Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Malin wiper - 31 juli 2014 19:30

  

  

Jag såg en dokumentär för ett tag sen på Netflix och den heter The Imposter och den är brittisk-amerikansk från 2012. För regin står Bart Layton Den handlar om den franska bondfångaren Fréderic Bourdin som (1997) och den handlar om en pojke i Texas som försvann i en ålder av 13 år 19994. Det är en helt sann historia och man förundras över att en person kan lura en hel familj och även Polis och FBI

 

 

Klicka här för att läsa om bedragaren Fréderic Bourdin 

 

   

Föreställ dig att ditt barn försvinner och det går flera år utan att du vet nåt. Sen dyker barnet upp i ett annat land och kommer tillbaka och lever med dig. Föreställ dig sen att den du trodde var ditt barn är en bedragare.  

 

 

                                       


Den var väldigt intressant för man får se hur en psykopat fungerade och hur mycket en sån kan ställa till med. Man blir nästan anfådd av handlingen och kunde inte sluta att titta för man fick även ta del av när huvudpersonerna berättade och det var gjort på ett spännande och upplysande sätt. Det jag inte förstår är att bedragaren kunde genomföra detta eftersom han har en helt annan ögonfärg än den försvunne killen och han är mycket äldre. Foto och klipp är perfekt och även intervjuerna med huvudpersonerna.  

 

Filmen får 4 munkjackor  i betyg av 5 möjliga

 

 

 

         

 

 

 


#Imposter #Dokumentär #Bourdin 

Av Malin wiper - 31 juli 2014 08:15

  

En dag blev jag så rastlös och kände ångesten krypa över mig så jag åkte ner till min mans arbete när han slutade och föreslog att vi skulle ta en tur med bilen bara så där planlöst. Vi åkte ut på små vägar och kollade oss omkring och till slut hade vi liksom åkt runt och var längre bort än vi tänkt. Vi såg att det bara var några mil till Ulricehamn och då bestämde vi oss för att äta lunch där och det på toppenstället Bar Prego dit vi varit en gång tidigare. Det känns så kontinentalt där och dom har rätter som tilltalar och nu hade dom en underbart god buffée 


Klicka här för att komma in på Bar Pregos hemsida. Klicka här för att läsa om Caféchefen Jens och dom andra två som arbetar där. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit. Ordet prego är Italienskt och betyder= ("Nämn inte det!, Du är välkommen")


  

Det var så varmt så vi bestämde oss för att sitta ute och då har dom dessa möbler utanför restaurangen. Bilderna blev inte så bra för det var så ljust och soligt, än om jag försökt att få till dom någotsånär i fotoprogrammet


  

Sen har dom några bord på andra sidan gågatan

 

 

Här ser ni en av ägarparet och han är så glad och trevlig. 


  

Jag glömde i värmen att fota själva buffén därinne men den bestod av, lasagne, en underbar kycklingrätt, spriralmakaroner med en dressing och blad på, sallad med mozzarella, parmaskinka, italiensk korv och lite andra goda sallader. För priset fick man både välja mellan olika drycker, deras fantastiska kaffe som görs direkt i koppen, och en efterrätt. Det kostade 100 kr/person och det verkar lite mycket men man fick verkligen valuta för pengarna och det ingick ju även efterrätt


  

Jag tog en flaska med det Italienska bordsvattnet "Pellegrino" Klicka här för att komma in på en sida och läsa om ursprunget till detta vatten som kommer från en källa i San Pellegrino    


  

Efterrätten bestod av en chokladmousee som var så otroligt god till kaffet. Det var finriven exklusiv mörk choklad som var blandad med vispad grädde och en gnutta socker,  på toppen en passande sås som kändes hemgjord. Den har sen  fått stå till sig i kyl ett tag och jag fattar inte att nåt så enkelt kan bli så supergott och till det fina kaffet så blev det en njutning för gommen. Vi har ju slutat med sötsaker men detta var så pass lite och vi har dragit ner på smörgåsätande så det blev inget överskott. Klicka här för att komma in på Journal Chocolat facebook. Jag köpte den tidningen ofta förut eftersom jag älskar kvalitetschoklad.

 

Tandvattnet rinner...  . Ha en njutbar dag...  

 

 

 

#Prego #Chokladmousee #Buffé #Jens #Ulricehamn 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards