Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 mars 2016

Swedbanks Tre Kronor!

Av Malin wiper - 23 mars 2016 17:00

  

Tändlåset slutade fungera på vår bil och den bogserades bort i går, det som är besvärligt är att man måste programmera om nyckeln till det nya låset och det kommer vår verkstad att fixa nu. Tändlåset måste bytas och det blir ett helt nytt lås och allt kommer att gå på 3.200 kr. 

 

Vår försäkring är Tre Kronor som är Swedbanks egna och det är vi glada för när det händer nåt eftersom det funkat så bra dom tre gånger vi råkat ut för saker. Vi har varit kunder så länge och alltid skött oss så vi har fått förmåner som vi inte skulle ha annars. Tack vare denna försäkring så får vi hyrbil i 4 dagar helt gratis så vi behöver bara betala bensin. Vi kommer att hämta bilen i Jönköping på fredag och lämna tillbaka den på måndag eftermiddag. Vi känner oss rätt lättade nu i alla fall för det kunde ha varit värre. 

 


En blandning av musiker som sjunger Drive My Car. RADD betyder att dessa artister tog avstånd från att köra bil alkoholpåverkade.

 

       

Fotölj gjort av ett återanvänt bilsäte. Klicka här för att se vart jag hittade bilden

 

 

 

#Tändlåset #Tre #Swedbank #Hyrbil #Radd

 
 
helga

helga

23 mars 2016 17:07

Vad bra att ni har en så bra försäkring. Tur i oturen helt enkelt! Ha en fin kväll!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 mars 2016 17:16

Det är verkligen en himla tur. Bilen börjar bli till åren och då måste man byta ut mycket

Ha en fin kväll
kram
Malin

 
Åke

Åke

23 mars 2016 18:00

Tur i oturen 👍 Men 3200 för allt lät billigt... Bara nyckeln till min BMW kostar minst 7000-8000:- till en Volvo kostar den 4000:- och då pratat vi bara nyckel... Nu har jag köpt nycklar på e-bay och egen programvara. Nyckel kostade 123:- och programmet kostar 50 dollar. Men jag har inte testat ännu, men släckt en massa felkoder som dyker upp... Och på vänners bilar 😊
Vad kul du gillar mina bilder på norrländsk vinter. Jag var i Göteborg förra veckan... Oj oj oj där skulle jag aldrig trivas 😄

http://www.nacka144.se

Malin wiper

23 mars 2016 18:54

Vi har haft en BMW och den kostade oss skjortan ;) Vi har nyss kostat på vår bil 8.500 så det var tur att det inte blev dyrare. Vilken tur att du fick tag på en sån billig nyckel. Vi brukar också leta på nätet. Gillar verkligen dina bilder som ger sån känsla och höst och vinter är mina favoritårstider. Göteborg har blivit för stort men när jag flyttade dit 1975 så var stan mycket mer idyllisk och trivsam

Ha en skön kväll
Hälsning
Malin

 
Åke

Åke

23 mars 2016 18:05

Super härlig video 👏 I like it 👌 Jag gillar mc Cartney 😉

http://www.nacka144.se

Malin wiper

23 mars 2016 18:55

Kul att du gillar videon också. Ibland hittar man gulkorn

 
Åke

Åke

23 mars 2016 18:08

Eller var det självrisken som gick på 3200:- ? Inget nytt från fin som på musikformen... Eller så kan du väl lägga upp den där videon från Alnö igen 😄

http://www.nacka144.se

Malin wiper

23 mars 2016 18:56

Det var reparationen som gick på 3.200 vi har ingen självrisk för bilen är över 12 år gammal. Fast nu hoppas jag den går ett tag till för mycket är utbytt nu

Min son komponerar just nu så det kommer säkert nåt nytt snart

Alnön skulle jag vilja besöka igen för det är så vackert där och jag har varit där mycket under min uppväxt

 
Annelie

Annelie

23 mars 2016 21:03

Fyyy...för 3.200;- när ni nyligen la ut såppas mycket på er bil.
Kanon att ni får ha en gratis hyrbil under hela påskhelgen.

Påskkram // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2016 07:10

Vi är i alla fall glad att det inte var mer än den summan. Det blir toppen att vi slipper vara utan bil

Påskkram tillbaka
från
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

25 mars 2016 07:40

Lite så hade farmor på sin bil,pinsamma var att den la av helt när jag hade den,och den stod parkerad väldigt dåligt. Men den bärgades och lagades,tyvärr fick hon ha 2 nycklar sen,en till tändningen och en till dörren.
Och något liknande hände på min egen bil,kostade 4000.

Malin wiper

25 mars 2016 08:10

Ja du det är ännu tråkigare när man lånat en bil av en släkting och sånt händer. Vad dyrt det blev för dig. Det blev några kronor billigare för oss. Hoppas vi slipper dubbla nycklar. Vår bil börjar bli till åren men vi vill ha kvar den för nu har vi reparerat upp den jättemycket. Motorn är bra och det finns ingen rost. Att den är hög gör att man kommer in lättare när man har skador fast jag har blivit mjukare av gymmet

Hoppas du och din familj har en fin påsk att se fram emot. Här regnar det just nu

Tack för att du tittar in till mig emellanåt, det glädjer mig

Glad Påsk
Påskkram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards