Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Diabelle och Los Bravos!

Av Malin wiper - 21 juni 2014 13:45


Nu har vi fått upp allt i köket och vi tog en list som vi förut hade i hallen och satt upp receptböcker på och en godisnostalgibok som vi köpte på fd Butik Ingelund för några år sedan. Nu skall vi bara göra iordning dynorna till stolarna så allt blir komplett.


  

Vi fick plats med en av hyllorna från förra köket där vi inte pyntat klart riktigt än för man går och ändrar om hela tiden. På väggen fick även syrran och svågerns förra hund Fia-Lotta även plats och blev så passande till allt det andra...   Nu är det bara lite finlir kvar i köket.


  

Vi vill inte belamra väggarna i lägenheten för mycket utan nu skall vi ha lagomt och allt annat skall bort. Klicka här för att komma in på en blogg som heter "Ljuva 50-tal" där kan man även se nostalgiboken om godis


  

I sovrummet är allt så gott som klart också, nu även sydelen där vi fått upp både tavlor och en förvaring. Det som fattas i sydelen är en hurts med lådor under sybordet och lite smådetaljer. Jag tycker det ser mycket snyggare ut i verkligheten än jag kan få fram på bilderna 

 

  

Det går inte att fota hela sovrummet än för det är just nu lite belamrat med kartonger som jag håller på att rensa ur och kolla vad vi skall sätta upp mer och vad vi skall spara eller gå till second hand mm


  

I hallen har vi även satt upp allt men sen när vi fått klart i hela lägenheten så tar vi bort allt från denna vägg och tapetserar för som ni ser på höger sida så är tapeten bortriven efter en plastdekoration som stod där. då har vi ju i alla fall borrat alla hål. Diabelle telefon som står till höger på skoskåpet kommer vi att använda istället för dom trådlösa och då kan vi sitta i hallsoffan och prata, den telefonen är kult nu, köpte den i början på 1980-talet för 400 kr och den har nu stigit i värde till mellan 900-1200 kr. Man såg denna telefon i Tv-serien Dallas och en del andra serier också. Sen kommer vi bara att ha mobilerna.  Diabellen går över internetmodemet 

 

 

The 80s 

  

Klicka här för att komma in på en sida där den säljs för 950 kr. Klicka här för att se vad jag skrev om Diabellen 2012. Man kan få tag på en Diabelle billigare också men då är dom i sämre skick och det finns ingen bruksanvisning till dom. Jag har min bruksanvisning kvar.

 

 

Det är rätt mycket svart i vårt vardagsrum både i tapet och lite annat så denna låt passar bra med Los Bravos "Black is black". Los Bravos var en spansk popgrupp som bildades 1965. Det var ovanligt med andra än engelska grupper på hitlistorna då men Los Bravos lyckades ta sig in både på de europeiska och amerikanska listorna 1966 med denna låt. Bandets ena gitarrist German perés blev 1980 känd i sverige genom sin roll som Jose i filmen Sällskapsresan av och med Lasse Åberg  . Klicka här för att läsa lite mer om gruppen

 

 

 

#Diabelle #Dallas #List #Fia #Los 

 
 
Annelie

Annelie

21 juni 2014 21:41

Snygg fondvägg ni har i vardagsrummet..

Vad mycket ni har fått gjort, ni har arbetat på bra.. :-D

Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

22 juni 2014 09:16

Jag tyckte det också när jag såg den första gången men inte nu när det kom dit möbler, det blev så murrigt för väggen är så lång.

Det går inte så fort för min man när han håller på med detta men han gör det noga

Varma kramar

 
TjockMorsan

TjockMorsan

23 juni 2014 10:28

Jag tycker det ser fint ut på dina bilder. :) Jag är inte heller klar här hemma. Väggarna är rätt tomma förutom i hallen, sen har jag en bokhylla kvar att måla och nu har jag inget extra rum att hålla till i, så nu känns det lite motigare att börja med det projektet. Men ska böckerna ha någon stans att husera så måste det göra, frågan är bara när jag får ork och lust till det? ;) Det får ta sin tid...

Den där låten minns jag mycket väl, men blir lite fundersam över årtalet? Jag var ju bara ett litet barn då, så jag funderar om det inte var någon som gjorde en cover på den låten under 70-talet kanske.Jag vill placera låten till mina tidiga tonår och fritidsgården. Sen har jag för mig att det var en tjej som sjöng låten då? Nu kan jag ju ha helt fel, det var ju många, många år sedan ju. ;)

KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

23 juni 2014 10:43

Kul att du tycker det. Vi har vardagsrummet kvar men nu har jag rensat lite där så hallen är full av grejer som skall till second hand, vinden mm

Då har du det du gör också, men det får ta sin tid som du så klokt säger. Vi har ju också ett rum mindre och det känns verkligen, tar tid att vänja sig

Dom flesta låtarna är det nån/några som gör covers på så det stämmer nog. Man hör ju alla gamla slagdängor på reklamen numera också

Det var säkert nån tjej som sjöng låten också.

Ha en skön dag

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards