Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Malin wiper - 7 juli 2014 13:46

  

Jag träffade Inger på Vårdcentralen, hon var där för provtagning. Då var jag redan klar hos läkaren och jag ville inte åka hem direkt så jag frågade om hon ville följa med till Byarums Hembygdsgård för att ta en fika, och det ville hon.                    

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att se vad jag skrev sommaren 2013


  

Jag fick inga bra bilder för solen låg på så mycket men här ser man sidan av huset och både bak och framsidan där man kan slå sig ner på olika möbler


  

Dom visar upp vilka smörgåsar dom har och det tycker jag är toppen


  

Sen har dom både kakor, bullar och annat         


  

Dom har jättefina griffeltavlor där det står med olika färg vad som finns att köpa

  

  

Här sitter jag med en smörgås och njuter

 

  

Det är alltid färskt, fräscht bröd med gott pålägg


  

Hon tog detta läckra wienerbröd som ser ut som såna min mamma bakade när jag växte upp. 


  

Jag blev väldigt överraskad när vi kom dit för på baksidan av huset har dom nu byggt upp en jättefin scen. Förut var dom tvungna att bygga upp en ramp för dom som kom och underhöll


  

Dom har även satt nya snygga grindar vid infarten till hembygdsgården. Det är så välskött och snyggt där och dom som arbetar där gör ett fantastiskt jobb som uppskattas


  

Dom har en hage med både grå och svarta får. Dom svarta är oräddare så dom fick man klappa på


  

När vi skulle åka därifrån så var det nästan fullsatt på framsidan och det stod massor av snygga gamla mopeder på en gräsplätt. Tyvärr så blev bilderna inte bra av allt solljus så jag kunde bara fota denna och några närbilder

  

  

Snygga trasmattor som hängde utanför där dom har försäljning på hantverk

 

Det var länge sen man hörde nåt av Thorstein Bergman, därför sätter jag in en låt med honom. Jag gillar hans röst som är så passande till såna här visor. Klicka här för att läsa lite om Thorstein Bergman

 

 

#Byarum #Mattor #Mopeder #Smörgåsar #Kakor #Thorstein   

Av Malin wiper - 7 juli 2014 07:45

Nu har vi fått upp tavlorna på väggen bakom soffan och min man höll på med sin datorplats i går. Den ena skrivaren har vi gett bort för vi behöver bara en. På baksidan av detta skåp skall vi sätta en MDF-skiva som vi skall klä med ett snyggt passande tyg. Skall man ha tre rum i ett så får man se till att ta bort skavankerna. Fast min man säger att han så småningom också skall ha en bra laptop och då kan vi ta bort denna plats och ha nåt annat där men det lär dröja. 

 

 

Vi har en reserv laptop som vi använder när det blir fel på våra egna, medans min man fixar dom. Multifotoramen skall fyllas med bilder när jag får tid. Som ni ser så har min man fått "Filmklappan"  ovanför databordet som en griffeltavla som han kan anteckna på (den har han tillverkat själv). Den passade inte in nånstans nu när vi inte har nån lång stor hall. Till notstället skall jag skaffa en passande notbok så småningom. 

 

  

Kolla in vilken fin liten datorplats men för mig skulle det inte funka för min nackskadas skull, jag måste ha ställbart bord och titta neråt men snyggt var det. Klicka här för att komma in på sidan 

 

     

 


Soundtrack till filmen The Village från 2004. Det var min son som tipsade mig om filmen för flera år sedan och sen dess har jag sett om den flera gånger. Väldigt vackra bilder till klippet också. Musiken är skriven av James Newton Howard

 

  

När vi gjorde oss av med den andra skrivaren och scannern så blev det luftigare och vi fick plats med ett foto på min man och min son som förut stått på ett bord vi nu varit tvugna att göra oss av med

 


När jag ser denna bild så slår det mig att vi kan köpa en barmöbel istället och då får vi två funktioner i ett. Tar då bort skrivaren när vi vill ha den som bar....   

 

sommaren här och det är varmt dygnet runt. Tur att man har sin lilla handfläkt...  . Om en timme skall jag vara på Vårdcentralen och sen skall jag jag göra lite hemma men sen åker vi nog ut till en badstrand när min man slutar arbeta. Vi har sol på balkongen från morgon till ca 15.00 så nu när vi nästan är klar med vardagsrummet så kan vi ägna oss åt balkongen. Det blir nog inga blomlådor i år men vi kan möblera och ha några blomkrukor där. Tomatplantorna växer och frodas. Sköt om er och njut...   

 

 

   

 

 

   



#Multifotoram #Filmklappa 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards