  



  


#Silverbröllop #Nynäsgården #Lasagne #Stenstrand #Baren #Boys #Mandeldröm #Likör #David

 
 
Maya

Maya

18 juni 2016 15:18

Hjärtliga Gratulationer på Silverbröllopsdagen! :) 25 år, inte illa!
Xanté är en favorit, ska drickas iskall, gärna frappé (mixad med is)!

Grattiskramar i massor!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

18 juni 2016 17:33

Tusen tack snälla du. Vi hade nästan kunnat fira guldbröllp om vi träffats tidigare. Kul att du också gillar den likören.

Ha en skön kväll
kramar från
Malin

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

19 juni 2016 11:50

Trevlig resa och trevligt silverbröllopsfirande!

Jag gillar Xante och vi brukar göra en "Lennart"-drink med den.
Man tar så mycket päronkonjak ( det står så på flaskan... jag trodde också att det var likör ..) som man vill ha och fyller på med iskall päronsoda. Det blir jättegott!

Ha en fin söndag och ta dagen med ro! Kram <3

Malin wiper

19 juni 2016 12:44

Ja du det var fantastiskt lyckat. Vi höll igång hela tiden så vi är rätt trötta nu och går inte ut nåt i dag

Nu har jag ändrat i min blogg till päronkonjak, tack snälla du. Tack även för tipset om att blanda med päronsoda.

Ha en skön söndag själv
kramar från
Malin

 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

19 juni 2016 16:48

Det är så knäppt, för på en flaska vi hade stod det päronkonjak men nu står det likör på flaskan jag slog upp på nätet. En päronlikör med konjaksmak ... Bäst att inte fara med fel uppgifter ... det måste ha ändrats sen jag hade en sån flaska. Det var inte igår ... :)

Men prova drinken om du har lust. Den är toppengod sommartid! :)

Malin wiper

19 juni 2016 17:21

Då är det inte så lätt att veta när dom ändrar så. Vi bad om likör så jag antog att det var det. Vi skall verkligen prova denna drink som du tipsade om. Tack snälla du

Ha en skön kväll
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards