Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Möblera om i köket!

Av Malin wiper - 22 september 2013 14:00

  

När vi hade köpt kaffebryggaren på second hand i går så blev vi tvungna att möblera om lite i köket. Vi hade redan micro och vattenkokare på den enda bänk vi har i detta kök så en kaffebryggare blev blev lite för mycket. Denna hylla flyttade vi då på. 

  

Hyllan fick byta plats med avlastningsvagnen. Se nedan


  

Så nu står den här istället på sidan om barbordet. Då kan vi ha både bryggare och vattenkokare där. Fast den känns lite för liten så vi skall kolla om det finns nåt annat alternativ, ex ett smalt avlastningsbord som är lite längre och smalare och i liknande träslag som barbordet. Eller nån skänk av nåt slag. Vår förra vattenkokare kostade över 500 kr men det hade vi inte råd med nu så vi fick tag på en för 40 kr på second hand, den såg helt oanvänd ut och funkar jättebra. Fast den är ju inte så snygg.  


  

Hyllan flyttade vi då till stället där vagnen stått och det blev mycket bättre. Vi har ju inte lika snyggt och  bra kök som vi hade i huset men vi är inte så ofta i detta kök för utsikten är över parkeringen. Vi har ändå fått det rätt bra där men vi har taket kvar att laga och måla. 

 

    

Vi har dåligt med ytor så vårt barbord får ofta fungera som arbetsplats när vi lagar mat och bakar. Hudvudsaken är att man skyddar bordsytan. Annars är det bara denna lilla bänkplats som vi har. En sak är bra och det är att man inte kan samla på sig så mycket saker för vi har bara plats för det allra nödvändigaste.   

   

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

22 september 2013 16:11

Den röda vattenkokaren var helt i min stil. Jättetuff.
Det är inte lätt att få till det i ett kök när ytorna inte finns där. Vi har just nu alldeles för många tekniska prylar som ska samsas om platsen.

Malin wiper

23 september 2013 15:56

Mr T här: Ja lätt är det inte, wiper hälsar...

 
Ingen bild

Lambergsfrua

22 september 2013 22:39

Det blev ju riktigt bra med ommöbleringen! Jag tycker aldrig att det finns tillräckligt med avställningsytor i ett kök. Då får man försöka fixa och trixa så som ni har gjort. Jag tycker er vattenkokare är snygg, enkel och stilren. Viktigast är ändå att den fungerar bra och det gör den ju förstår jag.
Jag antar att du redan har gått och lagt dig, så jag hoppas att du får sova gott i natt.
Varm kram,
lambergsfrua

Malin wiper

23 september 2013 15:55

Mr T här: Kul att du tyckte det såg bra ut, wiper hälsar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards