Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2016

The Shanes!

Av Malin wiper - 9 april 2016 18:45


The Shanes med Blue Feeling. Jag blev så nostalgisk när jag såg detta klipp hos min svägerska på facebook. Jag har dansat till dom live på Sundsvalls Folkets Park andra delen av 1960-talet. Dom var helt fantastiska och jag var så där ungflicksförälskad i Thommy Whålberg, tyckte han hade så häftig lugg som gick ner över halva ansiktet.. 

       


Efter dansen blev jag och en kompis bjuden till en efterfest där The Shanes skulle vara med. Kom inte ihåg om det var Anki eller Monica som var med mig, mina bästisar. Vi blev så upplivade och såg fram emot detta, men var samtidigt lite rädda. Det visade sig vara rätt mycket folk där i en lägenhet och folk dansad shake till vinylskivor i vardagsrummet. Det var nån som kände gruppen som hade bjudit hem dom dit. 

      

Tyvärr så var killarna trötta efter spelningen så dom satt och halvsov i en soffa så man fick ju ingen kontakt. Jag drack ju ingen alkohol förrens jag var 20 år gammal så man gick omkring där med en läsk. Vi dansade på ett tag men sen gick vi hem för man fick inte vara ute så länge eftersom man var så ung och bodde hemma fortfarande. Önskar att man hade en kamera då så man hade kunnat förverkliga det hela med lite foton

 

 

            

 

 

 

#Shanes #Park #Thommy #Lägenhet #Dans


 
 
Maya

Maya

9 april 2016 21:39

Å vad roligt att läsa! Min pappa gjorde lumpen med en av dem, tror det var Lennart Grahn han heter. Honom träffade jag för ca 8 år sedan när han spelade i Badhusparken här i stan. :)

Hoppas allt är bra med Er! Har inte bloggat eller bloggvandrat då vi varit i Mexico på semester! Där bröt Pelle foten och jag fick influensa, sviterna vi lever med ännu. Orkade inte packa upp allt och tvätta upp förrän igår då väskorna blev helt tomma.

Många kramar till Er :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

10 april 2016 09:14

Vad häftigt! Lennart Grahn var den som sjöng bäst och var mest känd i gänget. Ja du han fortsatte att spela och så kul att du träffade honom då. Roligt att du berättade detta.

Jag såg att du varit till Mexiko så spännande. Jättetråkigt att ni råkade så illa ut, förstår att det varit jättejobbigt. Så trist att sånt händer när ni skulle ha så skönt och trevligt. Känner verkligen med er båda.

Önskar att ni får en bra tid nu och får hämta er från detta. Sköt om er ni båda

Stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards