Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Sam Hjälp, fika och några fynd.

Av Malin wiper - 14 mars 2016 13:45


  


I lördags när vi åkte in till Jönköping så fikade vi först på Sam Hjälp för vi avstod detta hemma dagen till ära. Dom brukar ha olika sorts smörgåsar varje gång och denna var det ett skivat mjukt bröd som var jättegott. Jag äter sällan mjukt bröd men detta gav inget sockersug trots att det var vitt, var inte så sött. Där kostar det 20 kr/st att fika, så billigt men ändå så bra. Det finns även hembakt bröd i form av kakor bullar och annat. Glömde ta foto över cafédelen. Vi har inte gått runt så mycket som vanligt för jag har varit lite yr från nacken, därför har vi åkt runt lite och sen gått ut om det inte har funkat. Min man har hjälpt mig lite med detta inlägg

 

      

      Ali Express



Min man såg denna bricka som var som ny och hade lite tyngd, går inte att känna om botten är i porslin. Vi har ingen sån fin bricka så jag har rensat bort allt gammalt. Vi kunde inte låta bli att köpa den, priset 75 kr och det tror jag är billigt, under brickan står det 37576 men jag hittar den inte på nätet.      


  

Nu står den här inklämd bland några skärbrädor och värmeunderlägg. Det blev ett snyggt blickfång 

 

 


  

Sen kunde jag inte låta bli att köpa en klocka som bara kostade 25 kr. Den har som en pärlemoryta och små stenar runt klockan. Nu har jag tre vita klockor i olika utföranden. Mina andra har gått ur tiden och jag vill ha några ombyten. Fast snart är det nog bara mobilen som gäller men det kommer nog att dröja för det verkar inte som folk vill sluta med klocka på armen. 


  

Erikshjälpen i Huskvarna fick jag tag på ett par helt nya ljusblå stretschjeans för 65 kr. Dom kommer från Cellbes. Dom är rätt tunna så jag skall ha dom i vår och sommar. Hade velat gå där en längre stund men det gick inte


 


Vi åkte sen till ICA Maxi för att köpa lite saker innan vi åkte hem och då såg jag denna gröna lite parkasliknande långa jacka. Den är helt ofodrad så jag köpte den för att ha i vår och även kalla sommarkvällar. Den är grönare än vad som syns på bilden och jag passade bra i den nu när jag har lite rödare ton i håret. Har aldrig haft en jacka som är så här lång men det kändes bra. Jag var egentligen ute efter en sån där tunn, lätt täckjacka inför våren som är så populär och finns i många färger men jag ser inte klok ut i såna så jag avvaktar med att köpa en finjacka tills lite längre fram i vår. Jackan kostade 399 kr.


#Sam #Fikade #Bricka #Finhörna #Kliocka #Erikshjälpen #Maxi #Jacka

 
 
Annelie

Annelie

15 mars 2016 08:09

Snygga kläder du hittade till riktigt bra pris.
Jag gillar dessa lite längre jackor...men just nu när jag är rullstolsbunden så är de inte praktiska, de åker bara upp baktill.

Såååå snygg bricka ni köpte...skulle jag också ha köpt. Jag älskar brickor 😀

Ha en finfin tisdag..// Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 mars 2016 08:35

Ja du det är kul när man hittar byxor som är helt oanvända. Nån har väl ångrat sig och sen inte orkat skicka tillbaka ;)

Jackan är vindtät och praktisk och snyggare på. Förstår att en sån inte är praktisk för dig utan du måste ha nåt som är lätt att ta av och på. Kul att du också gillar brickan

Ha en fin tisdag själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards