Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Lykta Bioetanol från Syrran och svågern.....

Av Malin wiper - 2 mars 2014 11:15

Syrran och svågern kom förbi hos mamma och då fick vi även träffa deras härliga hund Axa. Är hon inte oemotståndlig så säg?   


  

Dom hade med sig två paket som jag skulle ha fått när jag fyllde år. Jag hade ju redan fått en jättefin blomgrupp men dom ville ge nåt mer...  


  

Jag blev lite ställd när jag såg detta stora höga paket och undrade vad har dom nu hittat på... 


  

Det visade sig vara en Bioetanol lykta. Tusen tack snälla ni, jag blev så överraskad och glad. Den kommer att vara en mysfaktor i hemmet och man kan även ha den ute på balkongen en sommarkväll. Den alstrar även lite värme. Vi tände den direkt och ställde den i soffdelen av vardagsrummet för att mysa resten av kvällen i går. Sen kan man flytta den som man vill och tänk så häftigt när man får besök. Det runda paketet innehöll vätskan till lyktan. Det går även att variera och ha ett högt blockljus i lyktan. Detta inlägg skulle inte in förrens 14.00 men kunde inte låta bli att sätta in det nu för jag vill visa upp den fina lyktan...   

 

 

                                                                       

   


  


Ett litet filmklipp på lyktan. Om det inte startar direkt när ni klickat på play så vänta lite.  

 

 

Vi sov till 09.30 i dag så jag antar att vi behövde det. Inläggen skrev jag i går kväll. Jag är inte säker på att jag går ut nåt i dag utan pysslar lite hemma och dessutom har vi fastedag. Hoppas ni får en fin söndag. Ha det bra kära läsare.   

 


Här kommer en låt med The Doors som heter Light My Fire. The Doors var ett amerikanskt psykedeliskt rockband som bildades 1965 i Los Angeles och var aktivt till mars 1973. Bandet bestod av sångaren Jim Morrison som föddes 1943 och han gick ur tiden redan 1971 så han blev endast 28 år gammal. Trumslagaren John Densmore (69 år), gitarristen Robbie Krieger (68 år) och keyboardisten Ray Manzarek (dog 2013 74 år). På studioinspelningaran medverkade ett flertal basister, men någon basist var aldrig formellt medlem i The Doors. Dom var en av dom populäraste grupperna under 1960-talets senare del, men det väckte också ilska i USA:s konservativa led då Morrisons utspel, utmanande texter och uppträdande på scen ansågs kontroversiella och uppmuntrade till uppror. 

 

Klicka här för att komma in på en sida och läsa om filmen The Doors som kom 1991 och vilka skådespelare som var med. Jag har själv sett den filmen. Det är en amerikansk film från 1991 i regi av Oliver Stone. 

 

 

 

#Bioetanyl #Lykta #Axa #Doors #Axa

 
 
ansepanse

ansepanse

2 mars 2014 11:23

mm, jättesöt vovvsla <3
vilken superfin lykta du fick
ha en bra söndag
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

2 mars 2014 12:29

Ja du hon är jättefin. Lyktan kommer vi verkligen att njuta av

Ha en fin söndag själv
kram

 
Hebbe

Hebbe

2 mars 2014 12:56

Hej,mysigt med en flammande låga..
Sorgligt när barn avlider,,jag har bara känt en Erna,hade hon levat hade hon blivit 100 nu i dagarna..
Kollade vasaloppet norsk seger i både herr o damklassen,Grattis till dom..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 mars 2014 13:26

Den lyktan kommer vi att ha mycket glädje av. Det är verkligen tragiskt när barn går bort. Erna är verkligen ett gammalt namn och man undrar om det kommer tillbaka.

Grattis till Norge jag hade inte en aning för jag kollar inte på vasaloppet

Ha en skön söndag
kram

 
Ingen bild

skrivmoster

2 mars 2014 14:01

Här är det full rulle och hög ljudnivå för barnbarnen är här så föräldrarna får göra lite nytta inför en kommande resa. Nu busar dom med farfar så han är alldeles slut ... :)

Vilken fantastisk lykta du fick i present! Jag har försökt få dig att berätta när du fyllde år men det svaret står jag utan än ... :) SÅ det blir ett grattis i efterskott! Vet inte heller vad du fyllde men hoppas det inte var jämna år.

I slutet av nästa vecka åker lilla familjen bort och vi är helt lediga. Kanske kan vi ta en fika inne i Jkpg el. nåt sånt när ni känner att ni har tid och lust. Vi får höras. Kramar till er!

Malin wiper

2 mars 2014 15:58

Då har ni liv i huset och det har även vi men inte så behagligt som hos er. Nu har det eskalerat igen och det blir bara värre så jag håller på att bli sjuk av detta.

Lyktan var verkligen fin och går att flytta runt. Att fylla år är inte så viktigt för mig längre så jag basunerar inte ut min födelsedag. Det räcker med ett grattis som du gav nu.

Vad roligt för den lilla familjen att åka bort lite. Det skulle verkligen vara roligt att träffas och jag hör av mig till dig

Ha en skön söndag
kramar

 
Annelie

Annelie

4 mars 2014 12:39

Jaaee,, deras schäfer är sååå gullig.. :-)

OS-flamman är fin, har vi också en mindre variant som vi också har fått i present.
Passar bra i ert hem.. ;-)

Varma kramar från ett soligt Skåne... // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 mars 2014 13:44

Mr T här: Skojigt med lite öppenspis känsla...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards