Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Rudenstams Gårdsbutik i Huskvarna....

Av Malin wiper - 13 november 2014 08:45

I måndags åkte vi även till Rudenstams Gårdsbutik för att fylla på våra lager som började att tunnas ut. Det är väldigt fin väg dit och på ett ställe liksom möts motorvägen med den mindre vägen. Klicka här för att komma in på deras facebook. Man vet att man får kvalitet och mycket är närodlat och ekologiskt vad gäller ägg och grönsaker mm. 


  

Här ser man lite av deras äppelodlingar som nu går i höstskrud.  


  

På torgbordet utanför var det dekorerat


  

I en vit plåthink kunde man finna såna här godisstrutar från "Tant Rut" dom görs på Malmö Chokladfabrik och är "Fairtrade". I struten kan man finna hallon & lakrits och praliner av vit choklad...  


  

Här tornar upp sig massor av julkaffe i alla dess former. Det kommer från Bergstrands Kafferosteri i Göteborg. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

   

Vi köpte med oss en vit äppelgögg som vi fick provsmaka och den var så god så man kan dricka den både varm och kall. Klicka här för att läsa om glöggen som även finns i rött.

 

   

Sen köpte vi dessa lådor som innehåller två mousserande drycker med vita och röda vinbär. Den tredje drycken är äppelcider. En sån låda kostar 85 kr och man kan sen fylla på den med nya drycker. Dessa mousserande drycker smakar ypperligt kalla med massor av is. det känns som man dricker en drink och jag tror nog man kan tillsätta sprit om man så önskar. Vi har en låda själva hemma och några till på sidan om. Dom är verkligen bra när man får gäster. Vi skall ge bort några lådor när vi åker bort i jul.

 

   

Sen köpte vi tre påsar med kvalitetschips från Larssons från Larsviken. Klicka här för att läsa om chipsen. Den svarta påsen till vänster har smak av lakrits, den i mitten gräslök ditt och gräddfil, den till höger rotfrukter 100%. Vi smakade en av varje och dom var verkligen supergoda. Bra att sätta fram som tilltugg till Rudenstams mousserande drycker eller vin. Sen köpte vi med oss grönsaker och en flaska med tomatdressing stark (Karintorps) som vi brukar marinera kyckling i och det är min mans påhitt och det blir jättegott.

  

När man så åker tillbaka in till Huskvarna så är det så vackert förbi alla deras äppel och bärodlingar


  

 


  

Ett litet uthus som hade en härlig lutning...


  

På den här lilla slingrande vägen skall vi åka in och kolla vad som dyker upp nästa gång vi är i krokarna 

 

Min man jobbade jättemycket i hallen i går men det tar tid ändå för han vill ha så bra underlag som möjligt. Jag skall till vårdcentralen i dag och ta influensavaccin, dom har slutat med att annonsera om detta så jag ringde och hade tur att dom hade några doser kvar, har bara tagit sån en gång förut efter att jag fick en tillfällig nedsatt lungfunktion som nu är normal igen, tror det berodde på en jobbig förkylning förra hösten. Jag kanske tar en bloggvila resten av dan för jag skall vara min man behjälplig vad gäller tapetseringen.  

 

 



Lite sensuell balett, och varför inte på en torsdag...  

  

 

 

#Rudenstams #Huskvarna #Kafferosteri #Glad #Malmö #Balett

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

13 november 2014 08:56

Det är alltid roligt att åka till Rudenstams och handla. Vi var där nyligen med våra Pite-gäster och dom tyckte det var så fint.

Synd att ni inte slog en pling - en kopp kaffe finns alltid!

Nu åker vi in till Jkpg för att göra matinköp och sen hämta barnen. Ha en fin dag och lycka till med ert jobb i hallen!

Kram!

Malin wiper

13 november 2014 09:17

Förstår att dom tyckte det var roligt. Jag har haft en väldigt dålig period efter flytten så jag har knappt träffat folk på lång tid och sköldkörteln har påverkat mig negativt och nu förstår jag att det hållit på länge och jag har fått svar på sånt jag undrat över. Sån var jag inte förr så jag kan inte rå för detta. Jag har bara kunnat åka ut med min man i bilen för att få lite intryck utifrån och hade jag inte haft bloggen så hade jag varit helt isolerad. Det kommer nog bättre tider framöver förhoppningsvis

Ha en fin dag
kram

 
Annelie

Annelie

13 november 2014 10:51

Hmm... lakritschips,, lät "spännande", samtidigt som jag är skeptisk. Bra när de har provsmakning av sådana produkter,, så att man inte köper "grisen i säcken" så att säga.
Som en del produkter de har i vår thébutik Kummin, där bjuder de ofta på olika marmelader, honung, lakrits etc.

Finns många fina småvägar att åka, har man tiden till det så är det ju jättemysigt.
Vi åker ju jättemånga små helt underbara vägar när vi är ute och åker hoj, de är så små så man nästan mörter sin egen bakände i kurvan.
Ändå så är de asfalterade.. det är vi imponerade över. Så, är det inte hemma i Värmland, där asfalterar de inte så små vägar.

Ha nu en härlig dag med hallarbete och ta hand om dig.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 november 2014 17:12

Lakritschips var faktiskt gott men man kan nog inte äta så många av dom utan blandar upp med dom andra. Det är verkligen bra när man får provsmaka.

Förstår att ni som har motorcykel åker runt en hel del och ser mycket. Det är ju även en helt annan känsla.

ha en fin kväll. Det blev inget mer med hallen i dag utan vi tar nya tag i morgon

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards