Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Leva Café & Hemma!

Av Malin wiper - 16 juni 2014 14:00

  

Under min bloggvilan då vi åkt ut lite på landsbygden några gånger så var vi bland annat in på detta stället som är ett Café och butik. Dom har endast öppet på lördagar och söndagar. Det är som ett paradis både där och runt om på dom små vägarna dit och även när man fortsätter på vägen så dyker det upp vackra vyer, djur och annat. Stället heter Leva Café & Hemma och ligger på Östergården i Hok. Jag mår bättre när vi åker ut men just nu blir det bara min man och jag. 

 

Klicka här för att hitta adressen dit. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att läsa en artikel om stället och dess ägare i Jönköpings Posten 

  

Här ser ni en av 2 tjejer  som driver stället och hon var så flexibel så trots att vi inte var där på en lördag, söndag så fick vi ändå fika och handla lite.


  

Det fanns allt möjligt där från tygväskor, prydnadssaker, servetter, hudvård, krukor mm

 

  

Två runda brickor i en korg fylld av fjädrar


  

Vi tog våfflor med grädde och jordgubbar och det var så njutbart gott så man nästan tappade andan. Vi hann få i oss våfflorna och njuta en stund innan det började regna


 

Dom hade två hundar men jag fick bara med denna hund på bild som kom lufsande så coolt emot oss. Vi fick klappa om hunden lite men sen gick han/hon bara iväg.


  

Kolla in vad lyriskt och det var så pyntat överallt


  

Ett gammalt fint bord fyllt med saker utanför butiken   


  

En liten bänkoas man kan slå sig ner på      

 

  

Sen såg jag denna skylt som såg lite ut som en filmklappa men utan klappa. Då gick fantasin igång och jag visste precis vart jag skulle ställa den om den var till salu, och det var den för endast 20 kr


  

Här står den nu så fint i en skåra ovanpå vår hängare som vi köpte på second hand för 35 kr i massivt trä. Den hänger mittemot klädhängaren i hallen. Vi har skrivit dit en passande text och M, F och b fanns där så det var bara att fylla i. Vi kommer även nu att kunna ha en filminspirerad hall eftersom det finns rätt mycket plats i hallen. Fotar och visar när det är klart.  

 


#Leva   #Koja #Våfflor #Hängare #Hund

 
 
TjockMorsan

TjockMorsan

16 juni 2014 16:30

Skönt att höra att du mår lite bättre när du kommer iväg på lunga utflykter till rogivande platser. Alla bra dagar är bra dagar, de andra dagarna får man bara låta passera så obemärkt som möjligt.

Va rädd om dig och ha det så gott. KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

16 juni 2014 20:31

Detta har verkligen tagit på krafterna men det är lika bra att vila och ta lite i sänder. Bra skrivet

Tack snälla du, var rädd om dig själv också
kramar

 
helga

helga

16 juni 2014 19:06

Vilket trevligt ställe! Verkar vara riktigt fint o mysigt...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 juni 2014 20:30

Det var verkligen ett smultronställe

Ha en skön kväll
kram

 
Annelie

Annelie

17 juni 2014 15:54

Ni är då duktiga på att hitta allt möjligt som passar i ert hem.. :-D
Gött med våffla,, men det är ytterst sällan jag äter, för jag tycker det är mäktigt.
Såg väldigt gött ut med grädde och jordgubbar på.. :-P

Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

17 juni 2014 16:17

Ibland dyker det bara upp nåt som passar men vi har svårt att få ordning här och tiden går. Vi är som drenerade på kraft så det är bara att skynda långsamt

Denna våffla var inte alls mäktig utan lättäten och lite äggigare och det gillas

Varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards