Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

Skillingaryds Manskör, Tillsammans mot cancer.

Av Malin wiper - 1 maj 2016 16:30



               


  

Skillingaryds Manskör stod här beredda för att ta sin första ton på Vaggeryds torg i och med "Tillsammans mot cancer". Detta var körens femte framträdande för dagen, dom började redan 08.00 i morse. Ändå höll deras röster och spred sig som en vacker väv runt torget. Jag är väldigt förtjust just i manskörer efter en upplevelse från då jag var tonåring. Dessa män är väldigt samspelta och rösterna passar ihop som handen i handsken       

 

 

Sköna Maj med Skillingaryds Manskör . Klicka här  för att komma in på deras facebook. Det kommer in fler klipp med manskören senare                      



  

Körledaren slår in första takten och sen kom dom igång så vi på torget fick njuta av deras sång. Det var som om våren äntligen gjorde sitt intåg på allvar. Man blir dessutom rörd av att detta evenemang som nu går in på andra året. Denna hemska sjukdom cancer måste vi få bukt med.       


  

Dessutom var männen i kören jättstiliga  i sina röda flugor


                     


  

Lite av publiken runt torget. Tjejen i rött på bänken är Martina som arbetar på aoptik, en glad och duktig tjej. Tänker på filmen "TheWoman In Red"                    


  

Uteplatsen var full av män och kvinnor som njöt av dagens evenemang                          

 

 

    

Vi tog oss en kopp kaffe på Ritz Konditori också. Fick inga bra bilder på deras fantastiska vaniljhjärtan som var frasiga, ej för söta och dom bästa vi någonsin ätit. Man ser på bilden dess frasighet efter att min man tagit en stor tugga. Det fanns även wienerbröd och chokladbollar 


             


Det var fullsatt på uteplatsen så vi satt inne. Solen kom fram och det blev mycket varmare ute. Jag är så glad att jag klarade av att vara med på detta evenemang trots dom besvär jag haft med värk dom sista dagarna. Jag tog värktabletter med avslappnande verkan innan jag gav mig av och det funkade bra men när jag kom hem så var jag fullständigt utpumpad så jag har bara vilat nu. Det märks på mina bilder att jag inte är i så bra form

 

                   

 

Fortsättning följer med mer bilder från "Tillsammans mot cancer"............

 

 

#Manskör #Tillsammans #Ritz

 

 
 
Annelie

Annelie

2 maj 2016 16:56

Fantastiskt initiativ de har i ert samhälle,,, tänk om fler ställen kunde ta efter detta.
Jag tänkte på dig och din värk, att du är spänd och så.
Du har aldrig hört med din läkare om medicinen Paraflex,, det är en muskelavslappnad medicin.

Ta hand om dig gumms.. // Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 maj 2016 08:54

Det är verkligen ett bra initiativ som verkar bli tradition.

Jag har fått Paraflex men jag kan inte äta såna mediciner och det var därför jag gick till Kiropraktorn som fick ordning på min rygg. Tyvärr så finns risken att man aldrig blir bra helt när man fått bekymmer med ländryggen. Jag har i alla fall varit rätt bra en lång tid men får räkna med återfall.

Går det inte över så får jag gå på en behandlig till Kiropraktorn för han brukar få till det. Jag har ju även min nackskada som jag får dras med resten av livet. Nu är jag i alla fall bättre men kan inte sitta vid datorn längre stunder så nu tar allt dubbelt så lång tid

Kommer in till dig efter min promenad

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards